Technologia EM

1. Data: 2005-02-28 19:30:21

Temat: Technologia EM
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Czy ktoś już próbował poprawiać jakość gleby w swoim ogrodzie
metodą biologiczną stosując technologię efektywnych mikroorganizmów?
Pozdrawiam nowatorsko Ja...cki

2. Data: 2005-03-01 05:59:29

Temat: Re: Technologia EM
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Czy ktoś już próbował poprawiać jakość gleby w swoim ogrodzie
> metodą biologiczną stosując technologię efektywnych mikroorganizmów?
>                        Pozdrawiam nowatorsko Ja...cki

Na czym polega ta technologia?Czy ma coś wspólnego ze stosowaniem
preparatów, jak w uprawie biodynamicznej?
Pozdrawiam ciekawsko.Mirzan

3. Data: 2005-03-01 07:58:00

Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na czym polega ta technologia?Czy ma coś wspólnego ze stosowaniem
> preparatów, jak w uprawie biodynamicznej?
> Pozdrawiam ciekawsko.Mirzan
> >

> wszystko o mikroorganizmach poprawiających strukturę gleby można znależć
na stronie producenta www.pwi.agro.pl - produkt miałam w ręku, ale na
wystawie rolniczej był tylko w dużym opakowaniu i kosztował 60 zł. Producent
przyrzekł, że na wystawie wiosennej będą opakowania dla działkowców wtedy
kupię i wypróbuję. W ofercie brzmi to zachęcająco. Pozdrawiam.Dana.

4. Data: 2005-03-01 09:02:33

Od: "adam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dorota" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
> przyrzekł, że na wystawie wiosennej będą opakowania dla działkowców wtedy
> kupię i wypróbuję. W ofercie brzmi to zachęcająco. Pozdrawiam.Dana.

Witam!
Nic specjalnego na stronie producenta nie znalazlem. Slyszalem za to o
stosowaniu w uprawie polowej preparatow zawierajacych szczepy bakterii z
rodzaju Azotobacter. Wg. badan mialy one w uprawie zboz (nie jestem pewien
czy sa to bakterie symbiotyczne czy wolno zyjace) wzbogacac glebe o zwiazki
azotu pobrane z powietrza, w ilosci ok 20 kg czystego azotu/ha. Dla
porownania bakterie z rodzaju Rhizobium, ktore zyja w symbiozie z
motylkowymi, wiaza ponad 3 razy wiecej azotu. Niestety nie wiem czy
preparaty do stosowania w ogrodzie sa dostepne na rynku. Na pewno mozna
kupic preparaty do upraw szklarniowych. Pozyteczne nicienie produkuja np w
Owinskach k/ Poznania.
Mozna tez kupic w sklepach ogrodniczych mieszanki wspomagajace proces
kompostowania. Zawieraja one przetrwalniki roznych mikroorganizow. Ich
zastosowanie w pryzmie kompostowej na pewno wzbogaci mikroflore gleby, ktora
pozniej ten kompost zasili. Jednak bezposredni (na glebe w ogrodzie)
korzystny wplyw zastosowania tego preparatu ciezko bedzie wykazac. Za to
kompostowanie przyspieszaja w sposob widoczny.
pzdr
Adam

5. Data: 2005-03-01 12:07:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:28a5.00000359.422404c0@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Na czym polega ta technologia?Czy ma coś wspólnego ze stosowaniem
> preparatów, jak w uprawie biodynamicznej?

Hejka. Polega na wzbogacaniu i ukierunkowywaniu życia biologicznego w
glebie, tak aby dominującymi gatunkami stały sie mikroorganizmy sprzyjające
żyzności gleby i rozwojowi roślin. Możliwości te stwarza preparat EM, czyli
Efektywne Mikroorganizmy firmy Greenland-Technologia EM z Puław (
www.emgreen.pl )
EM to szczepionka mikrobiologiczna składająca się z mieszaniny żywych
kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, i innych. Po zastosowaniu EM
nastepuje "ożywienie" gleby. :-) Twórca tej technologii prof. Higa z Japonii
goszcząc w ub. roku w Polsce na zaproszenie IUNG z Puław wykazał, że należy
stworzyć warunki, w których będą mogły dominować pożyteczne mikroorganizmy,
wówczas do nich dostosuje się ogromna masa mikroorganizmów neutralnych, co
zapewni glebie zdolność do regeneracji. Dalszy efekt - to wyeliminowanie
procesów gnilnych i stłumienie mikroorganizmów chorobotwórczych... wzrasta
żyzność gleby... naturalna odporność roślin... nabiera struktury
gruzełkowatej itd itp. :-) (Ogrodnik polski nr 3/2004)
Pozdrawiam cytująco Ja...cki

6. Data: 2005-03-01 12:54:10

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał
[...]
> ... wzrasta żyzność gleby
> ... naturalna odporność roślin... nabiera struktury
> gruzełkowatej itd itp. :-) (Ogrodnik polski nr 3/2004)
> Pozdrawiam cytująco Ja...cki

A potem opryskać po wsiem i od nowa.
;-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2005-03-01 13:24:32

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d01ord$d1k$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał
> [...]
>
> A potem opryskać po wsiem i od nowa.
> ;-)))

Hejka. Jerzy, sam przestań wydzielać gazy cieplarniane zamiast czepiać
się ochroniarzy. ;-)
Pozdrawiam metaforycznie Ja...cki

8. Data: 2005-03-01 13:42:23

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl>
> Hejka. Jerzy, sam przestań wydzielać gazy cieplarniane zamiast
czepiać
> się ochroniarzy. ;-)
> Pozdrawiam metaforycznie Ja...cki

Dobrze odczytuję?
Życzysz mi śmierci czy zalecasz żywność z puszek i torebek, co zresztą
na jedno wychodzi.
:-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

9. Data: 2005-03-01 13:51:53

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d01rem$57r$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał(a):

> Dobrze odczytuję?
> Życzysz mi śmierci czy zalecasz żywność z puszek i torebek, co
> zresztą na jedno wychodzi.
> :-(

Hejka. Chodziło mi o to żebyś we mnie nie ciskał ekologicznymi
kamieniami, bo sam nie jesteś bez grzechu chemicznego. ;-)
Pozdrawiam metaforycznie Ja...cki

10. Data: 2005-03-01 15:35:34

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>    EM to szczepionka mikrobiologiczna składająca się z mieszaniny żywych
> kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, i innych. Po zastosowaniu EM
> nastepuje "ożywienie" gleby. :-)

Czyli zacier na samogon i woda po ogórkach które były
na zagrychę? Bardziej przekonujący był preparat z krowieńca,
z metody biodynamicznej.
Pozdrawiam. Mirzan

goryczka alpejska
storczyki bibliografia....