fotochromy czy warto?

1. Data: 2008-03-06 10:03:58

Temat: Re: fotochromy czy warto?
Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 6 Mar 2008 11:04:52 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <w...@o...pl> i powiedziała:

> Podpowiedźcie mi, jakie są plusy i minusy okularów fotochromowych? Czy warto
> mieć fotochromy na słońce oraz do jazdy autem? Kupiałm je, ale nie bardzo
> działaja na słonce, jak jade autem to słonce mnie razi.

Moim zdaniem nie warto. Miałam kilka lat i pozbyłam się bez żalu. W
jasnym pomieszczeniu, zwłaszcza ze światłem słonecznym, są zwykle zbyt
ciemne (np. praca przy komputerze jest mało komfortowa), na słońce są
zbyt jasne. Wolę mieć dwie pary - zwykłe z antyrefleksem do
pomieszczeń/na pochmurny dzień i przyciemniane na słońce.

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

2. Data: 2008-03-06 10:04:52

Temat: fotochromy czy warto?
Od: "thassos" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedźcie mi, jakie są plusy i minusy okularów fotochromowych? Czy warto
mieć fotochromy na słońce oraz do jazdy autem? Kupiałm je, ale nie bardzo
działaja na słonce, jak jade autem to słonce mnie razi.

th

3. Data: 2008-03-06 11:09:37

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos pisze:
> Podpowiedźcie mi, jakie są plusy i minusy okularów fotochromowych? Czy warto
> mieć fotochromy na słońce oraz do jazdy autem? Kupiałm je, ale nie bardzo
> działaja na słonce, jak jade autem to słonce mnie razi.

Ponoc nie warto, gdy prowadzisz samochod w nocy - swiatla samochodow z
naprzeciwka przyciemniaja szkla, samochody przejezdzaja, a ty zostajesz
w ciemnosci z ciemnymi okularami.

th

4. Data: 2008-03-06 11:29:31

Od: <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po prostu chronia Twoj wzrok! a slonce razi, ale nie wyrzadza szkody oczom

5. Data: 2008-03-06 13:33:57

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Krzyżaniak napisał:

> Moim zdaniem nie warto.

Ja je lubię.

> Miałam kilka lat i pozbyłam się bez żalu. W
> jasnym pomieszczeniu, zwłaszcza ze światłem słonecznym, są zwykle zbyt
> ciemne (np. praca przy komputerze jest mało komfortowa),

Do komputera i tak mam inne, z mniejszym minusem.

> na słońce są
> zbyt jasne. Wolę mieć dwie pary - zwykłe z antyrefleksem do
> pomieszczeń/na pochmurny dzień i przyciemniane na słońce.

Mam zwykłe z anty refleksem do komputera i fotochromy z anty refleksem
(trochę innym, takim złotawym)do chodzenia po ulicy. No i jakieś zupełnie
ciemne, których właściwie nie używam, bo zapominam nosić ze sobą, a
wsadzić na nos na cały dzień jakoś się boję;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2008-03-06 14:06:46

Od: "thassos" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.....No a jak jest słonce , to nie razi sie w fotochromach?

.

7. Data: 2008-03-07 10:24:00

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Thu, 06 Mar 2008 14:33:57 +0100, Krystyna Chiger wydukał(a)
nieśmiało, a wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> Do komputera i tak mam inne, z mniejszym minusem.

To znaczy, masz dwie pary okularów o różnej mocy i używasz ich
zamiennie, zależnie od sytuacji? Pytam, bo mnie się znów trochę wzrok
pogorszył i nie wiem, czy zmienić okulary całkiem, czy może kupić
mocniejsze szkła do patrzenia w dal, a słabszych używać do bliży. Co
by było lepsze i czy można o tym samemu zdecydować, czy musi lekarz?
Trochę się obawiam, że jeśli wybiorę te mocniejsze szkła, to znów za
rok wada mi się pogłębi, ale z drugiej strony podobno bez odpowiedniej
korekcji pogłębia się i tak, więc nie wiem...
Czy jak się nosi takie okulary na zmianę [nie wiem, jak dużą masz
różnicę mocy szkieł], to nie ma problemów z dopasowaniem widzenia do
drugich okularów? W sensie, że z doświadczenia wiem, że każde nowe
okulary wymagały ode mnie "przyzwyczajenia" do nich oczu - to chyba
wynika z innej wielkości szkieł, może z innej krzywizny soczewek i
trochę innego pola widzenia. To samo mam, jak zamiast okularów założę
soczewki kontaktowe - przez dobre kilkanaście minut się przyzwyczajam
do nowego sposobu widzenia i dopiero potem jest OK. Dlatego się
zastanawiam, czy szybka zmiana okularów nie wywołuje podobnego
dyskomfortu.

Pozdrawiam, Carrie

8. Data: 2008-03-07 10:25:56

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Carrie pisze:

> [...]
> pogorszył i nie wiem, czy zmienić okulary całkiem, czy może kupić
> mocniejsze szkła do patrzenia w dal, a słabszych używać do bliży.

Moze soczewki progresywne? Wlasnie do tego sluza.

th

9. Data: 2008-03-07 10:56:28

Od: maya1st <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

thassos pisze:
> [...]
> mieć fotochromy na słońce oraz do jazdy autem? Kupiałm je, ale nie bardzo
> działaja na słonce, jak jade autem to słonce mnie razi.

Do jazdy autem fotochromy nie mają zastosowania, bo przez szybę się nie
przyciemnią. Fotochromy reagują na promienie UV, a one się przez szybę
nie przedostają.
Mam fotochromy, rzadko je noszę. Zdecydowanie bardziej i do jazdy autem,
i do noszenia na co dzień pasuje mi zestaw soczewki kontaktowe + okulary
przeciwsłoneczne.
M.

10. Data: 2008-03-07 11:25:37

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maya1st pisze:

> Do jazdy autem fotochromy nie mają zastosowania, bo przez szybę się nie
> przyciemnią. Fotochromy reagują na promienie UV, a one się przez szybę
> nie przedostają.

Slyszalam to wlasnie od osoby duzo jezdzacej samochodem.

th

Allegro - ekstra cena algowa maseczka nawilżająca
Jaka dieta, jakiećwiczenia?
kurs masaz tajski, indonezyjski, stemplami ziolowymi, stop kursy warszawa kampinos szczecin
Zapytanie?
[Allegro] Maseczka nawilżająca w super cenie!