gruszka -konferencja

1. Data: 2008-06-10 17:49:32

Temat: gruszka -konferencja
Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem co mam zrobić , już drugi rok nie mam owoców na drzewku konferencji
:) miała mało kwiatw a gruszek było w zeszłym roku 5 a w tym roku zobaczyam
2 :)
Może ktoś z grupowiczów podpowie mi co mam robić :)
Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2008-06-10 19:47:29

Temat: Re: gruszka -konferencja
Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

magda pisze:
> [...]
> 2 :)
> Może ktoś z grupowiczów podpowie mi co mam robić :)

Posadzic w poblizu Bonkreta Williamsa, Komisówka, Faworytka, General
Leclerc.

BR
Igus'

3. Data: 2008-06-10 20:37:29

Od: "MM2" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem co mam zrobić , już drugi rok nie mam owoców na drzewku
> konferencji :) miała mało kwiatw a gruszek było w zeszłym roku 5 a w tym
> roku zobaczyam 2 :)
> Może ktoś z grupowiczów podpowie mi co mam robić :)
> Pozdrawiam
> Magda
>Proponuję nieco poprzycinać gałęzie, zwłaszcza jeżeli są gęste; oczywiście
>na jesieni albo na wiosnę, przed zakwitnięciem. A poza tym obserwować w
>czsie kwitnienia, czy coś nie wyżera kwiatów (słupka i pręcików) bo o ile
>pamietam, są takie bydlaki...

M.

M.

M.

4. Data: 2008-06-11 06:45:57

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Jun 2008, magda wrote:

> [...]
> 2 :)
> Może ktoś z grupowiczów podpowie mi co mam robić :)

U mnie jest to samo. Nie wierze w brak zapylania bo inne grusze maja po
kilkanascie owocow. U moich przyczyna jest zbyt slabe kwitnienie. Pilka od
zawietrznej nacialem w kilku miejscach pien. Ja Tobie tego nie polecam.
Spodziewam sie jednak w przyszlym roku bardziej obfitego kwitnienia. A
jak nie wyjdzie juz mam upatrzone odmiany chinskie na to miejsce.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2008-06-11 07:32:52

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

magda pisze:
> [...]
> 2 :)
> Może ktoś z grupowiczów podpowie mi co mam robić :)

Ten rok z blizej mi nieznanych powodow jest wyjatkowo nieurodzajny jesli
chodzi o grusze. Drzewka ktore w innych latach uginaly sie od owocow sa
w tym roku praktycznie gole. Nie wiem dlaczego ale zaobserwowalem to w
roznych ogrodach i na roznych odmianach grusz.

Pozdrawiam
Tomek

6. Data: 2008-06-11 07:58:47

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jun 2008 08:45:57 +0200, Darek Pakosz napisał(a):

> Pilka od
> zawietrznej nacialem w kilku miejscach pien. Ja Tobie tego nie polecam.
> Spodziewam sie jednak w przyszlym roku bardziej obfitego kwitnienia.

Że niby się przestraszy?
;-P

7. Data: 2008-06-11 09:04:31

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jun 2008, i...@g...pl wrote:

> Że niby się przestraszy?
> ;-P

Myślę, że się mocno przestraszy. Chociaż fachowcy tłumaczą mi, że w ten
sposób zaburza się gospodarkę wodną i enzymatyczną co powoduje masowe
tworzenie pąków kwiatowych na przyszły rok.

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2008-06-11 22:55:50

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

tomek wrote:
> Ten rok z blizej mi nieznanych powodow jest wyjatkowo nieurodzajny
> jesli chodzi o grusze. zaobserwowalem to w roznych ogrodach i na roznych
> odmianach grusz.

mam 3 drzewka, miały nawet kwiaty, mrozu nie było i zero owoców.

moon

9. Data: 2008-06-12 17:13:00

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g2nv34$lc4$2@news.lublin.pl tomek
<a...@m...kota.pl>napisał(a):

> [...]
> owocow sa w tym roku praktycznie gole. Nie wiem dlaczego ale
> zaobserwowalem to w roznych ogrodach i na roznych odmianach grusz.

Hejka. Proszę nie uogólniać. W moich stronach to zeszły rok był fatalny
dla grusz i jabłoni. Drzewa miały po kilka owoców lub wcale. W tym roku
zanosi się owocowanie na średnim poziomie.
Pozdrawiam lokalnie Ja...cki

odmlodzic stare czeresnie
Kwitną już u Was hortensje?
Prośba o identyfikacj