faworki Marty Gessler- chwale!

1. Data: 2003-03-03 10:57:49

Temat: faworki Marty Gessler- chwale!
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis byl na www.gazeta.pl w dziale kuchennym. Zrobilam i potwierdzam -
prze-pysz-ne. Ale jest podane, ze ilosc ciasta wystarcza na 4 tuziny. Nie
dajcie sie na to nabrac wychodzi chyba ze trzy razy wiecej. Chociaz to zadna
wada oczywiscie, sa przepyszne i bardzo proste. Nawet nie wiedzialam,
pierwszy raz robilam i poradzilam sobie bez miksera (bo nie mam). Polecam :)

Kruszynka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-03 14:10:50

Temat: Re: faworki Marty Gessler- chwale!
Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kruszynka" <l...@w...pl> wrote in message
> pierwszy raz robilam i poradzilam sobie bez miksera (bo nie mam).

Mikser??????????? Do ciasta na faworki???????
Anka z oczami jak talerze.

1. Data: 2003-03-03 15:20:16

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miranka" <a...@m...pl> wrote in message
> Mikser??????????? Do ciasta na faworki???????
> Anka z oczami jak talerze.
tam bylo tak napisane - zaleca sie mikser. No, zanim dosypiesz maki, to
ciasko jest zadkie, a maselko trzeba rozprowadzic ;))

K.
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-03 15:41:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Mar 2003 15:10:50 +0100, "Miranka"
<a...@m...pl> wrote:

>"Kruszynka" <l...@w...pl> wrote in message
>
>Mikser??????????? Do ciasta na faworki???????
>Anka z oczami jak talerze.

a dlaczego nie???? dwa lata temu wyszly mi faworki z miksera
fatalne, za to rok temu - swietne!! lamaly sie zanim do ust
wkladac bylo mozna, rozplywaly sie w w/w ustach. niby dlaczego
nie w mikserze?

Mama Borsuka
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-03 16:08:38

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kruszynka" <l...@w...pl> wrote
> ciasko jest zadkie, a maselko trzeba rozprowadzic ;))
aj, oj... rzadkie, rzadkie

K.
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-03 17:55:28

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message
> [...]
> fatalne, za to rok temu - swietne!! lamaly sie zanim do ust
> wkladac bylo mozna, rozplywaly sie w w/w ustach. niby dlaczego

To chyba masz jakiś inny przepis na faworkowe ciasto:))
Moje ciasto na faworki jest gęstę (a nie rzadkie), wyrabia się je na gładką
jedwabistą w dotyku masę i formuję w kulę. Za diabła nie dałoby się tego
zrobić za pomocą miksera:) w dodatku składniki dodaje się do mąki, a nie
odwrotnie. Faworki wychodzą rewelacyjne - kruche i 'bąbelkowate". W dodatku
nie wymagają żadnego walenia wałkiem. Jedyny wysiłek to porządne
(cieniutkie) rozwałkowanie ciasta.
Dla zainteresowanych podaję proporcje:
2 szkl mąki
1 łyżka masła
3 żółtka
7 łyżek śmietany
1 łyżka octu
Anka

1. Data: 2003-03-03 18:40:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Mar 2003 18:55:28 +0100, "Miranka"
<a...@m...pl> wrote:

>"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message
>
>To chyba masz jaki? inny przepis na faworkowe ciasto:))
>Moje ciasto na faworki jest g?st? (a nie rzadkie), wyrabia si? je na g?adk?
>jedwabist? w dotyku mas? i formuj? w kul?. Za diab?a nie da?oby si? tego
>zrobi? za pomoc? miksera:) w dodatku sk?adniki dodaje si? do m?ki, a nie
>odwrotnie. Faworki wychodz? rewelacyjne - kruche i 'b?belkowate". W dodatku
>nie wymagaj? ?adnego walenia wa?kiem. Jedyny wysi?ek to porz?dne
> [...]

ja jestem malo przekonywalna jesli chodzi o ulatwianie sobie
roboty...nie w 100%, ale machina zdaje egzamin jako trzecia reka.
jakiego uzywam przpeisu? sama nie pamietam, ale ten sam wtedy,
kiedy wyszedl bubel i ten sam rok temu, prawda - machina lekko
rzezila, ale wyszly bardzo smaczne i tak. a do maki mozna
dodaawac w machinei wszystko po kolei, tylko troche dziwnie
wyglada jak majta sama maka ;))))

przpeis zapisze, bo przpeisow na fawork inigdy za duzo ;))

Mama Borsuka
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-04 09:55:43

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dodatku
> nie wymagają żadnego walenia wałkiem. Jedyny wysiłek to porządne

tam tez tak jst, bo wedlug tamtego przepisu make dodaje sie na koncu. A
wczesniej ciasto jest jak najbardziej rzadkie, ma konsystencje rzadkiego
ciasta nalesnikowego i nie-mikserem maslo jest ciezko calkowicie
rozprowadzic :) A potem zgadza sie - jest kula i wyrabia sie ciasto reka :)
Wychodza tez babelkowate , chrupiace i pyszne ;)

Kruszyna

--
"Primum non stresere..."

obiecane ciasto makowe z manna (i potwornym opoznieniem)
Kiełbaska do wędzenia
Ptysie z nadzieniem wytrawnym - pytanie
Rogaliki Joli L-L
maka razowa