fugi Mapei - mieszanie ?

1. Data: 2002-08-15 09:29:49

Temat: fugi Mapei - mieszanie ?
Od: " Natalia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam fugi elastycznej (na podłogówkę) do łazienki. Jak na razie znalazłam
dwie firmy - Sopro i Mapei. Niestety żadna z nich nie ma takiego koloru,
jakiego potrzebuję. Mapei ma podobny, ale zbyt intensywny. Myślicie, że
dałoby się pomieszać ten zbyt intensywny (tzw. "turkus") z białym, żeby go
rozjaśnić ? Oczywiście tej samej firmy.
A może znacie jeszcze inne firmy od elastycznych fug ?

Natalia

1. Data: 2002-08-16 18:15:46

Temat: Re: fugi Mapei - mieszanie ?
Od: "Mich" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moj" glazurnik był zdania, ze nie nalezy mieszac fug, nawet tej samej
firmy. Jest bowiem ryzko, ze kolor bedzie nierówny - zawsze jakies drobinki
barwnika nie rozpuszcza sie podczas mieszania, a moga zlosliwie pojawic sie
na podlodze np. po kilku miesiacach

1. Data: 2002-08-16 18:30:26

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mich wystukał w wiadomości <ajjfgh$a8$1@news.tpi.pl>:

> [...]
> barwnika nie rozpuszcza sie podczas mieszania, a moga zlosliwie pojawic sie

Chyba, żeby rozmyślnie wymieszać nierównomiernie... :)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-08-17 10:27:21

Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozjaśnić ? Oczywiście tej samej firmy.
> A może znacie jeszcze inne firmy od elastycznych fug ?

Śmiało mieszaj nie ma problemu. Mieszałem Mapeia i jest OK . Ja mieszałem w
kwadratowej brytfance szpachelką rozcierając grudki po dnie bo zwykłe
mieszanie na okrągło może pozostawić bryłki pigmentu . Jak nie było już
grudek i nie pojawiały się wykwity pigmentu wtedy nakładałem tylko uwaga na
ilość wody Mapei potrafi szybko zacząć wiązać jak dasz minimalnie mniej i w
ciągu 3-5 minut skamieniał mi raz. Wcześniej mieszałem z 10 minut i
odstawiłem na 5 bo coś przygotowywałem i nagle zaczął twardnieć no i zrobiła
się micha gorącego kamienia ale ta fuga była jednego koloru i nie mieszałem
tego z niczym innym. Następne dodałem odrobinę więcej wody i długo nie
gęstniały ale to było lepsze bo robota mi szybciej szła (zafugowałem kilka
metrów i dopiero wtedy przecierałem). Jeśli to robisz na podłodze lub w
kuchni pamiętaj o zabezpieczeniu fug specjalnym preparatem wtedy fuga nie
zmienia barwy od brudu, tłuszczu (szczególnie w kuchni przy kuchence).

1. Data: 2002-08-17 18:02:05

Od: " Natalia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi !

Natalia

malowanie mieszkania a alergie
Malowanie-kilka pytan
Meble drewniane - Wrocław, Poznań i okolice
Parkiet - dwa pytania
Sprzet Gorenje - prosze o opinie