fikus i nowe pędy

1. Data: 2005-08-19 12:09:18

Temat: fikus i nowe pędy
Od: "ytorkin [wawa]" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak można wymusić na fikusie (przypuszczam, że zasada podobna w
przypadku innych drzewek) aby wypuszczał nowe pędy?

Już mówie dokładniej o co mi chodzi. Ostatnio widziałem w jakimś
markecie takie pseudo bonzai. Były to ukozenione kawałki drzewka, z
którego czubka wyrastało pełno gałązek po kilka z jednego miejsca.

Pytam, bo po ostatniej przeprowadzce mój fikus troszkę wyłysiał. Teraz
na niektórych grubszych gałązkach nie ma w ogóle lisci. Gałązki nie są
suche więc coś mogło by z tego wyrosnąć ale nie rośnie:( Myślałem, że
można by ponacinać delikatnie w niektórych miejscach licząc, że z tego
miejsca wyrosną pędy ale niestety nie wyrosły:(

Pozdrawiam,
Arek

2. Data: 2005-08-19 19:43:13

Temat: Re: fikus i nowe pędy
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ytorkin [wawa] napisał:

> Pytam, bo po ostatniej przeprowadzce mój fikus troszkę wyłysiał. Teraz
> na niektórych grubszych gałązkach nie ma w ogóle lisci. Gałązki nie są
> suche więc coś mogło by z tego wyrosnąć ale nie rośnie:(

Poczekaj. Gdy fikus gubi liście, to znaczy, że będzie się rozgałęział.
Można go też zmusić ścinając wierzchołek / silnie, nie żałować rośliny/,
ale to robi się w kwietniu. Podobno tak samo działa nałożenie torebki
papierowej na wierzchołek.
Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2005-08-20 14:54:54

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rośliny/,
> ale to robi się w kwietniu. Podobno tak samo działa nałożenie torebki
Ludzie - nie da sie tego czytać, a chyba nie o to Wam chodzi
grazyna

4. Data: 2005-08-20 19:14:45

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agrazka napisał:

> Ludzie - nie da sie tego czytać

Przymusu nie ma.
Pozdrawiam nieobowiązkowo, Barbara

5. Data: 2005-08-20 19:51:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Aug 2005 21:14:45 +0200, Barbara Miącz
napisał(a):

> Przymusu nie ma.
> Pozdrawiam nieobowiązkowo, Barbara

A nie ma się o co chyba obrażać, bo nie chodziło o tekst a o
kodowanie jak mniemam.

Marta

6. Data: 2005-08-22 07:08:14

Od: "ytorkin [wawa]" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> [...]
> żałować rośliny/, ale to robi się w kwietniu. Podobno tak samo działa
> nałożenie torebki papierowej na wierzchołek.

Ale on zgubił liście zupełnie. Fakt, żę troszkę przeżył i boje się, że
już nie odżyje. Zwłaszcza, że te łyse grupe gałązki zaczynają jakby
wysychać.

Pozdrawiam,
Arek

ps. przepraszam za kodowanie w poprzednim poście

7. Data: 2005-08-22 12:19:37

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ytorkin [wawa] napisał:

> Ale on zgubił liście zupełnie. Fakt, żę troszkę przeżył i boje się, że
> już nie odżyje. Zwłaszcza, że te łyse grupe gałązki zaczynają jakby
> wysychać.

Albo go zasuszyłeś , albo zalałeś ,a najprawdopodobniej dobrały się do
niego przędziorki. O dziwo, i fikusa potrafią się czepić. Spryskuj go
2-3 razy dziennie wodą, szczególnie wierzchołek i sprawdź , co się
dzieję z korzeniami. Może odratujesz.
Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2005-08-22 12:41:09

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra napisał:

> A nie ma się o co chyba obrażać, bo nie chodziło o tekst a o
> kodowanie jak mniemam.

Przepraszam. Po tak sformułowanej uwadze jakoś nie miałam ochoty
domyślać się , o co chodziło.Bo przecież różne niezamierzone wpadki
zdarzały się autorom postów i nikt nie okazywał zniecierpliwienia lecz
doradzał, jak sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam, Barbara

[SPRZEDAM / SPAM] Odkurzacz ogrodowy
galeria kwiatów argentyny