emocje a myslenie

1. Data: 2000-01-06 15:23:27

Temat: emocje a myslenie
Od: "Marta Szepietowska" <m...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatku witam wszystkich serdecznie, a jednoczesnie zwracam sie z
pytaniem: jaki (wedlug was) wplyw na myslenie maja emocje? Czy pod ich
wplywem zaczynamy "inaczej" myslec ? TUSKA

1. Data: 2000-01-06 16:59:51

Temat: Re: emocje a myslenie
Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Oto opinia skromnej,niedouczonej goralki spod samiuskich tater:gdy jestesmy
wkurzeni to nasze mysli sa zabarwione negatywnie.Przyklad pogoda -gdy
jestesmy zli to czy jest piekna pogoda czy pada ,swiat jest szary.Gdy
jestesmy szczesliwi -wyladowania atmosferyczne wydaja sie nam pieknym
zjawiskiem.
Nie mowiac juz o zauroczeniu calkiem przyjemnym przykladzie.
Swoja droga czyz nasz mozg nie jest najgenialniejszym procesorem
cywilizacji?
Potrafi te same rzeczy postrzegac w zaleznosci od wlasnego widzimisie!
<852c29$grq$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-01-06 17:37:56

Od: "mała" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego milusiego dnia tuska napisala:

> Na poczatku witam wszystkich serdecznie, a jednoczesnie zwracam sie z
> pytaniem: jaki (wedlug was) wplyw na myslenie maja emocje? Czy pod ich
> wplywem zaczynamy "inaczej" myslec ? TUSKA

emocje na myslenie na pewno wplyw maja
mozna tu podac nawet taki blahy przyklad jak
nerwy przed klasowka, egzaminem, etc.
zestresowani ludzie niekiedy mysla szybciej i wiecej pamietaja
a czasami maja w flowie totalne pustki nawet jesli byli super przygotowani
a emocje pozytywne...
tez moga byc zgubne
jesli jestesmy zakochani to myslimy zupelnie irracjonelnie, a czasami w
ogole beez sensu
( zdarza sie, ze w ogole nie myslimy :))
a gdy jestesmy wqrzeni to mozemy wykrzyczec takie rzeczy,
ktorych normalnie nie powiedzielibysmy...
takich przykladow jst wiele
"wplywa" na nas caly swiat

pozdrowki
mała

1. Data: 2000-01-06 19:55:28

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na poczatku witam wszystkich serdecznie, a jednoczesnie zwracam sie z
> pytaniem: jaki (wedlug was) wplyw na myslenie maja emocje? Czy pod ich
> wplywem zaczynamy "inaczej" myslec ? TUSKA
Witaj!
Wydaje mi sie, ze emocje bardzo wplywaja na tok myslenia.
Inaczej myslisz kiedy sie spieszysz, a inaczej kiedy masz duzo czasu, kiedy
jestes zdenerwowana, a kiedy zakochana, albo w czasie stresu.
Latwo to sprawdzic.
Ja na przyklad przy liczeniu zadan, na roznego rodzaju sprawdzianach robie
podstawowe bledy, a w domu jak jestem spokojny i rozluzniony, nie robie
takich bledow.
pa
spider.

1. Data: 2000-01-06 20:53:12

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ( zdarza sie, ze w ogole nie myslimy :))
Jak juz dochodzilem do tego w innym poscie niemozliwy jest stan
nie-myslenia.
Zawsze myslimy, o kazdej porze dnia i nocy. Swiadomie lub nie.
pa
spider.

1. Data: 2000-01-06 22:16:17

Od: "bozenakp" <b...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

spider napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>nie-myslenia.
>Zawsze myslimy, o kazdej porze dnia i nocy. Swiadomie lub nie.
Nieprawda!
Wystarczy poczytac pl. news. admin - ludzie , co tam sie dzieje....
Wszyscy porzucaja rodzime grupy, bo tam pekaja ze smiechu!
I cija tio zasluga?
Nasiego, kochasia, miluskiego Astecka S.A.
Czuje sie wezewana do sadu - przetworzylam :-(

Kubus Fatalista.
Bozena

1. Data: 2000-01-07 10:16:48

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm... a jaki ma to zwiazek z moja wypowiedzia?
spider.

1. Data: 2000-01-07 11:15:55

Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Jan 2000 18:37:56 +0100, "mała" <m...@p...onet.pl> wrote:

>emocje na myslenie na pewno wplyw maja
>mozna tu podac nawet taki blahy przyklad jak
>nerwy przed klasowka, egzaminem, etc.

Z mniej oczywistych przykładów: gdy jesteśmy w dobrym nastroju, pod wpływem
pozytywnych emocji, postrzegamy innych jako m.in. szczęśliwszych,
ładniejszych i ... wyższych :-)
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-01-07 11:19:24

Od: "Kubus Fatalista" <b...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

spider napisał(a) w wiadomości: ...
>Hmm... a jaki ma to zwiazek z moja wypowiedzia?
>spider.

Bo napisales, ze niemozliwy jest stan niemyslenia. Ale nie u wszystkich.
Podalam przyklad na "nie".
Pozdr.
Kubus Fatalista - Bozena

1. Data: 2000-01-07 11:45:04

Od: Demiurg <j...@z...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

"spider" <s...@c...pl> napisał(a) na grupę pl.sci.psychologia:

: > ( zdarza sie, ze w ogole nie myslimy :))
: Jak juz dochodzilem do tego w innym poscie niemozliwy jest stan
: nie-myslenia.
: Zawsze myslimy, o kazdej porze dnia i nocy. Swiadomie lub nie.

No niezupełnie. To, że mózg pracuje, nie oznacza, że myślimy.Myślenie
jest połączone ze świadomością, a ty sugerujesz, że również z
nieświadomością.

Pozdrawiam.
--
MAS S W++ N+ P Ds Dd !Dr A-- a+++ C* G+ QJ+ 666- Y>+++
...Play with your insanity hacking your reality...

Szukamy Axla D...
Re: Czy jestem fair?
Odp: samotnoÂśÄ?
Re: samotno?ć