gastrolog dzieciecy wroclaw

1. Data: 2006-11-05 20:45:10

Temat: gastrolog dzieciecy wroclaw
Od: joanna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
moja coreczka 3 letnia ma podejrzenie refluksa.
teraz musismy sie zglosic na oddzial gastrologiczny w celu z robienia
badan w tym kierunku,

ktory szpital lub klinike polecacie we wroclawiu?
moze jakis konkretny lekarz?
nie znam lekarzy w tej dziedzinie.

moze ktos ma jakiesj doswiadczenie

pozdr.

2. Data: 2006-11-07 08:02:48

Temat: Re: gastrolog dzieciecy wroclaw
Od: "Claris" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "joanna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> badan w tym kierunku,
>
> ktory szpital lub klinike polecacie we wroclawiu?

II Katedra i Klinika Pediatrii, Gastroenterologii i żywienia AM we Wrocławiu
ul. Skłodowskiej Curie 50/52 tel. 071 320-08-03, 328-41-17
- polecam, byłam tam z moim paromiesięcznym dzieckiem właśnie z powodu
refluksu. Cudowni lekarze, fachowi. Moim synkiem opiekowała się dr Katarzyna
Mowszet, ale generalnie wszyscy gastroenterolodzy tam sa bardzo fachowi (dr
Andrzej Stawarski np). Niestety długo czeka się na terminy, trzeba zadzwonić
i się zarejestrować.

Pozdrawiam i życzę zdrowia dla Was,

Claris/ona/
z Wrocławia

3. Data: 2006-11-07 12:09:05

Od: joanna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo za odpowiedz.
juz mam termin na 4 grudnia.
powiedz prosze jak wyglada diagnostyka refluksu u dzieci?
jakie zabiegi sie wykonuje? ile trwa leczenie?
jak jedzenie?typowo szpitalne?

pozdr

4. Data: 2006-11-07 14:49:57

Od: "Claris" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> juz mam termin na 4 grudnia.
> powiedz prosze jak wyglada diagnostyka refluksu u dzieci?
> jakie zabiegi sie wykonuje? ile trwa leczenie?

Diagnostyka refluksu w naszym przypadku to była 24h Ph metria przełyku.
Wprowadza się sondę do przewodu pokarmowego, do tego podłączone jest takie
małe urządzenie wyglądem przypominające walkmana i dziecko musi z tym 24h
egzystować. Nie przeszkadza to w jedzeniu, nieco ogranicza ruchy i trzeba
pilnować by dziecko sobie tego nie wyjęło. U nas problem był mały, bo synek
miał 6 miesięcy i dało radę go 'spacyfikować' na te 24h. Nie wiem jak to
wygląda w przypadku starszych dzieci.
Oprócz tego mieliśmy jeszcze serię zdjęć RTG przewodu pokarmowego po podaniu
doustnym kontrastu + dokładny wywiad, trochę badań laboratoryjnych (mocz +
krew, w tym kilka dość niepospolitych badań także wykluczających choroby
genetyczne) i obserwacja na oddziale.
Jedzeniem się nie martw, dziecko będzie miało zapewne dietę małego dziecka,
poza tym jeśli lekarze pozwolą można mieć swoje jedzenie. Warunki o dziwo są
bardzo dobre, każda matka ma własne łóżko, dostęp do łazienki i kuchni.
Jeżeli potwierdzony zostaje refluks wprowadza się odpowiednie leki (na bazie
omeprazolu) oraz odpowiednią dietę (niektórych pokarmów należy przy
refluksie unikać, ale nie jest to coś bardzo uciążliwego).

To tyle z doświadczenia. Nie jestem lekarzem.

Pozdrawiam
/claris/ ona
z Wrocławia

kurs przygotowujacy do LEP - poznan