Re: glodowka w mlodym wieku?

From: Montag <""m\"@ntag@p@c...@n...pl">
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: glodowka w mlodym wieku?
Date: Mon, 05 Jul 2004 18:38:05 +0200
Sender: m...@p...onet.pl@host-n2-75-97.telpol.net.pl

s(00)mal wrote:
> Chcialbym w te wakacje sprobowac glodowki dla oczyszczenia organizmu z
> syfu, ale nie tylko. Chce sprawdzic czy wytrzymam, czy bede czul
> potrzebe jedzenia.
>
> Jednak czy w wieku 16 lat moze mi to zaszkodzic? Jak powinna
> wygladac/ile trwac taka glodowka, na poczatek?

Tak się składa, że mam doświadczenia własne dot. długotrwałych głodówek
(ok 20 dni) i polecam bardzo, niemniej jednak zgadzam się z
przedmówcami, że w Twoim wieku i sytuacji głodowanie to trochę overkill.

ZTCW W przypadkach stanów naprawdę chorobowych, mocnego zanieczyszczenia
organizmu etc etc jest to praktykowane nawet u dzieci ale jeśli chcesz
"ot tak" to warto przemyśleć czy naprawdę potrzebujesz głodówki.

Jeśli robić długie głodówki to TYLKO i wyłącznie pod okiem specjalisty i
to najlepiej w ośrodku, który ma doświadczenie w tego typu terapiach.
Nie radzę eksperymentować na sobie samopas bo możesz sobie zaszkodzić.

Podobnie jak moi przedmówcy radzę teraz coś łagodniejszego. Wakacje,
dużo ruchu, dużo naturalnego jedzenia w zależności od Twojej ulubionej
diety możesz sobie coś skomponować wyrzucając z jadłospisu wszelkiego
rodzaju napoje gazowane, chipsy, słodycze, batoniki, napoje energetyczne
i inne kolorowe jarmarki.

Możesz też np jeden dzień w tygodniu (bez spektakularnych efektów ale z
korzyścią dla zdowia) spróbować monodiety czy postu ziarnowego.

np przez cały dzień jedz tylko jeden rodzaj owocu (np jabłko) tego
samego gatunku w odstępie np 1 jabłko co dwie godziny albo nagotuj sobie
kaszy jednego rodzaju i jedz przez cały dzień również małymi porcjami
(na necie możesz trochę linków znaleźć jak taką jednodniową monodietę
przeprowadzić)
przy okazji potrenujesz trochę silną wolę

możesz też przeprowadzić sobie inne kuracje oczyszczające organizm, a
nie oznaczające głodówki (np sporo takich masz w książkach Michała
Tombaka czy innych o oczyszczaniu)

Swoją drogą do ogólnej poprawy stanu zdrowia a także uzyskania efektu
lepszego "wsłuchania się" we własne ciało, gorąco polecam hatha yogę
(która dla mnie okazała się zbawiennym wręcz odkryciem)

tyle porad z mojej skromnej strony

Montag