gratka biala - czym to sie rozni od jogurtu naturalnego?

1. Data: 2009-06-19 12:43:42

Temat: gratka biala - czym to sie rozni od jogurtu naturalnego?
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

widzialem w sklepie kubek z produktem "gratka biala", co wg
sprzedawczyni jest jak jogurt naturalny. Na stronach producenta jest
niezbyt obszerny opis: http://www.danone.pl/produkty/gratkabiala

Moje pytanie jest, co to w ogole jest gratka i czym to sie rozni od
jogurtu naturalnego? Jak powstaje jogurt, przeczytalem w Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jogurt Ale gratka?

W przeliczeniu cena za 1 kg gratki bialej wynosi 3,91 zl, cena za 1 kg
jogurtu naturalnego tego samego producenta jest 5,65 zl.

Ludek

2. Data: 2009-06-19 16:59:41

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h1g15r$alm$1@news.onet.pl...
> [...]
kg
> jogurtu naturalnego tego samego producenta jest 5,65 zl.

Ta Gratka to prawdopodobnie mieszanina mleka, mleka w proszku i
serwatki i/lub innego odpadu, np. maślanki. Z jogurtem nie ma nic
wspólnego.

3. Data: 2009-06-19 17:16:41

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" napisał:

> Ta Gratka to prawdopodobnie mieszanina mleka, mleka w
> proszku i serwatki i/lub innego odpadu, np. maślanki. Z
> jogurtem nie ma nic wspólnego.

SKŁAD
mleko pasteryzowane
serwatka odtworzona
woda
skrobia modyfikowana
żelatyna wieprzowa
żywe kultury bakterii

... czyli "jogurt".
BTW, w drugim linku z googla było.

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2009-06-19 17:49:12

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:
> [...]
>
> W przeliczeniu cena za 1 kg gratki bialej wynosi 3,91 zl, cena za 1 kg
> jogurtu naturalnego tego samego producenta jest 5,65 zl.

w gratce jest mniej spermy

5. Data: 2009-06-19 18:28:59

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h1g15r$alm$1@news.onet.pl>,
Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

> [...]
>
> Moje pytanie jest, co to w ogole jest gratka i czym to sie rozni od
> jogurtu naturalnego? Jak powstaje jogurt, przeczytalem w Wikipedii:

Myślę, że to nazwa własna utworzona na potrzeby marketingu od
rzeczownika pospolitego oznaczającego rzecz drobną, ale przyjemną.

Władysław

6. Data: 2009-06-19 18:40:23

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> SKŁAD
> mleko pasteryzowane
> serwatka odtworzona
> woda
> skrobia modyfikowana
> żelatyna wieprzowa
> żywe kultury bakterii
>
> ... czyli "jogurt".

No tak, świat tak "poszedł do przodu", że wystarczy dodać do mleka
żywych kultur bakterii z reaktora, odcedzonych od pożywki i nazwać to
jogurtem. Tak jak powszechnie Actimel uważa się za jogurt.

> BTW, w drugim linku z googla było.

Fakt, zgadywałam, nie chciało mi się grzebać.

7. Data: 2009-06-19 18:42:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w gratce jest mniej spermy

Podszywacz chętny wiedzieć ile...

8. Data: 2009-06-19 23:05:11

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Jun 2009 20:40:23 +0200, "lemonka" <...@a...com> wrote:

>No tak, świat tak "poszedł do przodu", że wystarczy dodać do mleka
>żywych kultur bakterii z reaktora, odcedzonych od pożywki i nazwać to
>jogurtem.

A ktoś poza tobą nazywa to jogurtem? Może producent?...

--
Maciej Bójko
m...@g...com

9. Data: 2009-06-20 10:18:21

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> A ktoś poza tobą nazywa to jogurtem? Może producent?...

Przetrzyj oczy i sprawdź, czy gdzieś nazwałam TO jogurtem. A potem
przeproś albo próbuj mi się wydostać z KF.

10. Data: 2009-06-20 19:09:19

Od: Lucek Rogowiecki <l...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Podszywacz chętny wiedzieć ile...

sryle

POLECAM
TERAZ...
Sos pomidorowy (do spaghetti) - jak przygotować do słoika? Problemy z konsystencją
MOJE GORLICE
MOJE GORLICE