ekspres cisnienioy a spienianie mleka dysza.

1. Data: 2002-08-24 17:05:19

Temat: ekspres cisnienioy a spienianie mleka dysza.
Od: "Piotr Oleszkiewicz" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie!
Bo mnie krew zalewa. Zainwestowalem w ekspres saeco taki 15bar z dysza.
mialem nadzieje ze sie ta dysza pieknie mleko pienic bedzie i prawie tak jak
na opakowaniu w skllepie wyjdzei super kawka z ladnym wiankiem
grubej i gestej pianyki.
kawa jest ok ale proby spienienia mleka spelzly na niczym. zanim sie
zacznie pienic to od teperatury pary zaczyna wrzec. piany nie ma ani troche.
probowalem mleka chudego , sredniego, tlustego, skondensowanego.....co tam
jeszcze....
probowalem pienic tez kawe z juz dodanym mlekiem.
NIE DZIALA>
Pomocy, pozdrawaim.

(zaraz sie wkurze i odniose toto do sklepu bo .....eee.

1. Data: 2002-08-24 17:34:11

Temat: Re: ekspres cisnienioy a spienianie mleka dysza.
Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Pozadne capuccino zrbisz tak:
w wysoki ale waski dzbanek z uszkiem wlej troche swiezego mleka. Wypusc
troche pary - tak aby nie kapala woda. Pelna moca odkrecona dysze z para
wprowadz do dzbanka i poruszaj nim lekko w dol i w gore, tak aby mleko bylo
rowno rozgrzane i zaczelo sie lekko pienic.NIE ZADLUGO BO SIE ZAGOTUJE a do
tego NIE WOLNO dopuscic. Odstaw na moment. Przelej a wlasciwie przenies
piane z gornej warstwy dzbanka za pomoca lyzki do filizanki. Ta czynnosc
wymaga nieco praktyki. Najwazniejsze aby mleko sie zpienilo, ale nie
zagotowalo.
powodzenia

Dario

1. Data: 2002-08-24 19:31:58

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Oleszkiewicz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> NIE DZIALA>
> Pomocy, pozdrawaim.
>
> (zaraz sie wkurze i odniose toto do sklepu bo .....eee.

Mas ztrzy opcje:

a. sprzet jest zepsuty (calkowicie lub w zakresie cisnienia w dyszy)
b. sprzet jest do dupy (calkowicie lub w zakresie cisnienia w dyszy)
c. nie wlales wody lub czegos nie przelaczyles
d. zle robisz - powinno ci wyjsc na kazdym mleku. Wlej do kubka tak z 1/3,
sposc wode z dyszy i poczekaj jak bedzie leciec goraca para (jak nie leci
to a,b lub c). Jak leci to wsadzasz te dysze w mleko i lekko podnosisz i
opuszczasz kubek, mozesz tez troche na boki i wkolo. Nie ma mowy aby nie
wyszlo.

V.

1. Data: 2002-08-26 13:59:34

Temat: Re: ekspres i wyznanie prosiaka + wkupne
Od: sylwia <m...@b...zabrze.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc

rozumie Twój ból, bo niedawno tez kierowałam pytania związane z tym
ekspresem ( pytanie do kofeinistów) do grupy. Na początku tez mi się nie
spieniało. Ostatnio był u mnie znajpmy z Włoch i powiedział,ze nie ma
cudów i musi sie spienic, ze mam zacząc używac mleka innego niz
odtłuszczone ( a takiego powinno sie uzywac wg instrukcji). Uzyłam i mam
piękną pianę :))
Smacznej kawy Sylwia
Skoro juz się odezwałam to msze się przyznać, ze od dłuższego czasu
czytam grupę i mało tego, kozystam z przepisów i jeszcze nie było
wkupnego:(((Długo myślałam, ale Wasze przepisy są tak pyszne, ze dopiero
teraz cos wymyśliłam i mam nadzieje, ze jeszcze nie było.
Skład
ogórek konserwowy
paprtka konserwowa
pomidory
zabek czosnku
oliwa, sól
pokroic, zabek przecisnac,dodac oliwy,posolic i gotowe
Sylwia kofeinistka

1. Data: 2002-09-21 15:31:44

Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Dzisiaj wlasnie kupilem ten sam ekspres. Mleko nie chce sie pienic
:-(
Probowalem juz na trzech rodzajach mleka UHT: 0%, 0,5% i 3,2% NIC!!!
Pomocy, moze mleko nie kmoze byc UHT? Sam nie wiem. Para niby leci dobrze,
mleko rozgrzewa sie, a piany nie ma.
pozdrawiam
Arek

1. Data: 2002-10-21 06:16:41

Od: "Stempi" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Robie to z UHT i tez mi wychodzi - po prostu masz za male cisnienie w dyszy.
daj do sprawdzenia w serwisie
Wojtek
ami3st$kmq$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-10-22 15:04:14

Od: sylwia <m...@b...zabrze.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uz.ytkownik Stempi napisa?:
> Robie to z UHT i tez mi wychodzi - po prostu masz za male cisnienie w dyszy.
> [...]
Przykro mi, ze sie nie udaje, bo mi wychodzi znakomite. Moze popróbuj
spieniac to pod roznymi ka;tami, w roznych naczyniach, czyli mwtoda prób
i b?e;dow. Cierpliwosci sylwia kofeinistka

podziękowanie
ciasto francuskie
sałatka orientalna
Jak zrobic kapuste kiszona?