fasolka z szybkowaru?

11. Data: 2011-02-24 05:45:29

Temat: Re: fasolka z szybkowaru?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"malgorzata" <m...@p...onet.eu> wrote in message
news:ik479q$7b0$1@news.onet.pl...
> Strączkowych, kapust, kalafiorów, grzybów, nie gotuje się pod przykryciem.
> Więc szybkowar odpada.
>
> pozdrawiam
> M.

Gotuje się fasolę, ale w/g mojej receptury.

12. Data: 2011-02-24 05:53:53

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-24 06:45, Panslavista pisze:
> "malgorzata"<m...@p...onet.eu> wrote in message

> Gotuje si? fasol?, ale w/g mojej receptury.

Jasne. Jeśli wg Twojej receptury, to ok.
A, poważnie. Ze względów zdrowotnych ww nie wolno gotować pod
przykryciem, czyli np. w szybkowarze.
Jako wytrawny "gotowacz" powinieneś takie rzeczy wiedzieć.

pozdrawiam

M.

13. Data: 2011-02-24 11:47:13

Od: "fatima" <f...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ze względów zdrowotnych ww nie wolno gotować pod przykryciem

Gosia wyjasnij bardziej szczegółowo
- czy kwestia w zatrzymaniu jakiś substancji?
> Strączkowych, kapust, kalafiorów, grzybów

dotąd wydawało mi się, że chodzi o pozbycie sie 'kapustnych' woni, (a może
też odparowują jakoś te związki 'piednicze"? :)). Choć prędzej uwierzę że
uchodzą one do wywaru, a nie parują z gara w komin.)

Przyznam że fasolka z szykowaru (specjalnie popeniam literówkę) jest w smaku
szykowna :].

14. Data: 2011-02-24 13:13:36

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-24 12:47, fatima pisze:
> "malgorzata" <m...@p...onet.eu> wrote in message
>
> Gosia wyjasnij bardziej szczegółowo
> - czy kwestia w zatrzymaniu jakiś substancji?

Aż tak mądra nie jestem ;). Wiem to od mojej śp. mamy, która kiedyś mi
to tłumaczyła, ale nie chciało się dokładnie słuchać - niestety.
Zapamiętałam tylko wniosek. Generalnie chodzi o to, że wymienione
zielska mają w sobie jakieś substancje chemiczne, które podczas
gotowania muszą/powinny wyparować, by jedzenie łatwiej się trawiło.
Gotowane pod przykryciem kumulują w sobie "coś" (chyba jakieś związki
siarki), co powoduje, że tak przygotowane zielsko jest mało przyjazne
dla organizmu.
To tak na szybko.
Po weekendzie będę miała fachowe informacje, więc jeśli chcesz, mogę
podesłać.

pozdrawiam
M.

15. Data: 2011-02-24 19:20:00

Od: "fatima" <f...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

> siarki), co powoduje, że tak przygotowane zielsko jest mało przyjazne
skoro taka 'siara' wychodzi 'przez komin' - to chyba musi się 'rozgotowywać'
do związków lotnych/gazów, co?
w przeciwym razie chyba by zostawało w wywarze ...

> Po weekendzie będę miała fachowe informacje, więc jeśli chcesz, mogę
> podesłać.
podeślij koniecznie, dzięki

16. Data: 2011-02-24 19:53:07

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-24 14:13, malgorzata pisze:
> [...]
> To tak na szybko.
> Po weekendzie będę miała fachowe informacje, więc jeśli chcesz, mogę podesłać.

Fasolka zawiera bardzo dużo alkaidów które są ciężkostrawne i powodują wytwarzanie
gazów :-) moczy
się ją głównie po to aby się ich pozbyć, ale gotowanie też się sprawdzi, w
szybkowarze również bo
związki te się chyba nie ulatniają a rozkładają, choć tego pewien nie jestem

17. Data: 2011-02-24 20:22:55

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lut, 13:13, malgorzata <m...@p...onet.eu> wrote:

> [...]
> Gotowane pod przykryciem kumulują w sobie "coś" (chyba jakieś związki
> siarki), co powoduje, że tak przygotowane zielsko jest mało przyjazne

Gotowanie w szybkowarze nie jest tak do końca gotowaniem pod
przykryciem. Żeby gotować pod przykryciem - gdy garnek przykryty jest
zupełnie - trzeba pilnować niezbyt wysokiej temperatury /inaczej
wykipi ;-)/ W szybkowarze gotuje się w znacznie wyższej temperaturze,
poza tym nie jest to zupełnie szczelne naczynie. Przez zawór
bezpieczeństwa ulatnia się mnóstwo pary - cały dom pachnie
fasolką ;-). Żadnych różnic w znaczeniu "efektów specjalnych" odnośnie
gotowania w szybkowarze czy w garnku - nie zauważyliśmy ;-)

Ania

18. Data: 2011-02-24 20:24:37

Od: "fatima" <f...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <c...@t...pl> wrote in message
n.googlegroups.com...
> fasolką ;-). Żadnych różnic w znaczeniu "efektów specjalnych" odnośnie
> gotowania w szybkowarze czy w garnku - nie zauważyliśmy ;-)

to zanczy - też są :p

19. Data: 2011-02-24 20:28:22

Od: "fatima" <f...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

"vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> wrote in message
> Fasolka zawiera bardzo dużo alkaidów które są ciężkostrawne i powodują
> wytwarzanie gazów :-)

w USA (może gdzie indziej też) można kupic takie tabletki antypierdziawkowe
:)
nieststy nie jestem w stanie podać linku co to za produkt - wiecie co one
mogą zawierać? Pytam z ciekawości (stosować nie zamierzam.)

20. Data: 2011-02-25 02:17:25

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-24 20:20, fatima pisze:
> [...]
> 'rozgotowywać' do związków lotnych/gazów, co?
> w przeciwym razie chyba by zostawało w wywarze ...

Kiedyś z chemii i nauk pokrewnych byłam dobra, ale tak jak napisałam,
słuchać i przyswajać się nie chciało. Rozmawiałam dziś z osobą
kompetentną. W dwóch słowach potwierdziła, że nie gotuje się pod
przykryciem. Wyjaśnienie będę miała po weekendzie

jakiś serwis do oceny produktów żywnościowych?
Ciasto jogurtowe
co z ikselki i pansrawisty
SE ZANABYŁEM...
Tortille/wrapsy