fluor, fluoryzacja, fluor w wodzie i w paście do zębów - kolejna odsłona

21. Data: 2009-04-16 15:35:35

Temat: Re: fluor, fluoryzacja, fluor w wodzie i w paście do zębów - kolejna odsłona
Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka pisze:

> Mnie po paście bez fluoru bolą zęby!

Po rybach Cię coś dusi w gardle, a po paście bez fluoru bolą Cię zęby :D
Hmm... oryginalna jesteś.

STranger
GG 2605926

22. Data: 2009-04-16 15:49:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Tak, ale występują też skutki nadmiaru jodu.
>
> Nadmiar jodu może niszczyć komórki tarczycy, negatywnie wpływać na
> biosyntezę hormonów tarczycy albo nawet prowadzić do powstania tzw. wola
> tarczycowego.

no właśnie nie. Występuje co prawda reakcja obniżenia produkcji hormonów
tarczycy i zwiększenia produkcji stymulatora tarczycy, ale nie ma to
żadnego odzwierciedlenia w objawach. To zwykła reakcja aklimatyzacji
organizmu do zwiększonej podaży jodu, która nie ma żadnych skutków
ubocznych.

Tezy o powstawaniu wola są właśnie tym, czym są - tezami bez żadnego
potwierdzenia w badaniach.

> Haha, a to ciekawe. :)
> W sumie to pierwiastki bardzo do siebie zbliżone (fluorkowce), więc
> możliwe ze sie nawzajem uzupełniają i wypierają. Ale znając
> neurotoksyczność tej grupy związków (Brom, chlor, fluor) wolałbym unikać
> nadmiaru któregokolwiek z grupy fluorowców.

no wiesz, na tej samej zasadzie magnez wypiera ołów... znając toksyczność
ołowiu, unikasz magnezu?

http://findarticles.com/p/articles/mi_6878/is_4_11/a
i_n28435513/

masz, naciesz się :D

23. Data: 2009-04-16 15:51:56

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> Dopiero gdy wzrośnie świadomość społeczna i ludzie zaczną sie masowo i
optymizmu Ci nie brakuje - to nigdy nie nastąpi.

świadomość jednostek skłonnych zwiększać swoją świadomość rośnie
ale liczebność tych jednostek (procentowo w społeczeństwie) - maleje.

24. Data: 2009-04-16 18:23:14

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> Po rybach Cię coś dusi w gardle, a po paście bez fluoru bolą Cię zęby :D
> Hmm... oryginalna jesteś.

To nie moja wina :-(

--
animka

25. Data: 2009-04-16 20:56:06

Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywista prawda. Ja znalazłem pastę bez fluoru, bez cukru, przeciw
grzybiczą i co ważne, produkowane przez polską firmę. Najlepsze jest to,
że szukając w mieście nie znalazłem takiej (całego miasta oczywiście nie
przeszedłem), a znalazłem taką na wisi :) (w aptece).

Jakby kogoś interesowało to (pierwszy link z gugla):

http://www.herbapis.nazwa.pl/catalog/product_info.ph
p/products_id/70

Co prawda nie można jej stosować codziennie (niby za silna jest), ale
stosuję zamiennie ze "zwykłą pastą" bez fluoru. Co najdziwniejsze do
past dodaje się cukier (pastę bez cukru jeszcze trudniej znaleźć niż bez
fluoru - mówię o sklepach/aptekach, nie internecie). Po co? Wiadomo
powszechnie, że cukier niszczy zęby, a my to nakładamy to na całą noc -
po co, żeby zęby się psuły (choć podobno to cukier rafinowany "od środka
" niszczy zęby, nie z zewnątrz).

Pozdrawiam, Krzysiek

26. Data: 2009-04-16 21:07:57

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

OneiroO pisze:
> Oczywista prawda. Ja znalazłem pastę bez fluoru, bez cukru,

A ten sorbitol to co to jest?

--
animka

27. Data: 2009-04-16 21:36:22

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka pisze:

> To nie moja wina :-(

Wiem, nie bierz do głowy :-)

STranger
GG 2605926

28. Data: 2009-04-16 21:41:45

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> Wiem, nie bierz do głowy :-)

Nie wzięłam do głowy :-)
Wiem, że ryby mogę zjeść tylko mało, bo widocznie jod z ryb mnie uczula,
pewnie mam nadmiar.

--
animka

29. Data: 2009-04-17 00:09:53

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> Ciekawy zbieg okoliczności :)

ale to nie przez fluor
to przez
JOD
i czystsze powietrze

na slusnku jak wiadomo jodu w sumie nie ma, a i zanieczysczenie jak 100
diabli, wiec albo jod debilizuje dzieci, albo zanieczyszczenie powietrza
wplywa pozytywnie, albo na slasku dzieci nie chca brac przykladu z glow
rodziny i pracowac pod ziemia i dlatego lepiej sie ucza
;)

30. Data: 2009-04-17 02:13:42

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:
> [...]
>
> Nadmiar jodu może niszczyć komórki tarczycy, negatywnie wpływać na
> biosyntezę hormonów tarczycy albo nawet prowadzić do powstania tzw. wola

mhm, i ci biedni ludzie nad morzem, ktorzy musza wdychac aerozole morskiej
wody z tym niezwykle szkodliwym jodem, i jesc te okropnie slone morskie
ryby maja strasznie wyniszczone tarczyce i chodza z wolem.
a rybacy to juz calkiem...

> [...]
> neurotoksyczność tej grupy związków (Brom, chlor, fluor) wolałbym unikać
> nadmiaru któregokolwiek z grupy fluorowców.

podobnie jak z magnezem <> olowiem , ciezszy zostanie, lzejszy
zostanie 'wyparty'. prawo termodynamiki/ruchliwosci...
co jest ciezsze, jod czy fluor?

poza tym to troche tak jakb pic rtec, bo tworzy z olowiem amalgamat, a
wszystko to po to zeby uchronic sie przed postrzalem z broni palnej ;)

Wypadanie włosów po długiej hospitalizacji
Czerwone kropki na skórze
Milgamma N a ciąża
podwyższone ASO
szczepienie przypominające WZW B