[gdzie we Wro] mieszanki do wypieku chleba ?

1. Data: 2005-02-23 07:37:04

Temat: [gdzie we Wro] mieszanki do wypieku chleba ?
Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Dostalam w prezencie automat do domowego wypieku
chleba wraz z piwersza mieszanka - upieklam i powiem,
ze nawet, nawet..
Ale niestety nie moge znalezc takich w sklepach -
czy ktos z Grupowiczow wie gdzie dostane je we Wroclawiu?
Aha - zeby mnie tu nie zganiono ;-) - zamierzam kupic takze
wszystkie wymienione rodzaje maki i piec sama, nie korzystajac
z gotowych mieszanek, ale to wiaze sie i tak z zakupuem typow:
1050, 1150 i 405 - wiec moze pomozecie rozszyfrowac
mi jakie to rodzaje?
Szukalam w google i nie bardzo mi to wyszlo... ;-(

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-23 08:34:39

Temat: Re: [gdzie we Wro] mieszanki do wypieku chleba ?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Feb 2005 08:37:04 +0100, "AKS" <o...@b...zag.pl> wrote:

> [...]
>1050, 1150 i 405 - wiec moze pomozecie rozszyfrowac
>mi jakie to rodzaje?
>Szukalam w google i nie bardzo mi to wyszlo... ;-(

Moze dogadaj sie z jakas mala piekarnia?

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-02-23 09:13:59

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

AKS <o...@b...zag.pl> napisał(a):

> 1050, 1150 i 405 - wiec moze pomozecie rozszyfrowac
> mi jakie to rodzaje?

Głowy nie dam, ale 1150 to zdaje się jakieś oznaczenie niemieckie. 405 to
zdaje się tortowa, ale te "niskie" oznaczenia są na torebkach większości mąk w
większości sklepów, z wyższymi jest problem. Zresztą swego czasu wyguglałam
sporo oznaczeń, ale trzeba na grupach szukać, a nie na stronach.
Ogólnie radzę zajrzeć na: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433
We Wro jakoś wciąż jeszcze mieszanek nie widziałam, sama zastanawiam się nad
ściągnięciem paczki z www.chlebpolski.pl.

Atunia

1. Data: 2005-02-23 09:23:23

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia news:cvhhgn$ron$1@inews.gazeta.pl napisał (-a):

> Głowy nie dam, ale 1150 to zdaje się jakieś oznaczenie niemieckie

No wlasnie to niemieckie przepisy mam i niemciecka
mieszanke mialam..
> [...]
> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433 We Wro jakoś wciąż
> jeszcze mieszanek nie widziałam, sama zastanawiam się nad ściągnięciem

Patrzylam w Carrefour i Tesco.
W Niemczech sa w Real, we Wro tego marketu nie ma :(
Ale jest Kaufland i Lidl - tam jeszcze poszukam..
Co do paczek z Chleba Polskiego to w ostatecznosci
zamowie.. albo wyzebram z Niemiec od znajomych :)

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-23 09:44:01

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433 We Wro jakoś wciąż
> jeszcze mieszanek nie widziałam, sama zastanawiam się nad ściągnięciem

A i wyszukalam - 1150 to typowa zytnia, 1050 to mieszanka.
Super mieszanki sa na:

http://www.diamant-mehl.de/produkte/brotback.php

Ciabata musi byc pycha..
Szkoda, ze w Niemczech sa a u nas ..ech.

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-23 09:50:44

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

AKS <o...@b...zag.pl> napisał(a):

> [...]
>
> http://www.diamant-mehl.de/produkte/brotback.php
>
> Ciabata musi byc pycha..
> Szkoda, ze w Niemczech sa a u nas ..ech.

No te niemieckie mieszanki mają często ten sam skład chemiczny, co chleby
kupne, enzymy, polepszacze itp. :).
Przypomniałam sobie, że mieszanki typu chleb cebulowy, ale w większych
paczkach, były w młynie na Poprzecznej bodajże, w okolicy Korony. Stamtąd też
mąż przywozi mi mąkę żytnią białą i pszenną chlebową.
A Real to w Legnicy jest, ale wątpię, żeby mieli tam mieszanki, w .de to one
niemal w każdym sklepie są, u nas dopiero powoli zaczynają zauważać, że ludzie
nakupili maszyn. Co jakiś czas się pojawia wątek mieszanek, ktoś chciał z
dużych paczek rozsypywać, ktoś inny chwali te z chlebpolski, inny gani... :)
Będą mieszanki i u nas, pewnie za jakieś pół roku w sklepie za rogiem znajdziesz.

Atunia optymistka

1. Data: 2005-02-23 09:53:37

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia news:cvhjlk$7gm$1@inews.gazeta.pl napisał (-a):

> [...]
> chlebpolski, inny gani... :) Będą mieszanki i u nas, pewnie za jakieś
> pół roku w sklepie za rogiem znajdziesz. Atunia optymistka

Wiesz ja mam zamiar sama mieszac - kupie sobie wage i bede
piec :)
Make juz rozszyfrowalam - zytnia i ciemna pszenna,
tylko musze poszukac dobrej wagi ;)
A mieszanki - w dzien leniwy lub na potrzeby meza :)

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-23 09:56:05

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciabata musi byc pycha..
> Szkoda, ze w Niemczech sa a u nas ..ech.
>
> --
> Pozdrowienia,
> AKS

Ależ oczywiście że są. Mąki wszelakiego rodzaju od żytniej do graham można
kupić w sklepach ze zdrową żywnością. A co do gotowych mieszanek to też bez
problemów. Jest chyba nawet taka strona http://www.chlebpolski.pl/ do wyboeu
do koloru :-)))
Ja osobiście wolę samemu mąkę mieszać
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-02-23 09:59:13

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Lewandowski news:cvhk7p$8gt$1@nemesis.news.tpi.pl napisał (-a):

> Ależ oczywiście że są. Mąki wszelakiego rodzaju od żytniej do graham
> można kupić w sklepach ze zdrową żywnością.
No tak tez podejrzewalam.. ;)
We Wro taki jest chyba na Wita Stwosza.

>A co do gotowych mieszanek
> to też bez problemów. Jest chyba nawet taka strona
> [...]

Dzięki serdeczne ;-)

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-23 11:36:07

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jeszcze dodam, że mąki razowe żytnią i pszenną, na kilogramy, można kupić
na Hali Targowej i w Epi. W tym ostatnim sporo różnych typów mąki widziałam,
ale mieszanek jako takich to nie.

Atunia

jak przechowywać biszkopt
Do Magdaleny Bassett