extra vinegre- smak?

1. Data: 2006-11-06 10:06:21

Temat: extra vinegre- smak?
Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Na wstępie prosze nie czepiać sie pisowni:)

Kupiłam takową oliwę, o mocno zółtej barwie , gęstą i bardzo nieprzyjemnie
jak dla mnie pachnącą, mdły słodkawy zapach.
Smak zupek dla dziecka robionych na tej oliwie jest straszny i zabija
wszystkie inne smaki mimo niewielkiej ilości, to samo z sałatkami wszelkimi.
Czy taka ma być?.
Kupiłam ten jeden rodzj ito nie najtańszy i juz nie mam ochoty na inne. a
może to kwestia producenta?
Doradźcie coś, bo jak czytam te wiadomosci o zaletach, zastosowaniu np. do
maczania chleba to zaczynam wątpić w swój smak.

Natomiat bardzo chwalę sobie ojej z winogron, który nie zmienia smaku
potraw.

--
Katarzyna -Rzeszowianka

2. Data: 2006-11-06 10:12:35

Temat: Re: extra vinegre- smak?
Od: t...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna wrote:

> [...]
> do maczania chleba to zaczynam wątpić w swój smak.
>
> Natomiat bardzo chwalę sobie ojej z winogron, który nie zmienia smaku

Extra vergine, vinagrette to sos taki.
Każda oliwa z oliwek ma intensywny zapach, który podobno da się polubić. Ja
osobiście go nie znoszę, a oliwę stosuję do sosów pomidorowych i takichże
zup. Do sałatki dałam raz i miałam odruch wymiotny. No tak mam i już.
Dlatego albo pokochać, albo nie ;)

--
Pozdrawiam, Truscaveczka
==

3. Data: 2006-11-06 12:13:25

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisał(a):
> Cześć
> Na wstępie prosze nie czepiać sie pisowni:)
>
> Kupiłam takową oliwę, o mocno zółtej barwie , gęstą i bardzo nieprzyjemnie
> jak dla mnie pachnącą, mdły słodkawy zapach.

Dobra oliwa "extra vergine" powinna miec kolor zolto-zielony czyli
oliwkowy, nie kolor intensywnie zolty. Zapach takiej oliwy powinien byc
dosc intensywny o charakterze kwiatowym. To czy jest on przyjemny to
rzecz gustu? Nie nalezy kupowac oliwy w puszkach a jedynie w butelce,
ktora musi byc w ciemno zielonym (bytelkowym) kolorze, bowiem oliwa z
oliwek jest swiatlowrazliwa tzn. ze pod wplywem swiatla zachodza w niej
fizykochemiczne reakcje.
Nie moze byc metna, i bez osadu na dnie butelki, to tez - nalezy
dokladnie sprawdzac zawartosc przed zakupem. Pewny zakup gwarntuje
jedynie oliwa, ktora jest w oryginalnych butelkach, nie rozlewana w
Polsce. Rzecz gustu, ale uwazam ze szczegolnie wloskie oliwy sa godne
uwagi. pozdr/J-23
PS. "vinegre" to rodzaj zimnego sosu do salatek, ktory na bazie oliwy
zawiera musztarde, sol, pieprz i ocet winny, wprawdzie nie slyszalem o
wystepowaniu tego sosu w stanie gotowym ale...? taki sos nie powinien
byc podawany malym dziecom do spozycia.

4. Data: 2006-11-06 12:28:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 Nov 2006 11:12:35 +0100, t...@g...pl wrote:

> [...]
>osobiście go nie znoszę, a oliwę stosuję do sosów pomidorowych i takichże
>zup. Do sałatki dałam raz i miałam odruch wymiotny. No tak mam i już.

