glony w oczku wodnym

1. Data: 2003-05-09 20:43:25

Temat: glony w oczku wodnym
Od: "cristo" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam poważny problem z glonami w moim oczku. Gdy tylko robi się
cieplej pojawiają się potężne ilości glonów na ściankach, doniczkach z
roślinami i wszędzie tam gdzie tylko mogą się przyczepić. W miare wzrostu
temperatury odrywająsię od brzegów i pływają po całej tafli wody w postaci
nitek (jak wata cukrowa). Oczko jest wykonane z foli basenowej, ma ok. 10m
kw. tafli wody, jest głębokie na ok. 120cm., pojemność ok.10-12tyś. litrów.
Zastosowałem filtr wodny,oraz lampe UV dostosowane do pojemności. Zasilają
je dwie pompy wody o wydajności 3000litrów/h. W oczku są również rośliny
wodne, oraz około 20 ryb ozdobnych typu karaś, koi, jesiotr. Woda w oczku
jest krystalicznie czysta, tylko ten problem z glonami.Doradźcie co mam
jeszcze zrobić, żeby się ich pozbyć. POZDRAWIAM CRISTO

2. Data: 2003-05-10 00:39:11

Temat: Re: glony w oczku wodnym
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cristo <c...@p...onet.pl> wrote:

. Woda w oczku jest krystalicznie
> czysta, tylko ten problem z glonami.Doradźcie co mam jeszcze zrobić,
> żeby się ich pozbyć. POZDRAWIAM CRISTO

Już kiedyś to komuś radziłem, wrzuć do oczka ze dwa akumulatory;)

A tak na poważnie, skoro to ma być "coś z natury", to co ci glony
przeszkadzają?
Widocznie warunki są sprzyjające glonom.
Przecież chyba nie oczekujesz, że w polskim bajorku wyrośnie ci rafa
koralowa?
moon

3. Data: 2003-05-10 09:00:29

Od: "Kamas" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Woda w oczku
> jest krystalicznie czysta, tylko ten problem z glonami.Doradźcie co
mam
> jeszcze zrobić, żeby się ich pozbyć. POZDRAWIAM CRISTO

moja rada: polubić glony, bo to jest jak z teściową:-))

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński

4. Data: 2003-05-10 09:44:30

Od: "cristo" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak na poważnie

5. Data: 2003-05-10 09:47:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b9ihmt$skg$1@nemesis.news.tpi.pl cristo
<c...@p...onet.pl> napisał(a):

> a tak na poważnie

Hejka. Teściowa, to jest poważny problem. :-)
Pozdrawiam chłodniej i pochmurnie Ja...cki

6. Data: 2003-05-10 10:03:13

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

cristo <c...@p...onet.pl> napisał:

> . Woda w oczku jest krystalicznie
> czysta, tylko ten problem z glonami.Doradźcie co mam jeszcze > zrobić,
żeby się ich pozbyć.

Wpuścić kijanki, wyżrą wszystkie glony.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

7. Data: 2003-05-10 12:15:32

Temat: Odp: glony w oczku wodnym
Od: "yogi" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc prosta sprawa -wodospad- silny przeplyw wody zniszczy glony ,nie zadna
fontanna.

8. Data: 2003-05-10 15:03:39

Od: "BERNI" <b...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli Cię interesuje to rozprowadzam ekologiczny srodek do likwidacji
glonów nadmiaru karmy, odchodów rybich, azotanów o nazwie BIO-AQUA.
Poniżejnkilka słów o nim. Posiadam na stanie ostatnie dwa opakowania.
Producent szuka zamiennika , bo wchodzący do niego komponent znacznie
zdrozał , przez co cena stała się mało atrakcyjna i z tego względu wstrzymał
produkcję. Koszt przesyłki za pobraniem jednego opakowania 9.50 , dwóch
10.50. Przy wpłacie przed wysyłką cena odpowienio 6zł i 7 zł. Do przesyłki
dołączaqm kopie atestu

BIO - AQUA

BIO-AQUA to handlowa nazwa mikrobiologicznego preparatu
BIO-TREAT posiadający atest P.Z.H Nr III6/502/92, oraz certyfikat
BS/EN/ISO 9002. nr 205 wydany dnia 11 marzec 1996r.
BIO-AQUA służy do naturalnego czyszczenia wody w akwariach, przydomowych
oczkach wodnych, stawach hodowlanych.

BIO-AQUA
- usuwa z wody amoniak
- usuwa odchody rybie i nadmiar karmy
- zmniejsza ilość zanieczyszczeń i alg
- zwiększa ilość tlenu w wodzie
- jest bezpieczny dla ryb i roślin

Rozprowadzany jest w opakowaniach 500 ml

I. Dozowanie do akwarium.

Pierwsza dawka ( inicjalna) na 45 litrów pojemności wynosi 10 ml ( dwie
nakrętki). Następne dawki ( eksploatacyjne) 1 raz w tygodniu po 5 ml
(1 nakrętka). Opakowanie 500 ml wystarcza na około 18-20 tygodni.

II. Dozowanie do oczek wodnych.
Na 1 m3 wody w oczku pierwsza dawka (inicjalna) wynosi 100 ml, a dawki
następne (eksploatacyjne) wynoszą 50 ml. co dwa tygodnie.

UWAGA: Wszelkie wodotryski i kaskady poprawiają parametry wody zwiększając
intensywność działania preparatu BIO-AQUA

Cena : 30 zł. za 500ml

pozdrawiam Bernard

9. Data: 2003-05-10 17:35:50

Od: "Too Old" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kochany misio"
yogi<y...@w...pl>
napisał(a) w swojej
wiadomości
<news:b9iqfq$mlh$1@atlantis.news.tpi.pl> ,a ja na to :
> Czesc prosta sprawa -wodospad- silny przeplyw wody zniszczy glony ,nie
> zadna fontanna.

No chyba nigdy nie widziałeś glonów.Niektóre wręcz uwielbiają silny przepływ
wody ,zwłaszcza nitkowate zielenice i krasnorosty .

Do autora wątku:
Najlepsza jest rada Kolegi Ciecińskiego - kijanki (imho ).
Lampa UV na nitkowate glony nic nie pomoże - działa natomiast na glony
planktonowe.Cóż jeszcze : moim zdaniem za dużo ryb ,dużo ich odchodów ,dużo
musisz karmić, dużo produktów przemiany materii ; duzo glonów - taka jest
miom zdaniem przyczyna . Możesz to trochę ograniczyć . TAkże zacienienie
oczka powinno troche ograniczyć rozwój glonów nitkowatych .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
serwis muszlowcowy http://www.muszlowce.akw.pl/

10. Data: 2003-05-10 18:01:50

Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś słyszałem, że dodatek do wody nadmanganianu potasu hamuje rozwój
glonów. Sam nie sprawdzałem więc nie ręczę za skutki. Trzeba samemu zrobić
doświadczenie.

Nornica / kret - jak się ich pozbyć ?
Mrówki w szklarni
sumak