espresso

1. Data: 2007-04-05 20:11:43

Temat: espresso
Od: Rafal Qbiak <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hello
szukam dobrego ekspresu, ktory robi tylko espresso. nie interesuja mnie
kombajny z mieleniem kawy. ja pijam tylko espresso i nie chcialbym
przeplacac za funkcje, ktorych nie uzywam. troche sporo tego na rynku.
wszystkie maja 15bar, moze moc jest wazna? chcialbym wydac tak maks
1000PLN.
wielkie dzieki
Ralf

2. Data: 2007-04-06 08:18:03

Temat: Re: espresso
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Qbiak napisał(a):

> [...]
> przeplacac za funkcje, ktorych nie uzywam. troche sporo tego na rynku.
> wszystkie maja 15bar, moze moc jest wazna? chcialbym wydac tak maks
Niestety na dobry ekspres musisz wydac więcej. Najtańsza wersja to
Gaggia Clasic ok 1000 zł, ale musisz dokupic młynek MDF. Używany to
koszt ok 500 zł. Taniej sie nie da, jeżeli mówimy o maszynie która zrobi
prawdziwe espresso

--

Gosia

3. Data: 2007-04-06 09:42:32

Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Qbiak napisał(a):
> [...]
> przeplacac za funkcje, ktorych nie uzywam. troche sporo tego na rynku.
> wszystkie maja 15bar, moze moc jest wazna? chcialbym wydac tak maks

Ja wydałem 16 PLN w Real'u.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

4. Data: 2007-04-06 10:54:06

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan napisał(a):

> Ja wydałem 16 PLN w Real'u.
Rozumiem, że na filiżankę dobrej kawy;->?

--

Gosia

5. Data: 2007-04-07 06:38:24

Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Rozumiem, że na filiżankę dobrej kawy;->?

nie. na ekspres ciśnieniowy do kawy. jednorazowo daje 150 ml świetnej
kawy typu "espresso"
taki zaparzacz widziałem na starych, wloskich filmach. Stawia sie go na
plycie, lub na gazie.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

6. Data: 2007-04-07 08:28:24

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan napisał(a):

> nie. na ekspres ciśnieniowy do kawy. jednorazowo daje 150 ml świetnej
> kawy typu "espresso"
> taki zaparzacz widziałem na starych, wloskich filmach. Stawia sie go na
> plycie, lub na gazie.

A,.. masz na myśli kafetierkę. Kafetierka, to tak naprawdę, jedyny, tani
sposób na uzyskanie dobrej kawy w domu. Dobre kafetierki można już
dostac, za ok 100 zł.
--

Gosia

7. Data: 2007-04-07 11:34:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> sposób na uzyskanie dobrej kawy w domu. Dobre kafetierki można już dostac,

Witaj Gosiu!

, ale o grubych ściankach i tam taka kawę gotuje się dość długo.
Turcy wiedzieli jak się to robi - już za Sobieskiego od którego Kulczycki
wykupił tureckie zapasy kawy po ich wzięciu w jasyr. Jest ona bardzo słodka
i każdy łyk zapija się kryształową, zimną wodą.
Wtedy każdy łyk kawy jest pierwszy.
Żeby tak można było z kobietami - żeby cnotka za każdym razem
odrastała...

8. Data: 2007-04-07 11:40:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Wtedy każdy łyk kawy jest pierwszy.
> Żeby tak można było z kobietami - żeby cnotka za każdym razem

Psina kanadyjska mąci. Było o rondelku żeliwnym, z rączką - dość głębokim,
do kawy właśnie.

SYLINEK
WSZYSTKIM
chrzan