firmy farmaceutyczne a polska służba zdrowia

1. Data: 2004-10-16 07:13:28

Temat: firmy farmaceutyczne a polska służba zdrowia
Od: p...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Proste pytanie (wraz z podpowiedzią):

Ile zarabia praktykujący lekarz?

Przedstawiciel handlowy (handlowy a nie medyczny, bo rzadko który jest
medykiem) w każdej z 350 firm farmaceutycznych w Polsce ma na łapkę od 3 tys
na początek do 7 tys. po kilku latach pracy. W przypadku leków niszowych czy
szpitalnych, tam gdzie więcej zależy od relacji interpersonalnych, dostanie
nawet 10 tys., na rękę oczywiście, 13 razy w roku. Do tego premie - to jeszcze
2-3 pensje rocznie. Dodatkową gratyfikacją jest ekskluzywny samochód zachodni
(od 40 do 100 tys), nielimitowane paliwo również w czasie urlopu, tzw. koszty
reprezentacyjne (raz w tygodniu obiadek z żonką i dwójką dzieci, tyle że na
rachunku zamiast imion żony i dzieci widnieją nazwiska znanych profesorów),
wreszcie telefon komórkowy, rachunki 500 - 1000 zł miesięcznie. Dorzućmy
jeszcze balangi w towarzestwie koleżanek i kolegów z pracy w ekskluzywnych
ośrodkach "szkoleniowych" w ramach tzw. imprez motywacyjnych.

Nie bez kozery mówią na nich "skóra, fura i komóra"

W zamian za tak godziwe uposażenie przedstawiciel, podkreślam handlowy, a nie
medyczny, odwiedza lekarzy i mówi im, że jego lek jest lepszy. Nie używa
żadnych argumentów merytorycznych, bo sam wie, że brzmiałyby śmiesznie w
ustach NIE-MEDYKA. Z tego samego powodu nie może być też doradcą lekarza, jak
utrzymują jego przełożeni. Oczywiste jest, że jego dochody wypracowywane są
przez odwiedzanych przez niego lekarzy (stąd wprowadzające pytanie), a
pochodzą z kieszeni pacjentów (przez wrodzony takt, o dochody tych ostatnich
nie pytam).

Warto też wiedzieć, firmy farmacutyczny odprowadzją do swoich siedzib zysk w
wysokości minimum 40 % obrotu (co oznacza, poza kosztmi opisanymi powyżej).
Jeśli ten współczynnik, nazywany kontrybucją (to nie żart! - "contribution
margin") spada poniżej 40 % to... podnosi się ceny leków, tak by wrócił na swe
miejsce.

Kto rządzi tym Krajem? Mamy tu jakieś Ministerstwo Zdrowia?

Pozdrawiam,
Janek

2. Data: 2004-10-16 08:23:30

Temat: Re: firmy farmaceutyczne a polska służba zdrowia
Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Proste pytanie (wraz z podpowiedzią):
>
> Ile zarabia praktykujący lekarz?
[...]
> Kto rządzi tym Krajem? Mamy tu jakieś Ministerstwo Zdrowia?

Chcesz tu na grupie uzyskać odpowiedzi? Nie pomyliłeś grup?
Skąd masz te wiadomości w "podpowiedzi"?
Pracujesz/pracowałeś w tym zawodzie?
Podaj nazwy firm i więcej szczegółów, to bedzie miało jakiś sens.
Nie opieraj się za założeniu: "wszyscy wiemy że......"

pzdr

3. Data: 2004-10-16 11:21:54

Od: "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale bzdury piszesz.... przedstawiciel medyczny/ handlowy/ farmaceutyczny
zaracia srednio 2,5 tysiaca an rękę. Sumy któte podałeś - 3-7 dotycza dużych
koncernów. 7 to najczęściej zarabia manager przedstawicieli. Wiem bo kilkoro
moich przyjaciół tak pracuje. Paliwo za darmo? Tak bo ta praca polega na
przemieszczaniu sie z miejsca na miejsce, trudno zeby jeszcze do tego
dokładać.... często przedstawiciele jezdza z miejsca na miejsce- popytaj
partnerów przedstawicieli- to swięto jak są w domu. Dodatkowo jak juz sa to
raportuja godzinkę dziennie co robili... Z budzetem to tez przesadzasz....
nie chodza na kolacyjki z zonami.... stara bajka.
Przedstawiciele przechodza gruntowe przeszkolenie i nawet jesli nie maja
przygotowania medycznego po przeszkoleniu moga z lekarzem rozmawiac na temat
swoich lekow jak rowny z rownym.
Zastanow sie co piszesz , nie bazuj na obiegowych opiniach... popytaj....

A sluzba zdrowia? z co to jest słuzba zdrowia?

