goscie

1. Data: 2003-01-16 12:37:14

Temat: goscie
Od: "wisia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie i prosze o pomoc - w niedziele bede miala gosci. pomozcie
mi ulozyc menu, takie, zeby bylo:

- zgodne z MM
- odpowiednie na przyjecie gosci
- no i zeby zachwycilo :))

pozdrawiam
wisia

2. Data: 2003-01-16 14:33:28

Temat: Re: goscie
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wisia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam serdecznie i prosze o pomoc - w niedziele bede miala gosci. pomozcie
> [...]

Ja postaram się do wieczora coś wymyślić. Napisz tylko, czy goście są
mięsożerni i czy jesteś w pierwszej czy drugiej fazie MM.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kobiety tylko dlatego tak się stroją,
że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum :-)

3. Data: 2003-01-16 14:38:09

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam serdecznie i prosze o pomoc - w niedziele bede miala gosci. pomozcie
> mi ulozyc menu, takie, zeby bylo:

Aha i napisz jeszcze, czy mieszkasz w dużym mieście (chodzi o to, czy łatwo
dostaniesz wszystkie składniki).

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Posiadanie dzieci nie czyni z nas jeszcze rodziców,
podobnie jak nie stajemy się pianistami,

4. Data: 2003-01-17 06:33:27

Od: "wisia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

faza I , ale coz, jeden wieczor moze zahaczyc o II :)
miasteczko niewielkie, 18000, ale i u nas bywaja rozne smakowitosci:)

pozdrawiam
wisia

5. Data: 2003-01-17 07:40:33

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam serdecznie i prosze o pomoc - w niedziele bede miala gosci. pomozcie

To może takie danie mięsno-warzywne. Nie podaję ilości dokładnych, bo to na
oko sobie dobierzesz.
Ja robię tak:

2 cukinie
2 bakłażany
12 pieczarek
2 cebule
400-500 gramów mięsa : polędwicy wieprzowej, piersi indyczej, piersi z
kurczaka

Warzywa w kostkę (cebulę w piórka) i na oliwę, dodać trochę wody i dusić.
Mięso obsmażyć na oliwie i dodać do warzyw. Dusić aż będzie smaczne.
Doprawić solą, pieprzem białym, pierzem ziołowym.

Można zrobić do tego sos, którym polewa się danie na talerzu. Podgrzewamy
przecier pomidorowy (jeśli gęsty, dodajemy wody). Ja używam takich pomidorów
w kartonie Valfrutty. Do tego wyciskam czosnek, daję sól, pieprz, paprykę
ostrą.

Do tego surówka z cykorii

4 ładne cykorie
oliwa z oliwek
musztarda
ocet winny
łyżeczka fruktozy (niekoniecznie)

Cykorie tniemy w plasterki, z reszty składników robimy dużo sosu winegret,
polewamy cykorię i wstawiamy na godzinę do lodówki, żeby się "przegryzło".

Sałatka:

papryka, pomidory, ogórek, cebula (może być fioletowa) ser feta, sos
winegret

Warzywa w kostkę, ser też, polewamy winegretem.

Do głowy przyszły mi jeszcze gołąbki Hafsy, zapiekana cukinia z mięsem
mielonym i posypana serem, nadziewane mięsem mielonym papryki (gotowane w
sosie pomidorowym).

Nie wiem co z deserem. Bo kolacja jest raczej "tłusta" a deser zawierałby
węglowodany i to byłoby raczej "be". Mam gdzieś przepis na tort z fasoli
(miałby niskie IG) ale nie wiem, czy zaryzykujesz upieczenie go :-)))))

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Popełnić błąd, to jeszcze nie tragedia.
Tragedią jest uporczywe trwanie przy tym błędzie.

6. Data: 2003-01-17 08:17:15

Od: "wisia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje za pomoc, na pewno skorzystam z propozycji.
deser tez bedzie - upieke jakies ciasto, w koncu nie musze go jesc,
wymawiajac sie przejedzeniem menu glownym (w koncu bedzie monti :)), albo,
jak radzi montignac, wloze sobie na talerzyk kawalek, ale pozniej tak bede
zajeta czym innym (chociazby zabawianiem gosci), ze skubne tylko odrobinke
;)

pozdrawiam

wisia

7. Data: 2003-01-17 11:31:33

Od: "JAnuszeq" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem co z deserem. Bo kolacja jest raczej "tłusta" a deser zawierałby
> węglowodany i to byłoby raczej "be".

Proponuję na deser lody.
W robocie mielisz
- lód
- mrożone/świeże owoce (truskawki/maliny/pomarańczę)
- śmietanę/jogurt
i masz lody bez węglowodanów

Pozdrawiam smakowicie
Januszeq

8. Data: 2003-01-17 11:39:43

Od: "JAnuszeq" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję na deser lody.
> W robocie mielisz
> - lód
> - mrożone/świeże owoce (truskawki/maliny/pomarańczę)
> - śmietanę/jogurt

Przepraszam
Zapomniałem dodać "fruktoza do smaku"

JAnuszeq

9. Data: 2003-01-17 12:58:39

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JAnuszeq" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> - mrożone/świeże owoce (truskawki/maliny/pomarańczę)
> - śmietanę/jogurt
> i masz lody bez węglowodanów

No, nie do końca :-)
Węglowodany są i w malinach i w truskawkach i w śmietanie oraz jogurcie. W
dodatku, jeśli użyje śmietany, będzie to połączenie
tłuszczowo-węglowodanowe, które jest na MM niedozwolone. Jeśli już. To może
być deser z jagód z serka light. Lub np. Koktajl z jagód i mleka
odtłuszczonego, można go zakwasić cytryną i dla gości posłodzić cukrem a dla
siebie wcale, albo słodzikiem.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Poczucie konieczności dokonania radykalnych zmian w koncepcji
jest odwrotnie proporcjonalne do odległości.

10. Data: 2003-01-18 12:13:14

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 400-500 gramów mięsa : polędwicy wieprzowej, piersi indyczej, piersi z
> kurczaka

Oczywiście miałam na myśli, że albo polędwica, albo piersi kurczaka albo
indyka ;-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Dobry adwokat to taki, który potrafi przekonać sędziego,
że prawo jest gorsze od czynu jego klienta.

dieta odchudzająca?
Raport z MM !!!!!!!
witamy nowe osoby na grupie pl.misc.dieta
MM-makaron razowy
kto mi podesle diete kopenhaska ? dzieki z gory !