Re: Technologia EM

From: "adam" <g...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Technologia EM
Date: Tue, 1 Mar 2005 09:02:33 -0000

"dorota" <d...@o...pl> wrote in message
news:d017ch$e4f$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> na stronie producenta www.pwi.agro.pl - produkt miałam w ręku, ale na
> wystawie rolniczej był tylko w dużym opakowaniu i kosztował 60 zł.
Producent
> przyrzekł, że na wystawie wiosennej będą opakowania dla działkowców wtedy
> kupię i wypróbuję. W ofercie brzmi to zachęcająco. Pozdrawiam.Dana.

Witam!
Nic specjalnego na stronie producenta nie znalazlem. Slyszalem za to o
stosowaniu w uprawie polowej preparatow zawierajacych szczepy bakterii z
rodzaju Azotobacter. Wg. badan mialy one w uprawie zboz (nie jestem pewien
czy sa to bakterie symbiotyczne czy wolno zyjace) wzbogacac glebe o zwiazki
azotu pobrane z powietrza, w ilosci ok 20 kg czystego azotu/ha. Dla
porownania bakterie z rodzaju Rhizobium, ktore zyja w symbiozie z
motylkowymi, wiaza ponad 3 razy wiecej azotu. Niestety nie wiem czy
preparaty do stosowania w ogrodzie sa dostepne na rynku. Na pewno mozna
kupic preparaty do upraw szklarniowych. Pozyteczne nicienie produkuja np w
Owinskach k/ Poznania.
Mozna tez kupic w sklepach ogrodniczych mieszanki wspomagajace proces
kompostowania. Zawieraja one przetrwalniki roznych mikroorganizow. Ich
zastosowanie w pryzmie kompostowej na pewno wzbogaci mikroflore gleby, ktora
pozniej ten kompost zasili. Jednak bezposredni (na glebe w ogrodzie)
korzystny wplyw zastosowania tego preparatu ciezko bedzie wykazac. Za to
kompostowanie przyspieszaja w sposob widoczny.
pzdr
Adam