Dominika

4. Data: 2004-10-16 11:41:49

Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
Jesli masz jakies namiary na firmy o ktorych piszesz i sa to wiadomosci
sprawdzone to podaj prosze - chetnie zmienie... bo ja dostaje pensje 'tylko'
12 razy w roku, w weekendy i urlopy tankuje za swoje, a na telefon mam limit
(i to znacznie, znacznie nizszy niz rzeczone 1000pln)

Najlatwiej jest mowic to, o czym sie tylko gdzies tam slyszalo.... a moze by
tak sprawdzic swoje zrodla, zanim sie cos napisze na forum??
Pozdr

5. Data: 2004-10-16 11:47:53

Od: p...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Chcesz tu na grupie uzyskać odpowiedzi? Nie pomyliłeś grup?
> Skąd masz te wiadomości w "podpowiedzi"?
> Pracujesz/pracowałeś w tym zawodzie?

Pytaniami na pytanie?! Ciekawy sposób prowadzenia dyskusji. Mogę Ci
podpowiedzieć, że to element sztuki manipulowania wykładanej przez
Tymochowicza. Uczą zresztą tego repów:

lekarz: Ile kosztuje ten specyfik?
rep: A do której apteki wysyła Pan pacjentów? (sugestia, że cena zależy od
apteki).

Wiesz co! Dziwna ta Twoja odpowiedź. To mniej więcej tak, jakby ktoś, na
podstawie Twojej wypowiedzi sugerowałby, żeś komucha! (bo skoro unikasz
odpowiedzi na pytanie dot. odpowiedzialności, to kryjesz odpowiedzialnych, a
że to komuchy to i Ty jesteś komucha). Ja czywiście w swej wypowiedzi takiej
sugestii nie zawieram. Co więcej nie doszukuję się powodów, że masz odmienne
ode mnie zdanie na ten temat, jeszcze wiecej... wiem, że masz do tego prawo i
sznuję je. Nie namawiam też do zmiany grupy.

Serdecznie pozdrawiam,

Jasiek Pytalski

6. Data: 2004-10-16 12:02:21

Od: p...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za post! Właściwie potwierdzasz co napisałem.

Powiedz to lekarzowi, że przedstawiciel zarabia 2,5 tys. na rękę. Wiesz ile
zarabia lekarz? Z 20 letnim stażem pracy, lekarz SPECJALISTA, w przychodni, w
WARSZAWIE, zarabia 1300 zł (na rękę), przed chwilą dzwoniłem do znajomego -
potwierdził!

Potwierdzasz też, że moje dane dotyczą dużych koncernów. Tak! Napisałem
przecież w poście, że odnoszę się do listy 350 firm...

Pisząc o przemieszczaniu się przedstawicieli, zapominasz, że lekarze też się
przemieszczają..., też służbowo!

Jeżeli chodzi o "starą bajkę", zapewne też masz rację, bo te sprawy coraz
częściej kontrolują urzędy skarbowe (toż to przecież przychód w naturze,
podobnie zresztą jak jazda służbowym samochodem w celach prywatnych - np.
takim celem prywatnym jest dojazd do pracy, poczytaj dz. u.)

Gruntowne przeszkolenie... TAK! Szkoda, że nie dodałaś, że TRZYDNIOWE oraz że
prowadzone przez euro-marketingowca (z centrali) po kursie handlowym...

Dzięki, dzięki,

Jasiek

7. Data: 2004-10-16 12:12:34

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Pytaniami na pytanie?! Ciekawy sposób prowadzenia dyskusji.

Jaka dyskusja? O czym? :-)))
Delikatnie zwracam uwagę. _Podaj_FAKTY_ , albo nie trolluj.
To wszystko.

pzdr

8. Data: 2004-10-16 12:17:23

Od: p...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> _Podaj_FAKTY_

Chyba chodziło Ci... o źródła faktów!
(bo fakty podałem)

Pozdrawiam,

Jasiek

P.S. Widzę, że nieźle Cię ten Tymochowicz wyszkolił. Ta technika nazywa się
METODA ETYKIETKOWA, jak komuś taką etykietkę (że Troll) przyczepisz, to...
zawsze się jakaś grudka przyklei. Wymyślono tę metodę w średniowieczu
(czarownica!), powielano pod koniec II połowy ubiegłego wieku (żyd). - J.P.

9. Data: 2004-10-16 12:40:56

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Chyba chodziło Ci... o źródła faktów!
> (bo fakty podałem)

To nie są fakty, to jedna z urban legends :-))

> P.S. Widzę, że nieźle Cię ten Tymochowicz wyszkolił.

Nie, nie, nie! Ja nie szkolony. Ja przy Tobie mały pikuś :) Ja to nawet 35
nazw firm farmaceutycznych działających w Polsce bym nie wymienił, a co
mówić o 350. Myślałem, że się czegoś od Ciebie dowiem, ale chyba się
zawiodłem :-(

pzdr

10. Data: 2004-10-16 14:51:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Oct 2004 14:02:21 +0200, p...@v...pl wrote:

> Gruntowne przeszkolenie... TAK! Szkoda, że nie dodałaś, że TRZYDNIOWE oraz że
> prowadzone przez euro-marketingowca (z centrali) po kursie handlowym...

Zapominasz o drobnym fakcie, że w Polsce gros repów to lekarze.

I właśnie dlatego, że jako rep na dzień dobry dostaną 2k na rękę plus
służbowy samochód i telefon, a na etacie w szpitalu 1200 brutto jeśłi
mają szczęscie (co również potwierdzam).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

jeszcze raz o poceniu si
ehh kobiety ... ;]