fasolka z szybkowaru?

21. Data: 2011-03-06 10:25:54

Temat: Re: fasolka z szybkowaru?
Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-24 20:20, fatima pisze:
> "malgorzata" <m...@p...onet.eu> wrote in message
> skoro taka 'siara' wychodzi 'przez komin' - to chyba musi się
> 'rozgotowywać' do związków lotnych/gazów, co?
> w przeciwym razie chyba by zostawało w wywarze ...

> podeślij koniecznie, dzięki

Trochę z opóźnieniem, ale mam wyjaśnienie od bardzo dobrej dietetyczki:

"Tzw. "kapustne", tudzież kalafiory, fasole itp. należy gotować bez
przykrycia! Przyczyną są "aromatyczne" związki siarki, nawet
siarkowodór, które podczas gotowania muszą się ulotnić z naszego
jedzonka. Gotowanie ww. warzywnych "smrodziarzy" pod pokrywą w efekcie
termicznej reakcji uwalniania i kumulacji zapachu obniża .walory smakowe
kapusty, brukselki, kalafiorów.. Poza tym gotowanie pod przykryciem tych
warzyw powoduje, właśnie ze względu na siarkę, ich większą
ciężkostrawność i tzw. gazotworczość."

To tyle :)
Pozdrawiam

M.

22. Data: 2011-03-06 14:01:46

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kalafiorów.. Poza tym gotowanie pod przykryciem tych warzyw powoduje,
> właśnie ze względu na siarkę, ich większą ciężkostrawność i tzw.

Za to włosy i paznokcie są zdrowsze.

23. Data: 2011-03-09 11:32:34

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-06 15:01, Panslavista pisze:

> Za to w?osy i paznokcie s? zdrowsze.

Dobry wybór - włosy i paznokcie vs wątroba i cały układ trawienny. Poza
tym mam spore wątpliwości co do przyswajalności takiej siarki.

M.

24. Data: 2011-03-09 12:03:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobry wybór - włosy i paznokcie vs wątroba i cały układ trawienny. Poza
> tym mam spore wątpliwości co do przyswajalności takiej siarki.
>
> M.

Tęsknisz za mną czy lubisz rzeźbić? Zmiana wody po moczeniu na świeżą,
zagotowanie i ponowna zmiana wody, tym razem na wrzątek i w ilości
potrzebnej do potrawy oraz ugotowanie fasoli (lub innych strączkowych) w
szybkowarze pozwala na redukcję składników niekorzystnych w potrawie jak i
na skrócenie czasu gotowania. Nie gotuję fasoli poza szybkowarem.

25. Data: 2011-03-15 00:42:12

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-09 13:03, Panslavista pisze:

> T?sknisz za mn? czy lubisz rze?bi?? Zmiana wody po moczeniu na ?wie??,
> zagotowanie i ponowna zmiana wody, tym razem na wrz?tek i w ilo?ci
> potrzebnej do potrawy oraz ugotowanie fasoli (lub innych str?czkowych) w
> szybkowarze pozwala na redukcj? sk?adnik?w niekorzystnych w potrawie jak i
> na skr?cenie czasu gotowania. Nie gotuj? fasoli poza szybkowarem.

Hmmm... Możesz mi łaskawie wytłumaczyć, co miałeś na myśli pisząc to:
"T?sknisz za mn? czy lubisz rze?bi??" ??? Bo, w tym wątku nie ma ani
mojej tęsknoty do Ciebie ani do rzeźby, jakiejkolwiek.

A, moczenie np. fasoli... I, potem podmianka wody... Zlituj się. Jeśli
nie nad sobą, to nad czytającymi tę grupę. Jakie ma ona wartości
mineralne i witaminowe, jeśli przez moczenie w wodzie je skutecznie
wyeliminujesz? A, jeśli chodzi o gotowanie w szybkowarze, poczytaj nieco
wyżej. Byle ze zrozumieniem.

M.

jakiś serwis do oceny produktów żywnościowych?
Ciasto jogurtowe
co z ikselki i pansrawisty
SE ZANABYŁEM...
Tortille/wrapsy