guzy na korze jabłoni

1. Data: 2021-03-16 21:44:14

Temat: guzy na korze jabłoni
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na jabłoni, siewce, zaszczepionej różnymi odmianami
powstały takie narośla:

https://photos.app.goo.gl/4znD5kGkrob8z2Rm7

Czy są groźne dla drzewa i powinnam coś z tym zrobić?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2021-03-22 18:02:09

Temat: Re: guzy na korze jabłoni
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.03.2021 o 21:44, Krycha pisze:
> [...]
> powstały takie narośla:
>
> https://photos.app.goo.gl/4znD5kGkrob8z2Rm7
>
> Czy są groźne dla drzewa i powinnam coś z tym zrobić?

U mnie są podobne na renecie i dodatkowo na owocach są czarne plamy.
Poradzono mi, że to z powodu braku wapnia w glebie. Przez rok podlewałem
jabłoń wodą z beczki, do której sypałem wapno. Zużyłem w sumie 20 kg
wapna. Plamy na owocach się zredukowały wyraźnie. Narośli nowych nie widzę.
Może to ten przypadek?
Jacek

3. Data: 2021-03-23 21:18:46

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.03.2021 o 18:02, Jacek pisze:

> [...]
> jabłoń wodą z beczki, do której sypałem wapno. Zużyłem w sumie 20 kg
> wapna. Plamy na owocach się zredukowały wyraźnie. Narośli nowych nie widzę.

Dziękuję za informację. :-)
Skoro wapno pomogło, to oprócz podlewania będę zasilała wapnem, dolistnie.

Krycha.

Wiosna
choroba kory
Ochrona przed mrozem