galaretka do kwiatków...zamiast ziemi

1. Data: 2004-08-03 12:44:19

Temat: galaretka do kwiatków...zamiast ziemi
Od: "Iza Grzyb" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Widziałam ostatnio w slepie galaretkę do kwiatków- zamiast ziemi. Wygląda to
bardzo ładnie, zwłaszcza w szklanym pojemniku. Ktoś mi pwoiedział, że ona po
kilku miesiącach usycha.... :((( Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z
taką galaretką???
pozdro.
Iza

1. Data: 2004-08-03 13:31:44

Temat: Re: galaretka do kwiatków...zamiast ziemi
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Iza Grzyb wrote:

> [...]
> to bardzo ładnie, zwłaszcza w szklanym pojemniku. Ktoś mi pwoiedział, że
> ona po kilku miesiącach usycha.... :((( Czy ktoś z was ma jakieś

To odmiana hydroponiki - musisz podlewać roztworem _odpowiedniego_ nawozu i
wszystko będzie OK, nic nie wyschnie.

A co do wyglądu - o gustach się nie dyskutuje bo bym coś powiedział ;-)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2004-08-03 15:31:34

Od: "Iza Grzyb" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To odmiana hydroponiki - musisz podlewać roztworem _odpowiedniego_ nawozu
> wszystko będzie OK, nic nie wyschnie.

a wiesz może jak się nazywa ten roztwór, tzn. jaka jest nazwa handlowa i czy
on (w nadmiarze) nie szkodzi tym kwiatkom? czy np. nadaje się do kaktusów?
no i jak często tym podlewać?
dzięki za info :))

1. Data: 2004-08-03 19:44:59

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.08.2004 14:44, Użytkownik Iza Grzyb napisał:

> Widziałam ostatnio w slepie galaretkę do kwiatków- zamiast ziemi. [...]

Temat raczej na news://pl.rec.ogrody

Widywałem coś takiego w niektórych kwiaciarniach - mam wrażenie, że
przesadzenie już wyrośniętego kwiata (z wykształconą bryłą korzeniową)
do takiej galaretki jest raczej niemożliwe - ma ziemię w korzeniach i
będzie to mocno psuło efekt wizualny.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-08-04 06:52:22

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Iza Grzyb wrote:

> a wiesz może jak się nazywa ten roztwór, tzn. jaka jest nazwa handlowa i
> czy on (w nadmiarze) nie szkodzi tym kwiatkom? czy np. nadaje się do
> kaktusów? no i jak często tym podlewać?

Niestety nie mam pojęcia - kiedyś używałem tej galaretki do robienia
sadzonek, ale nawóz był w komplecie. Wojtek ma rację - spytaj na
ogrodniczych.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2004-08-04 07:14:09

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Aug 2004 14:44:19 +0200, Iza Grzyb napisał(a):
> [...]
> kilku miesiącach usycha.... :((( Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z

Miałem coś takiego...

Sprzedająca powiedziała że należy podlewać jak normalną roślinę, parę razy w
tygodniu - ale roślinka przeszła w stan zombie, po czym galaretka zakwitła
własnym życiem. Na pamiątkę został mi gustowny pucharek ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

1. Data: 2004-08-04 07:14:30

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 07:14:09 +0000 (UTC)
Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
> tygodniu - ale roślinka przeszła w stan zombie, po czym galaretka zakwitła
> własnym życiem. Na pamiątkę został mi gustowny pucharek ;)

a to ciekawe :) kumpel ma na biurku obok takie cus, i jeszcze ani razu
tego nie podlewal, i zyje :)
oczywiscie ma dopiero jakies.. pol roku? ale zyje

Sierp

1. Data: 2004-08-04 08:43:05

Od: "Kris" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> napisał w wiadomości
alosc...

> a to ciekawe :) kumpel ma na biurku obok takie cus, i jeszcze ani razu
> tego nie podlewal, i zyje :)
> oczywiscie ma dopiero jakies.. pol roku? ale zyje

obcy?

k.

1. Data: 2004-08-04 09:09:36

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 09:14:30 +0200 I had a dream that Sierp
<N...@s...netwytnijcalosc> wrote:
> a to ciekawe :) kumpel ma na biurku obok takie cus, i jeszcze ani razu
> tego nie podlewal, i zyje :)
> oczywiscie ma dopiero jakies.. pol roku? ale zyje

A to mój kaktus, po paru latach bez wody, też wygląda, jakby żył...
Ładnie się ususzył na zielono ;)

1. Data: 2004-08-04 22:41:44

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Aug 2004 10:43:05 +0200
"Kris" <k...@g...pl> naskrobał(a):

> obcy?

dobra, zapytam czy nie podlewa jak nie patrze ;-)

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

sterowanie do pieca CO
najcichsza lodówka pod zabudowę?
pralko - suszarka