Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.

1. Data: 2007-02-17 08:41:35

Temat: Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.
Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie miałem działki (typu przyzakładowej) i nie starałem się
mieć.
Teraz mam domek z działką 15a i trochę wolnego czasu.
Dać ziemię do testu czy testować na własnych błędach.
Istotne jest też co i kiedy uprawiać aby to miało jakiś sens.

Kompostownik zrobiony od dwóch lat.
Kawałek ziemi zryte już z kompostem na jesieni.
Poradzcie sie swoimi doświadczeniami..

2. Data: 2007-02-17 10:35:20

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ps.com boryspol
<b...@w...pl> napisał(a):

> Teraz mam domek z działką 15a i trochę wolnego czasu.
> Dać ziemię do testu czy testować na własnych błędach.
> Istotne jest też co i kiedy uprawiać aby to miało jakiś sens.

Hejka. Warto uprawiać wiele różnych warzyw i dodatkowo ziół na własne
potrzeby. Wszystko zależy od możliwości zagospodarowania zbiorów. :-)
Pozdrawiam konserwowo Ja...cki

3. Data: 2007-02-17 11:14:23

Od: "atr45" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
Istotne jest też co i kiedy uprawiać aby to miało jakiś sens.

Ja sama nie uprawiam, ale moja kolezaka ma malinówki i papryki , ogóreczki i
kabaczki, które są tak nieziemsko pyszne, ze to co można dostac w sklepach
stało sie dla mnie niejadalne. Polecam przede wszystkim pomidory.

4. Data: 2007-02-17 11:54:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poradzcie sie swoimi doświadczeniami..

Posadź trzy krzaki aronii. Będzie na sok i na wino gronowe.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-02-17 12:24:16

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

Możesz kupić sobie kwasomierz glebowy np. taki:
http://www.swistak.pl/aukcje/1246212,TESTER-DO-GLEBY
-KWASOMIERZ-GLEBOWY-PH-GLEBA.html

Istotne jest też co i kiedy uprawiać aby to miało jakiś sens.

Właśnie. Jeżeli nasadzisz jabłonek, to później będziesz musiał wieprzowinę
produkować, żeby to jakoś skarmić :)

Musisz zaplanować sobie ogród. Gdzie mają rosnąć drzewa owocowe, gdzie
krzewy owocowe, a gdzie warzywnik.
Bierz pod uwagę fakt, że trzeba coś od czasu do czasu prysnąć np. porzeczki
na mszyce, czy świerki karłowe na przędziorka. Nie jest dobrze, jak pod
spodem rośnie sałata, rzodkiewka, czy poziomki. Raczej to trzeba rozdzielić.

W pierwszej kolejności pomyśl o roślinach wieloletnich jak krzewy owocowe,
poziomki, truskawki. Staraj się sadzić takie odmiany, żeby mieć jak
najdłuższy okres owocowania. Np. borówka wysoka. Jak będziesz miał odmiany
wczesne, średnie i późne, to około 2 miesiące masz co skubać. Opisy odmian
na stronie p. Kusibaba (google). Fajne są też maliny owocujące na pędach
jednorocznych np Polana, Polka, czy z żółtych Poranna Rosa. Od połowy
sierpnia do mrozów masz codziennie świeże malinki. Warto też mieć poziomki.
Też możesz je codziennie zbierać do późnej jesieni. Poziomki, czy truskawki
warto posadzić w agrotkaninie. Koszt jednorazowy, nie taki znów wielki, ale
masz czysto, nie musisz pielić i masz wcześniejsze owocowanie.

Co do warzyw, to masz jeszcze czas. Zwykle wysiewa się w maju.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

6. Data: 2007-02-17 13:29:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2cc4.0000000b.45d6ed0a@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Posadź trzy krzaki aronii. Będzie na sok i na wino gronowe.

Hejka. Czytałem już na Allegro o rocznych krzewach (szarłat) ale o
warzywnej aronii jeszcze nie. ;-)
Pozdrawiam merytorycznie Ja...cki

7. Data: 2007-02-17 13:34:32

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lut, 09:41, "boryspol" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
> Istotne jest też co i kiedy uprawiać aby to miało jakiś sens.
> Kompostownik zrobiony od dwóch lat.
> Kawałek ziemi zryte już z kompostem na jesieni.

Zacznij od spisania na kartce wszystkich warzyw, jakie znasz.
Jeżeli masz ziemię suchą to wykreśl warzywa, które lubią mokro,
i odwrotnie.
Z tego, wybierz te warzywa, które lubisz, a z nich wybierz
warzywa łatwe w uprawie.
Na początek nie przesadzaj z wielkością warzywnika.
Dobrze, że zagon przekopałeś jesienią z kompostem.
Na wszelki rozsyp wapno nawozowe.
A jak się ociepli to ruszaj w pole.
Siej, sadź i niech Ci dobrze rośnie.

Pozdrawiam, Jacek

P.S. Wydaje mi się, że aronie, poziomki, truskawki, maliny,
borówki etc. nie zalicza się do warzyw ;-)

8. Data: 2007-02-17 14:40:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Wg tego schematu działania za każdym razem (cztery próby)
zostaje tylko szczaw.

9. Data: 2007-02-17 15:44:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Wydaje mi się, że aronie, poziomki, truskawki, maliny,
> borówki etc. nie zalicza się do warzyw ;-)

Przecież nie zrobi wina z kapusty.Z selera, to co innego.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2007-02-17 18:00:16

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lut, 16:44, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Przecież nie zrobi wina z kapusty.Z selera, to co innego.

Ahaaaaa, gapa jestem do kwadratu :-(
Zamiast patrzeć na Użytkownika to w temat się wczytuję.
Boryspol, znaczy, że to Borys Polewoj ;-)
Jasne, że z kapusty nie zrobi.
W ostateczności można z żyta, ale to też nie warzywo.

Pozdrawiam, Jacek

test
Rozmaryn - odszczepki
Zakwitły krokusy