elegancka zupa

1. Data: 2004-03-16 08:24:58

Temat: elegancka zupa
Od: "Magda " <m...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W te sobote z okazji 18 urodzin synawydaje obiad dla najblizszej rodziny.
Drugie danie to ryz, poledwiczki wieprzowe i surowki. Jaka zrobic zupe
podpowiedzcie kochani i bardzo prosze nie odsylajcie mnie do archiwow itp.
Myslalam o jakims kremie. Rosoly i barszcze sa juz spalone przez swoje
oklepanie. Nie jestem zbyt wytrawna kuchara ale jak poda mi sie krok po
kroku to powinnam podolac zadaniu. Juz dziekuje i czekam. MagGda

1. Data: 2004-03-16 08:32:32

Temat: Re: elegancka zupa
Od: "Bartek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najbardziej kremy moze np.
-Zupa cebulowa(oczywiscie do tego grzanka i ser zólty rozpuszczony na
grzance)
-Krem czosnkowy
-Krem z Brokul
-Lub to najbardziej polecam Krem Grzybowy
I dodatki do tych zup to groszek ptysiowy wydaje sie najlepszy jest bardziej
wykwintny od grzanek

1. Data: 2004-03-16 08:47:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c36d99$1o8$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Magda wrote:
> [...]
> spalone przez swoje oklepanie. Nie jestem zbyt wytrawna kuchara ale
> jak poda mi sie krok po kroku to powinnam podolac zadaniu. Juz

Chciałem Ci podać przepis na Consommé Royal, ale skoro nie chchesz
rosołu, a wolisz krem, to proszę:

Wszelkie zupy kremy rozpoczynamy od przyrządzenia białej zasmażki z 2
łyżek masła i 6 łyżek mąki. Tę zasmażkę rozprowadzamy po trochę, kiedy
jest gorąca 0,8 l zimnego mleka, jak na sos beszamelowy.Do tej bazy
dodajemy składniki, które mają nadać zupie smak, zwykle przetarte na
purée. Np. na Creme du Barry jest to mały kalafior, gotowany na parze (
lub w mikrofali) i przetarty (lub zmiksowany). Na Creme de céleri dwa
małe selery drobno posiekane i uduszone na maśle. Na Creme Violetta 150
g upieczonego uprzednio buraka. Jest wiele zup kremów, zależne od
dodatków, a możesz też sam coś wymyślić. Następnie gotujesz zupę czas
jakiś, rozcieńczas bulionem lub mlekiem do porządanej konsystencji
przyprawiasz i na koniec zaprawiasz śmietaną. Myślę, że można też
zaprawić jajkiem.

Władysław

1. Data: 2004-03-16 08:49:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c36e2s$ieo$1@news.onet.pl> Bartek wrote:
> Jak najbardziej kremy moze np.
> -Zupa cebulowa(oczywiscie do tego grzanka i ser zólty rozpuszczony na
> grzance)

Zupa cebulowa nie jest kremem i jest raczej jak najdalsza od pretensji
do elegancji.

Władysław

1. Data: 2004-03-16 08:58:23

Od: "Bartek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupa cebulowa nie jest kremem i jest raczej jak najdalsza od pretensji
> do elegancji.

A czy nie napisałem przypadkiem "Zupa Cebulowa"???
I to jest elegancka zupa jeszce z grzanką i serem.

1. Data: 2004-03-16 09:08:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c36fja$3hp$1@news.onet.pl> Bartek wrote:

> A czy nie napisałem przypadkiem "Zupa Cebulowa"???
> I to jest elegancka zupa jeszce z grzanką i serem.

Zupa cebulowa z grzanką i serem, to najbardziej ordynarna zupa, podawana
w parykich halach robotnikom i pijakom po ciężkiej nocy. Elegancka zupa
z cebuli to ewentualnie Potage Soubise. Przejrzyjcie wątek:

<http://glinki.com/?l=jS5k>

Władysław

1. Data: 2004-03-16 09:12:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar 2004 09:08:42 GMT, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

> [...]
>w parykich halach robotnikom i pijakom po ciężkiej nocy. Elegancka zupa
>z cebuli to ewentualnie Potage Soubise. Przejrzyjcie wątek:

a czy osoba, ktora pyta o rade na temat zupy bedzie ja robic w
Paryzu???

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-03-16 09:13:42

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Zupa cebulowa z grzanką i serem, to najbardziej ordynarna zupa, podawana
> w parykich halach robotnikom i pijakom po ciężkiej nocy. Elegancka zupa
> z cebuli to ewentualnie Potage Soubise. Przejrzyjcie wątek:

Zaciekawiłeś mnie: możesz podać swoje kryteria _orydynarności_ zupy? a
może szerzej - potraw?
--
pa, BasiaBjk zafrapowana

1. Data: 2004-03-16 09:22:50

Od: "Bartek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w parykich halach robotnikom i pijakom po ciężkiej nocy. Elegancka zupa
> z cebuli to ewentualnie Potage Soubise. Przejrzyjcie wątek:

No to wychodzi na to że jak dodamy do zupy cebulowej ryżu to już niebędzie
ORDYNARNA.

A zupa cebulowa jest podawana w polsce w lepszych restauracjach, a
szczególnie we francuskich jako jedna z wykwintnieszych (zreszta to jest
smaczna zupa).

1. Data: 2004-03-16 09:27:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <8...@4...com> Krysia Thompson wrote:

> a czy osoba, ktora pyta o rade na temat zupy bedzie ja robic w
> Paryzu???

Nie, ale polski kapuśniak nawet w Timbuktu nie stane sią eleganckim
daniem. Tak samo najpospolitsza z francuskich zup nie nadaje się na
wytworny stół czy to w Mławie, czy w Pekinie.

Władysław

Re: Historia o tym, dlaczego nie nalezy nic gotowac 13-ego
Re: Sredniowieczne slodycze
Re: Sredniowieczne slodycze
zupa pomidorowa
Re: kaszanka