grill wędzarnia

61. Data: 2010-10-09 16:10:35

Temat: Re: grill wędzarnia
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:

> Nie ma żadnej tajemnicy. I tak nie da się powtórzyć tej konstrukcji.

Dzięks. Zachowam sobie ten opis na czas, jak Pomysłowy Dobromir znajdzie
czas na zabawę w Konstruktora ;-). W końcu jak dał rade skonstuować
piekarnik (w czasach, kiedy nie było internetu), to i wędzarnię da radę.
J.

62. Data: 2010-10-09 19:05:00

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czas na zabawę w Konstruktora ;-). W końcu jak dał rade skonstuować
> piekarnik (w czasach, kiedy nie było internetu), to i wędzarnię da radę.

nie idzie o konstrukcję tylko o idee. Zacząłem od szafki z aluminium i kuchenki
elektrycznej. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć ze jak się nauczyłem z
kuchenką to te wędzonki co teraz robię nic nie są gorsze ani lepsze. Resztę
bajerów dorobiłem dla własnej wygody. Były i niewypały. Czujnik gęstości dymu
był takim niewypałem. Dla mnie wędzenie i poprawianie wędzarni to rodzaj hobby.
Na początku ważniejsze było dojście do wprawy z wędzeniem. Teraz bawi mnie
poprawianie konstrukcji. Znajomy jak zobaczył moją wędzarnię. A miał już swoją
murowaną. To wstawił do garażu kuchenkę ze złomu i wędzi w tej kuchence
wykorzystując kuchenkę elektryczną jako generator dymu. Tamtej w ogrodzie w
życiu już nie odpali. Tak powiedział. Żeby zrobić użyteczną wędzarnię należy
najpierw zapomnieć że mogą istnieć wędzarnie tradycyjne. Takie z paleniskami i
kanałami dymowymi.

63. Data: 2010-10-10 04:49:41

Od: Mateusz piąty <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przestało być istotne czy masz rację, czy nie. Z powodu braku klultury
wypowiedzi nie chce się ciebie czytać i tyle.

64. Data: 2010-10-10 11:13:46

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przestało być istotne czy masz rację, czy nie. Z powodu braku klultury
> wypowiedzi nie chce się ciebie czytać i tyle.
przymusu nie ma.

65. Data: 2010-10-11 05:54:47

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz piąty" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przestało być istotne czy masz rację, czy nie. Z powodu braku klultury
> wypowiedzi nie chce się ciebie czytać i tyle.

nie wyciagajcie mi tego (piii) z KF-a...
Niech dalej truje sie zwiazkami aluminium. Im wiecej tym lepiej :-)
I niech uzywa sobie do wedzenia czego chce :-) Nawet starych detek :-) Im
szybciej zniknie z tego padolu tym lepiej. I najlepiej by bylo jakby po
sobie potomkow nie zostawil, bo po co ma ktos cierpiec przez niego hehehe

66. Data: 2010-10-17 16:26:09

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-07 20:48, konieczko pisze:
> [...]
[...]
> Chlopie z jakiej ty sie choinki urwales ?
[...]
> A dluzgosc zycia to juest cos o czyms nie masz zielonego pojecia, moja
> prababka zyla 110lat baranie.

Odrób lekcje:
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/geografia/geografia
_spo%C5%82eczno_ekonomiczna/11190-europa_ludno%C5%9B
%C4%87_i_j%C4%99zyki.html

--
pozdr. Jerzy

67. Data: 2010-10-17 16:41:28

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-07 23:01, kogutek pisze:

> Jak coś świeci to ma więcej niż 600 stopni dyletantko. Czerwony żar ma grubo
> ponad 600 stopni.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
i=OJ:C:2010:035:0009:0012:PL:PDF

--
pozdr. Jerzy

68. Data: 2010-10-17 16:56:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Oct 2010 18:41:28 +0200, JerzyN napisał(a):

> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
i=OJ:C:2010:035:0009:0012:PL:PDF

Dzięki. Moze coś z tego zrozumie.
Tzn konkretnie z tego:

"Charakterystyczną cechą wyrobu jest ciemna barwa powstała wskutek
wędzenia, a także niepowtarzalny,
intensywny smak wędzenia oraz aromat drewna dębowego. Powyższe właściwości
są uzyskiwane
poprzez wędzenie produktu w wędzarni kominowej, w której wykorzystuje się
spalanie polegające
na tleniu się dolnej warstwy trocin w kilku fazach, przy jednoczesnej
zmianie wilgotności
powietrza i gęstości dymu, a także krótkotrwałym wzroście temperatury do
110 °C. Poprzez odpowiednie
sterowanie temperaturą tlenia w wędzarni uwalniane są substancje tworzące
kolor i smak,
które mają decydujące znaczenie dla smaku i ciemnej barwy"

"Wędzenie na gorąco odbywa się przy średnich temperaturach wędzenia
wynoszących 60-70 °C,
utrzymujących się przez okres 40-50 minut. W wyniku bezpośredniego opalania
komory wędzarniczej
temperatura w wędzarni kominowej jest regulowana w taki sposób, iż
następuje cykliczny wzrost
temperatury do poziomu ponad 110 °C, w związku z czym odpowiednio i stale
obniża się również
wilgotność powietrza. Wytwarzanie i cyrkulacja dymu odbywają się w
zamkniętej przestrzeni,
w związku z czym zachodzi w tym przypadku proces pirolizy.
Do wytwarzania dymu wykorzystuje się wióry dębowe oraz mieszankę trocin w
proporcji 70 % do
30 %, przy wilgotności 52 %. Jest to warunek osiągnięcia takiego sterowania
temperaturą w procesie
wędzenia, które zapewnia uzyskanie wystarczającej ilości wszystkich
pożądanych składników dymu na
powierzchni osłonki kiełbasy. Odpowiednia regulacja temperatury dymu
tworzącego się podczas tlenia
wiór i trocin zapewnia uwolnienie substancji dających kolor i smak
produktu."

69. Data: 2010-10-17 17:49:15

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-09 17:28, konieczko pisze:
> Obawiam sie ze temperatura dymu w takim wynalazku nie przekracza 90
> stopni a ty chcesz wedzin w dymie papierosowym wedliny.

Wędzenie zimne (wędliny trwałe) temperatura dymu w zakresie 16-22*C;
dym gęsty i wilgotny; czas - 2 godz. dziennie przez 3-14 dni a czasem i
dłużej.

Wędzenie w dymie ciepłym (półtrwałe):
- 23-45*C; rzadki lub gęsty; 4-48h

Wędzenie w dymie gorącym
- trzy fazy [...]; 40-30-80*C; 10-40min., 30-90min., 10-20min.;
parzenie 80*C -20-30min.
--
pozdr. Jerzy

ekspres cisnieniowy zelmera - czy ktos ostatnio kupil
MARZENIE !!! :-))))
O MIGDALIŃSKIEJ...
Co zrobic ze slodkiej, tlustej smietany
Piekarnik AMICA EBS 8862 - przygody