goryczka alpejska

1. Data: 2005-02-28 19:08:14

Temat: goryczka alpejska
Od: "esony" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich....
kupiłam dzisiaj nasiona goryczki alpejskiej "Sommer Enzian" [ gentiana
septemfida lagodechiana ] i mam pytanie, czy ktoś z grupy ma w swoim ogródku
takową roślinę.... lub może coś wie na jej temat... przeszukałam strony
www.... ale niestety :-(
zdjęcie na opakowaniu b. ładne .... ale być może jest zrobione macro z
odległości 2 cm..:-)))
proszę o informacje
pozdrowienia dla wszystkich...:-))

2. Data: 2005-02-28 20:24:47

Temat: Re: goryczka alpejska
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "esony" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogródku
| takową roślinę.... lub może coś wie na jej temat... przeszukałam strony

http://www.gardenmakers.com/gentiana_septemfida_.htm
http://www.hort.net/gallery/view/gen/gensela/
http://www.horticopia.com/hortpix/html/pc2623.htm
http://www.diggingdog.com/pages2/plantpages.php/P-09
41

i ponad 400 innych stron.

Poza tym Radziul "Rośliny rzadkie,cenne, poszukiwane", PWRiL 2004r.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-02-28 20:32:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
41

> i ponad 400 innych stron.
> Poza tym Radziul "Rośliny rzadkie,cenne, poszukiwane", PWRiL 2004r.

W pierwszym tomie "Skalniaków" też jest opisana.

Z pozdrowieniami, Maria

4. Data: 2005-02-28 20:49:04

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cvvv59$gkg$1@atlantis.news.tpi.pl...

41

> W pierwszym tomie "Skalniaków" też jest opisana.

Natomiast w 'Roślinach Alpejskich' Lipperta nie, bo w Alpach nie
rośnie.....co za dureń wpadł na pomysł tej nazwy ? Samo sprzedawanie
rośliny, której nasiona wymagają przemrożenia to drugi szczyt nieuczciwości
kupieckiej. Musisz poszukać wiadomości jak długo muszą być one przemrożone,
bez lodówki/zamrażarki się nie obędzie. Ładna goryczka mało wymagająca i
chyba trochę zmienna jeśli chodzi o pokrój, jak sądzę zdjęcie na opakowaniu
jest podrasowane, kwiat koło kwiatka, zgadza się?

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2005-02-28 20:58:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

| Natomiast w 'Roślinach Alpejskich' Lipperta nie, bo w Alpach nie
| rośnie.....co za dureń wpadł na pomysł tej nazwy ?

Być może jakiś fachowiec? Ciesz się, że synonimów prawie nie ma;-)

| Samo sprzedawanie
| rośliny, której nasiona wymagają przemrożenia to drugi szczyt
nieuczciwości
| kupieckiej.

O, przepraszam - ostatnio nabyłam nasiona pierwiosnków i na opakowaniu
wyraźnie pisało o stratyfikacji - szczerze mówiąc byłam zbudowana
rzetelnością firmy (Vilmorin-CNOS). Nieuczciwością byłby brak informacji.

| Musisz poszukać wiadomości jak długo muszą być one przemrożone,
| bez lodówki/zamrażarki się nie obędzie.

Poszperałam - 4-6 tygodni minimum w temp. (-4 do +4) st.C.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-02-28 21:10:51

Temat: Re: goryczka alpejska - OT roślina skalniakowa
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, że tu się podpinam.
Robię porządek w zdjęciach z zeszłego sezonu i znalazłam zdjęcie rośliny,
której nie kojarzę.
Może ktoś zechce rzucić okiem? :-)
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=585

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2005-02-28 21:31:51

Od: "zebron" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg"
> Może ktoś zechce rzucić okiem? :-)
> http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=585

Jak nic jakaś odmiana rozchodnika.
Pozdrowienia
Zebron

8. Data: 2005-02-28 21:35:20

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zebron" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Maria Maciąg"
=pisz&id=585

> Jak nic jakaś odmiana rozchodnika.

Bardziej Rhodiolę jakąś przypomina.

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2005-02-28 21:52:11

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba trochę zmienna jeśli chodzi o pokrój, jak sądzę zdjęcie na opakowaniu
> jest podrasowane, kwiat koło kwiatka, zgadza się?

Jest to goryczka siedmiodzielna, z Alpami nie ma nic wspólnego.
Łatwa w uprawie, tworzy gęste kępy całe w kwiatach.
Okazuje się, że wschodzi bez przemrożenia.Stratyfikacja trochę
przyspiesza wschody, ale nie jest niezbędna.
Ciekawe co w niej jest siedmiodzielne?
Na zdjęciu Marii nie jest Rhodiola, ale nie wiem co.
Pozdrawiam. Mirzan

10. Data: 2005-02-28 21:52:35

Od: "Lolo" <l...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "esony" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> kupiłam dzisiaj nasiona goryczki alpejskiej "Sommer Enzian"

Ciach

Jeśli można wiedzieć gdzie kupiłeś/aś te nasionka i ewentualnie ile
kosztowały?

--
Pozdrawiam Lolo
L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

storczyki bibliografia....
Kuna, .. czy to kuna?
oczko wodne
bananowiec umiera!