gofry

1. Data: 2001-10-24 13:18:11

Temat: gofry
Od: "Bożena Kotecka" <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno kupiłam sobie gofrownice ale nie mam przepisu na ciasto żeby zrobić
gofry . Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byla bym wdzięczna.

Pozdrowienia Bożena

1. Data: 2001-10-24 13:40:02

Temat: Re: gofry
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
>
> W książce Bytnerowiczowej jest kilka nawet przepisow na gofry, w tym moje
ulubione wytrawne z platkow owsianych, jutro moze wklepie, bo musze sprawdzic Qd

1. Data: 2001-10-25 07:44:23

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno kupiłam sobie gofrownice ale nie mam przepisu na ciasto żeby zrobić
> gofry . Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byla bym wdzięczna.
> [...]
30 dkg mąki
szczypta soli
8 dkg cukru
2 jaja
10 dkg stopionej margaryny, ok.1/2 l mleka
4 łyżeczki proszku do pieczenia

przygotować ciasto jak na naleśniki, pozostawić na 30 min, a dopiero potem
wmieszać proszek do pieczenia

Gofry cynamonowe:
25 dkg maki
15 dkg cukru
1-2 łyżeczki cynamonu, 2 jaja
12 dkg stopionego masła, 4 łyżeczki proszku

wykonanie jak wyżej ( choć moim zdaniem 4 łyżeczki proszku na 25 dkg mąki to
gruba przesada)

Gofry z płatków owsianych

18 dkg płatków owsianych
&frac12; łyżeczki soli
1łyżeczka proszku do pieczenia
4 żółtka,
10 dkg stopionej margaryny ( lub smalcu, ja daję Plantę)
4-5 łyżek wody,
4 białka

Ubić trzepaczką lub zmiksować wszystkie składniki oprócz białek, z białek ubić
pianę i delikatnie wymieszać z ciastem, pieca natychmiast ( jak to z pianą,
czekać nie mogą)

Przepisy pochodzą z książki Barbary Bytnerowiczowej, wypróbowałam wszystkie,
najbardziej lubię te z płatków.Daj znać, jak ci wyszly i jak samkowaly. Qd

A w książeczce dodawanej do gofrownic powinien byc podany sposob pieczenia.

1. Data: 2001-10-25 09:14:16

Od: "Joanna" <j...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> &frac12;

A co to za składnik ?

--
Joanna
J...@e...pl

1. Data: 2001-10-25 09:42:52

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> A co to za składnik ?

po naszemu to pół. Ludzia nie mogą się odzwyczaić od quoted characters.
Niektórych już się nauczyłem ;-))

Waldek

adio slwiki, adsio ulubione...
Tort bezowo - orzechowy weselny
kasza jaglana
mak w puszce ( z bakaliami) kto widzial?
żółty ser i pleśń ?