faworki

1. Data: 2007-02-12 17:06:47

Temat: faworki
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

witam
czy mogłabym uzyskać przepis na faworki, chrupiące z bąblami i
rozpływające
sie w ustach??:))
Googlałam już, ale tych przepisów jest ogrom - a ja bym chciała
sprawdzony
jakiś przez wiele osób.
Mam taki
"Na każde 20 dag mąki daję trzy zółtka,3-4 łyzki smietany i łyzkę
spirytusu"
ale tu nie ma np cukru i masła.
Czy musi być?
jeszcze zdobyłam przepis Magdy B i jest zupełnie innny od powyższego.
nie wiem który wybrać, a może są lepsze:)
Z góry dziękuje
Monika

2. Data: 2007-02-12 18:21:13

Temat: Re: faworki
Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 18:06, m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> rozpływające
> sie w ustach??:))
> Googlałam już, ale tych przepisów jest ogrom - a ja bym chciała

Ja też wygooglałam tu na kuchni :)
Moje ciasto na faworki jest gęste (a nie rzadkie), wyrabia się je na
gładką jedwabistą w dotyku masę i formuję w kulę. Za diabła nie dałoby
się tego zrobić za pomocą miksera:) w dodatku składniki dodaje się do
mąki, a nie odwrotnie. Faworki wychodzą rewelacyjne - kruche i
'bąbelkowate". W dodatku nie wymagają żadnego walenia wałkiem. Jedyny
wysiłek to porządne (cieniutkie) rozwałkowanie ciasta.
Dla zainteresowanych podaję proporcje:
2 szkl mąki
1 łyżka masła
3 żółtka
7 łyżek śmietany
1 łyżka octu
http://groups.google.com/group/pl.rec.kuchnia/browse
_frm/thread/d6b0e5da9f520128/5b4f6fc9544bd342?lnk=gs
t&q=faworki&rnum=9&hl=pl#5b4f6fc9544bd342

> [...]
> jeszcze zdobyłam przepis Magdy B i jest zupełnie innny od powyższego.
> nie wiem który wybrać, a może są lepsze:)

Są różne przepisy i małe niuanse w smaku:)
Najważniejsze, że smakują:)

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2007-02-12 19:16:18

Od: "jandulka" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podłącze się do wątku, ale szukam przepisu na faworki kruche, pieczone. Mam
jeden, ale z waleniem wałkiem. Może ktoś ma bez i mnie poratuje?
J.

4. Data: 2007-02-12 20:41:51

Od: Patrycja <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jandulka napisał(a):
> Podłącze się do wątku, ale szukam przepisu na faworki kruche, pieczone. Mam
> jeden, ale z waleniem wałkiem. Może ktoś ma bez i mnie poratuje?
> J.

0,5 kg mąki
4 żółtka
śmietna
wódka

Połączyć składniki (bez żadnej ingerencji w postaci walenia wałkiem:) ),
włożyć na godzinę do lodówki (dla niecierpliwych wystarczy 15 minut w
zamrażalniku). Cienko rozwałkować, uformować faworki i usmażyć.

Smacznego

--
Patrycja

"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

5. Data: 2007-02-14 07:20:45

Od: "Goska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 21:41, Patrycja <p...@p...onet.pl> wrote:
> Cienko rozwałkować, uformować faworki i usmażyć.

Patrycjo, podałaś przepis na faworki smażone, a nie pieczone.

6. Data: 2007-02-14 08:27:12

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
On 12 Lut, 21:41, Patrycja <p...@p...onet.pl> wrote:
> Cienko rozwałkować, uformować faworki i usmażyć.

Patrycjo, podałaś przepis na faworki smażone, a nie pieczone.

Bo faworków się nie piecze tylko smaży. Jeśli się piecze to są to jakieś
ciasteczka a nie faworki
Pozdrawiam - Agnieszka

7. Data: 2007-02-14 17:43:22

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

jandulka wrote:

> Podłącze się do wątku, ale szukam przepisu na faworki kruche, pieczone. Mam
> jeden, ale z waleniem wałkiem. Może ktoś ma bez i mnie poratuje?
> J.

Faworki pieczone? to dla mnie nowosc. Czy ktos ma przepis? Trudno sobie
wyobrazic, jak by wyszly bez smazenia, ale kto wie?

MB

8. Data: 2007-02-14 19:11:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):
> Faworki pieczone? to dla mnie nowosc. Czy ktos ma przepis? Trudno sobie
> wyobrazic, jak by wyszly bez smazenia, ale kto wie?

Ciasto makaronowe pieczone na blasze?
--
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-02-15 05:42:42

Od: "Goska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podawałam ten przepis dwa lata temu:

składniki:
- 3 żółtka
- 1 szklanka (250 ml) mąki tortowej
- 1 łyżka masła
- 3 łyżki kwaśnej śmietany
- 1 łyżka octu
- szcypta soli

Z wszystkich składników oprócz octu zagnieść ciasto. Do wyrobionego
dodać ocet i wyrobić ponownie, po czym dobrze (wielokrotnie) wybić
wałkiem. Włożyć na godzine do zamrażalnika.
Po wyjęciu wałkować, wykrawać itd. Piec na mocno złoty kolor (jasne
nie są tak smaczne). . Zwykle piekę ok. 150 stopni. Tradycyjną blachę
smaruję masłem, choć to nie konieczne na teflonowej. Na gorące sypać
dużo cukru - pudru. Układać na pólmisku warstwami naprzemiennie
Smacznego - Gośka

10. Data: 2007-02-15 08:52:07

Od: "IDa" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci news:12t6ihuarhheec0@corp.supernews.com...
> Faworki pieczone? to dla mnie nowosc. Czy ktos ma przepis? Trudno sobie
> wyobrazic, jak by wyszly bez smazenia,

wychodza i nawet niezle smakuja, choc to raczej "faworki", niz faworki :-)
Czeskie ciastka winne, przepis Rozarki z cincin.cc

25dkg mas¸a lub margaryny
28dkg mˆki tortowej
6 ¸yýek bia¸ego wina , koniecznie s¸odkiego
cukier puder do posypania

zagniećc ciasto i w¸oýy na ok. 15-20min do lod—wki. ciasto wywa¸kowa dosy
cienko i rade¸kiem wykrawa faworki.
Pieczemy w temp. ok 180 C ciasteczka majˆ jasny kolorek i sˆ bardzo kruche.
Nie rosna bardzo, wiec nie musza miec duzo miejsca wok—¸ siebie.
Piecze siŤ ok 30 min , z termoobiegiem kr—cej ( trzeba sprawdza ). sypiemy
obficie cukrem pudrem .
Sprawdzone, Dobre, jesli nie lubisz bardzo s¸odkich ciastek.

pozdrowienia
IDa

DO IKSELKI...
Ser żółty - nieprzyjemny zapach