Raczej sporo ludzi korzysta z oliwy extra virgin, wiec to raczej
nie "podobno da sie polubic"...jak by bylo podobno i daloby sie,
to polowa Wloch i Francji by nie jadla :P Hiszpanii i Grecji
pewnie tez :P umarliby z glodu.
Ja dodaje nawet do mieszanki chlebowej, niekoniecznie ciabatty

pierz, wielbiciel mazzarelli, pomidora, smisznej cebuli
(podluznej szalotki), oliwek, pokropionych extra virgin,
balsamicznym octem jablkowym......mmmmrrrr

ta oliwa ma gradacje /filtrowania - jest jasna i jest ciemna,
najlepsza na zimno tloczona, z pierwszego tloczenia -
przynajmniej jest najbardziej w cenie, ma bardzo specyficzny smak
i zapach (i kolor i konsystencje w sumie tez), czasem ciezko sie
przyzwyczaic do tej najzielensszej, mozna zaczac eksperymenty od
najlagodniejszej badz mieszac to, co sie ma z dobrym olejem
slonecznikowym w dowolnych proporcjach - czasem delikatny
winegret traci, jesli jest uzywana najzielensza oliwa...ja tak
dlugo jeszcze moge :)

K.T. - starannie opakowana

5. Data: 2006-11-06 13:10:29

Od: t...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> nie "podobno da sie polubic"...jak by bylo podobno i daloby sie,
> to polowa Wloch i Francji by nie jadla :P Hiszpanii i Grecji
Krysiu, pisząc "podono" miałam na myśli to, ze mnie się nie udało ;) Ale
oczywiście istnieją całe rzesze ludzi lubiących oliwę, podobnie jak tych
jeżdżących na rowerze - to też podobno możliwe ;)
--
Pozdrawiam, Truscaveczka
==

6. Data: 2006-11-06 14:29:41

Od: "Michal K." <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisał(a):

> Natomiat bardzo chwalę sobie ojej z winogron, który nie zmienia smaku
> potraw.

O, i masz odpowiedz :)
Taka prawdziwa, zielonkawa extra vergine uzywam do salatek i sosow, do
niczego innego wiecej. Do smazenia olej z winogron, albo zwykla tania
oliwy firmy Goya.
A czasem uzywam po prostu zwyklego oleju.

Pozdr,

Michal K.

7. Data: 2006-11-06 15:07:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krysiu, pisząc "podono" miałam na myśli to, ze mnie się nie udało ;) Ale
>oczywiście istnieją całe rzesze ludzi lubiących oliwę, podobnie jak tych
>jeżdżących na rowerze - to też podobno możliwe ;)

No to dobrze, ze wytlumaczylas, bo juz sobie pomyslalam :PPPPP
zwieszam nad Toba glowe (bo oliwe lubie), ale nade mna mozna
zwiesic glowe, bo ja i sledzie to juz legenda obrosla, jak ja
okropnie ich nie cierpie :))

Pierz, co ma rower, nie mial straszne ilosci lat, wsiadl teraz na
ten nowy, zeby pojechac do sklepu przez wadoly, a slubny sie
martwil, JAK ja s obie rade dam, hahahahaha
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2006-11-06 15:31:34

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za wyjasnienia.Spróbuję w takim razie kupic jeszcze taką
w kolorze zielonkawym i zobaczymy.Jeśli nie "podejdzie" no to trudno,
przeciez nie muszę lubic wszystkiego.

--
Katarzyna -Rzeszowianka

9. Data: 2006-11-07 02:17:31

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 Nov 2006 12:28:24 +0000, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
>przynajmniej jest najbardziej w cenie, ma bardzo specyficzny smak
>i zapach (i kolor i konsystencje w sumie tez),

E tam - najlepsza to jest taka nieklarowana, wszystkie klarowane to
juz nie ten smak...

Juz pare razy pisalem - oliwa z oliwek ma swoj charakterystyczny smak
i takiego np. tatara po prostu smakowo zabija, nie czuc smaku surowego
miesa tylko oliwe z oliwek...

Wlasciwe przyprawy do wlasciwych dan - jakos nikt nie narzeka na
jakosc cynamonu bo mu sledz w cynamonie nie smakuje...

--
Darek

10. Data: 2006-11-07 07:47:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 07 Nov 2006 02:17:31 GMT, l...@w...pdi.net (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

> [...]
>
>Wlasciwe przyprawy do wlasciwych dan - jakos nikt nie narzeka na
>jakosc cynamonu bo mu sledz w cynamonie nie smakuje...

<srogi glos> a dlaczego piszesz e tam i potem od razu sie ze mna
zgadzasz? NO? </srogi glos> czy moze uwazasz klarowanie za
synonim tloczenia :PPPPP

pierz
K.T. - starannie opakowana

ODDAJ...
Przepis na bigos w jez.niemieckim_prosba
szybkowar
moderacja - pomysl na kuchnie
Szynka z sarny