garnek do gotowania na parze

1. Data: 2006-06-12 20:30:33

Temat: garnek do gotowania na parze
Od: "Renata i Bella" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdeczie. Od jakiegos czasu czytuje ta liste.
Tym razem jednak osmielilam sie napisac- poszukuje wlasie garnka do
gotowania na parze.Poleccie mi , jaki jest wart uwagi.
Bede wdzieczna tez za jakis namiar na przepisy, jak w tym gotowac aby
bylo smacznie.
Moj przyszywany ojciec wlasnie wrocil ze szpitala z powodu klopotow
sercowo-gastrycznych i kuchnia w moim domu musi radykalnie ulec zmianie
z typowo slaskiej na lekka.

Renata

2. Data: 2006-06-13 07:35:45

Temat: Re: garnek do gotowania na parze
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Renata i Bella" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
> [...]
> Moj przyszywany ojciec wlasnie wrocil ze szpitala z powodu klopotow
> sercowo-gastrycznych i kuchnia w moim domu musi radykalnie ulec zmianie

za pare zlociszy mozna kupic taka zabawna skladana wtawke do garnka ..i ona
pozwala gotowac na parze wlasnie...a szukac tego trzeba w sklepach raczej
nie tych duzych tylko mniejszych...a i takie garnki po 30 zlotych tez sie
doskonale sprawdzaja..

Marek

3. Data: 2006-06-13 07:50:13

Od: "Bartosz Krawczyk-Demczuk" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tym razem jednak osmielilam sie napisac- poszukuje wlasie garnka do
> gotowania na parze.Poleccie mi , jaki jest wart uwagi.

Ja polecam jednak cale urzadzenie do gotowania na parze. Mam takie cudenko
Tefala.
Ma dwa poziomy (chociaz czasami przydalby sie trzeci).
Kontrolujesz czas, nie spalisz garnka. Kosztuje ok 100 zl, ale warto.

Ja uwielbiam salatke warzywna, ale z warzyw ugotowanych na parze.
Bogaty smak, calkiem rózny od tych gotowanych w wodzie - nawet w mundurkach.

Pozdrawiam i zycze zdrowia
Bartosz

4. Data: 2006-06-13 13:25:37

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Renata i Bella" <c...@g...com> wrote in message
ps.com...
> poszukuje wlasie garnka do
> gotowania na parze.Poleccie mi , jaki jest wart uwagi.

Sa garnki, z wkladkami do parowania i te garnki mozna uzywac takze do innych
celow, ale...Jesli juz masz garnek z przykrywka, to poszukaj wkladki do
parowania (w ksztalcie glebokiej miski z dziurkami zawieszanej na wrabku
garnka lub z nozkami do stawiania na dnie garnka) albo jedno lub
wielopoziomowego skladanego (jak wachlarz z nozkami na drucianej osi)
dziurkowanego koszyczka/wkladki do parowania. Sklada sie to-to i trzyma w
kacie szuflady. Inna mozliwoscia sa jedni lub wielo-"pietrowe" koszyczki
bambusowe do parowania. Zarowno wkladki matalowe jak i koszyczki bambusowe
mozna kupic w wielu srednicach za bardzo male pieniadze. Poszukaj. No i
bambusowy koszyczek/wkladka daje nieco smaku warzywom - staja sie nieco
"orientalne."

> Bede wdzieczna tez za jakis namiar na przepisy, jak w tym gotowac aby
> bylo smacznie.

Parowac mozna prawie wszystkie warzywa, pierogi, ryby, etc. Tylko paruj jak
najkrocej - "al dente" a nie na maz, stad np. najpierw wrzuc marchewke a
pozniej np. brokuly czy cukinie. Do tego jakis lekki sos opartry na oliwiw
z oliwek, winie, etc. i mniam-mniam!

> Moj przyszywany ojciec wlasnie wrocil ze szpitala z powodu klopotow
> sercowo-gastrycznych i kuchnia w moim domu musi radykalnie ulec zmianie
> z typowo slaskiej na lekka.

Przy okazji zmien swoja wlasna kuchnie - moze ominiesz wizyte w szpitalu
:-)))

--
><eM eL><

Na TVP2 teraz film
dania z krewetek
Pomózcie jesli mozecie - zagineła Joasia
Marynata do kurczaka
kalmary w sosie amerykanskim - co z tym zrobic?