fluor, fluoryzacja, fluor w wodzie i w paście do zębów - kolejna odsłona

11. Data: 2009-04-15 23:49:32

Temat: Re: fluor, fluoryzacja, fluor w wodzie i w paście do zębów - kolejna odsłona
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> A co ciekawsze, obecność dużej ilości jodu w diecie chroni przed fluorem

sorki za doubla - nie tylko chroni, ale prawdopodobnie również wypiera. Na
pewno wypiera brom.

12. Data: 2009-04-16 08:21:31

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok
czy w wodach mineralnych (mam na myśli szczególnie wiarygodne (są takie?)
wody mineralne (nie te butelkowane w baniak nie wiadomo-jakie 'z
biedronki')). Zdaje się skład wód mineralnych nie podaje floru.. - to znaczy
ze go tam nie ma?

13. Data: 2009-04-16 11:35:42

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> , a zęby nigdy nie fluoryzowane jak dziecko, ma jako
> dorosły człowiek w świetnym stanie.

Jeden przypadek na 10000000

To zależy z jakiego materiału człowiek jest zbudowany, GENY, GENY!
Moja sasiadka ma 60 lat, ma piękne zęby. Wyrwany tylko jeden-mądrości.

--
animka

14. Data: 2009-04-16 11:38:17

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam uczulenie na jod. Po zjedzeniu ryb coś mnie dusi w gardle.
Ryby to je się raz na jakiś czas, ale soli się codziennie (jod w soli).

--
animka

15. Data: 2009-04-16 11:40:26

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zinek pisze:

> celny wniosek :)

Musiałeś "mistrzu" cytować cały post, żeby jedno zdanie napisać?

--
animka

16. Data: 2009-04-16 13:12:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka wrote:

> Ja mam uczulenie na jod. Po zjedzeniu ryb coś mnie dusi w gardle.
> Ryby to je się raz na jakiś czas, ale soli się codziennie (jod w soli).

zaraz zaraz, to znaczy że jak zjesz sól coś Cię dusi w gardle?

17. Data: 2009-04-16 15:09:43

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> [...]
> takie?) wody mineralne (nie te butelkowane w baniak nie wiadomo-jakie 'z
> biedronki')). Zdaje się skład wód mineralnych nie podaje floru.. - to

Dobre pytanie. Sam chciałbym wiedzieć.

Cały obecny system działa zgodnie z zasadą "out of sight, out of mind",
albo zgodnie z polskim powiedzeniem "czego oczy nie widzą, tego sercu
nie żal". Skoro nie ma na etykiecie wody mineralnej podanego stężenia
fluoru to znaczy że konsument ma o tym nie myśleć, a jak nie myśli to
fluoru tam nie ma! :>

Zauważcie, że cały system naszej cywilizacji jest de facto oparty na tej
zasadzie. Czego obecnie media nie lansują i nie dyskutują tego nie ma i
to praktycznie nie istnieje! Czyli nie ma podstaw dla spiskowych teorii
dziejów, nie ma czegoś takiego jak UFO, nie ma zjawisk paranormalnych,
nie istnieją i nie działają nieodkryte jeszcze prawa fizyki, nie
istnieją nieodkryte jeszcze pierwiastki chemiczne i tym podobnie, i tak
dalej.
W myśl tej wspaniałej cywilizacyjnej zasady 1000 lat temu Ziemia nie
krążyła dookoła Słońca, a do tego była płaska i wsparta na dwóch żółwiach.
Fluoru w butelkowanej markowej wodzie mineralnej wcale też nie ma i
nigdy nie było. ;)

Dopiero gdy wzrośnie świadomość społeczna i ludzie zaczną sie masowo i
głośno dopytywać to wtedy fluor się pojawi i będzie wiadomo, że jest i
był w wodzie mineralnej.
Oczywiście jeżeli to naturalny fluor to nie ma się co bardzo martwić,
gorzej gdyby sie okazało, że woda mineralna jest celowo przez producenta
"wzbogacana, uszlachetniana" (czytaj zatruwana) związkami fluoru...

STranger
GG 2605926

18. Data: 2009-04-16 15:18:21

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> Gdyby nie skutki uboczne...

No właśnie! Co z tego, że coś przedłuża życie, gdy są skutki uboczne.

> Z jodem sprawa jest taka, że właśnie jego niedobór powoduje znacznie więcej
> skutków ubocznych niż ewentualny nadmiar.

Tak, ale występują też skutki nadmiaru jodu.

Nadmiar jodu może niszczyć komórki tarczycy, negatywnie wpływać na
biosyntezę hormonów tarczycy albo nawet prowadzić do powstania tzw. wola
tarczycowego.

> A co ciekawsze, obecność dużej ilości jodu w diecie chroni przed fluorem :D

Haha, a to ciekawe. :)
W sumie to pierwiastki bardzo do siebie zbliżone (fluorkowce), więc
możliwe ze sie nawzajem uzupełniają i wypierają. Ale znając
neurotoksyczność tej grupy związków (Brom, chlor, fluor) wolałbym unikać
nadmiaru któregokolwiek z grupy fluorowców.

STranger
GG 2605926

19. Data: 2009-04-16 15:22:59

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw pisze:
> moze i cos jest na rzeczy, jezeli zestawic
>
> "W Polsce największe stężenie fluoru w wodzie pitnej zanotowano w woj.
> gdańskim"
>
> oraz
> "W poniedziałek wszyscy maturzyści poznali wyniki matury pisemnej.
> Najsłabiej wypadli uczniowie w woj. pomorskim, gdzie zdało 84 proc.,
> najlepiej w śląskim - 88,6 proc"

Ciekawy zbieg okoliczności :)

> jednak mnie to nie przekonuje, ale na wszelki wypadek nie myje zebow za
> czesto :)

Słusznie. A ja od jakiegoś czasu kupuję pastę do zębów bez fluoru.
Można nawet samemu w domu robić naturalna pastę do zębów, tylko wtedy
nie będzie w tubce, ale w szklance lub słoiku :)

STranger
GG 2605926

20. Data: 2009-04-16 15:26:59

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> Słusznie. A ja od jakiegoś czasu kupuję pastę do zębów bez fluoru.
> Można nawet samemu w domu robić naturalna pastę do zębów, tylko wtedy
> nie będzie w tubce, ale w szklance lub słoiku :)

Mnie po paście bez fluoru bolą zęby!

--
animka

Wypadanie włosów po długiej hospitalizacji
Czerwone kropki na skórze
Milgamma N a ciąża
podwyższone ASO
szczepienie przypominające WZW B