fruzelina - co z tym zrobic?

1. Data: 2003-09-28 13:36:27

Temat: fruzelina - co z tym zrobic?
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zakupilam 3 puszki fruzeliny w ramach eksperymentu. jedlismy ja z goframi i
na ciescie francuskim.
co mozna jeszcze z nia zrobic? mozna to piec? pomozcie prosze, bo musze cos
z nia zrobic zanim sie przeterminuje

pzdr
marta

1. Data: 2003-09-29 09:52:53

Temat: Re: fruzelina - co z tym zrobic?
Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na ciescie francuskim.
> co mozna jeszcze z nia zrobic? mozna to piec? pomozcie prosze, bo musze

jesli sa wisniowe to mozesz zrobic tort szwardzwaldzki.
podaje ci wersje 'zaslupowa' :)

1 opak. gotowe krazki biszkoptu czekoladowego
2 puszki fruzelina
2 x 0,5 l smietanka slodka 30% lub 36%
1 opak. cukru waniliowego
0,5 l wsiniowka
czekolada gorzka

krazki szczodrze nasaczyc wisniowka, ubic smietane z cukrem waniliowym.
pierwszy krazek pokryc 1/3 ubitej smietany, polozyc drugi krazek na ktory
wykladamy fruzeline wisniowa.
trzeci krazek kladziemy na wisnie. na niego wykladamy 3/5 pozostalej
smietany i ladnie wygladzamy.
Ze smietany ktora nam zostala wieksza cześcia smarujemy boki tak aby byly
biale, a reszte smietany wpychamy do szprycy. czekoldae ucieramy na grubej
tarce i posypujemy wierzch i boki tortu, szpruca dekorujemy i gotowe

smaczenego

skrzacik zaslupno/nowokuchniowy :)

1. Data: 2003-09-29 12:25:06

Od: "Nea" <n...@w...pl.wstawkaantyspamowa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na ciescie francuskim.
> co mozna jeszcze z nia zrobic? mozna to piec? pomozcie prosze, bo musze

a co to jest wogole ta fruzelina?

pozdrawiam
Nea
--
"Bo to co nas podnieca to sie nazywa kasa, a kiedy w kasie forsa to sukces
pierwsza klasa bo to co nas podnieca to czasem tez jest seks a seks + pełna

1. Data: 2003-09-29 19:19:59

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skrzacik" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> jesli sa wisniowe to mozesz zrobic tort szwardzwaldzki.

dziekuje zacna kobieto :) ten biszkopt to ja upiec moge nawet :) a wisniowa
jest jedna. pozostale dwie to truskawkowa i jagodowa. t jagody to bym
zawinela w ciasto drozdzowe, ale czy to mozna piec...

pzdr
marta

1. Data: 2003-09-29 19:21:27

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nea" <n...@w...pl.wstawkaantyspamowa> napisał w wiadomości
> a co to jest wogole ta fruzelina?

owoce deserowe w zelu bez zelatyny. w skladzie skrobia ziemniaczana, wiec
ten zel to taki rodzaj kisielu :) fajne sa, bo smakuja jak swieze a nie jak
gotowane czy z konfitury

pzdr
marta

1. Data: 2003-09-30 08:56:24

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest jedna. pozostale dwie to truskawkowa i jagodowa. t jagody to bym
> zawinela w ciasto drozdzowe, ale czy to mozna piec...

mozna piec, robilam to nie zdrozdzowym, ale z kruchym ciastem i bylo ok.
ciasto wczesniej podpiekalam w formie i dopiero na to kladlam fruzeline i
ubita na sztywno bialka (tak jak do pianek vel bez). calosc trzymalam w
piekarniku w dosc niskiej temperaturze az piana uzyskala zloty odcien.

pozdrowka

skrzacik

ps. biszkopot kupny ma to do siebie, ze caly tort przygotowujesz w niecale
20 minut, efekt jest rewelacyjny i odwrotnie proporcjonalny do wlozonego
wysilku :)
a poza tym majac w lodowce smietane i fruzeline, a w spizarni krazki mozesz
go przygotowac w ostatniej chwili gdy goscie niemal w drzwiach stoja
spadaajac na ciebie znienacka :)

1. Data: 2003-10-06 10:25:25

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jesli sa wisniowe to mozesz zrobic tort szwardzwaldzki.
> podaje ci wersje 'zaslupowa' :)
>
> 1 opak. gotowe krazki biszkoptu czekoladowego

zrobilam! na urodzinuy tescia :)) troche przegielam z iloscia wisniowki i
wszyscy mieli potem swietny humor, ale w porownaniu z iloscia spirytusu w
konkurencyjnym torcie na przyjeciu to moj byl jak male piwko przy 0,7 wodki
:)) mialam watpliwosci odnosnie gotowych krazkow tortowych, ale gora bitej
smietany i wisniowka zamaskowaly fakt, ze nie byly one domowe :) a te wisnie
sa super - kolor i smak , rewelacja!
balam sie, co stanie sie z tortem na drugi dzien, w koncu przekladany bita
smietana. nie dane mi sie bylo przekonac, gdyz przed koncem przyjecia zostal
pochloniety przez biesiadnikow.
tak wiec dzieki za inspiracje

pzdr
marta, juz nie wylacznie konserwatystka w kwestii tortow

Nowy + kotlety bacy
Czesnek marynowany
Gdzie w Lublinie... [niebanalne kuchnie]
królik w śmietanie
pieczeń po sabaudzku