[?] holenderski chlebek z rodzynkami

1. Data: 2002-04-23 16:28:17

Temat: [?] holenderski chlebek z rodzynkami
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Holenderki", pomozcie, bo mnie chlop meczy o taki chlebek jak jadl
Holandii. maja w nim byc rodzynki i moze troche orzechow. Chlebek jasny i
slodki.

macie jakis pomysl?

Margola

1. Data: 2002-04-24 09:13:25

Temat: Re: [?] holenderski chlebek z rodzynkami
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl>
schreef in bericht news:aa4243$90h$1@news.tpi.pl...
> "Holenderki", pomozcie, bo mnie chlop meczy o taki chlebek jak jadl
> Holandii. maja w nim byc rodzynki i moze troche orzechow. Chlebek jasny i
> [...]
Margola,pomyslu nie mam.O 12-tej André jedzie
po Jonathana do szkoly,wiec zabiore sie z nim i
zajrze do sklepu.Kiedy ten Twoj luby jadl ten chle-
bek i jakiego byl koloru (jasny tzn...?).Czekam do
12-tej,jak sie nie odezwiesz,to bede sie bawic w
Sherlocka.
Tutaj mozna kupic kilkadziesiat gatunkow chleba,
a niektore rejony maja jeszcze chleb "lokalny".
No nic,sprobuje.
Do uslyszenia-Luiza.

P.S.A moze pamieta gdzie go kupil (piekarnia czy
supermarket?)

1. Data: 2002-04-24 09:23:47

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Luiza Groeneveld napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
> bek i jakiego byl koloru (jasny tzn...?).Czekam do
> 12-tej,jak sie nie odezwiesz,to bede sie bawic w

Jadl go okolo 1996-7 roku, szczegolow nie pamieta, poza tym ze byl bardzo
dobry ;))) No i jak tu takiemu dogodzic??? A bylo to (chyba) niedaleko
Amsterdamu.

wieczorem wroci, to go wypytam szczegolowo, bo teraz gdzies w trasie jest.
Dziekuje za zaangazowanie.

Margola

1. Data: 2002-04-24 09:27:41

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No nic,sprobuje.
> Do uslyszenia-Luiza.
>
> P.S.A moze pamieta gdzie go kupil (piekarnia czy

Luiza.....no co Ty..., rece mi opadly. No przeciez, ze wiesz.
Przeciez Margoli chodzi o rozijnen/krentenbrood. Tylko jak sie go robi?
Wedlug mnie to jest zwykle, slodkie, drozdzowe ciasto z rodzynkami, ale
glowy nie dam.
Caluski dla Lolka, Margola.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-04-24 09:38:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Apr 2002 09:27:41 GMT, <m...@h...com> wrote:

> [...]
>Przeciez Margoli chodzi o rozijnen/krentenbrood. Tylko jak sie go robi?
>Wedlug mnie to jest zwykle, slodkie, drozdzowe ciasto z rodzynkami, ale

z tego, co pamietam, to Wasze to z rodzynkami jest bardzo podobne
do naszego z rodzynkami, co jest troche chaleczka z rodzynkami.
na oko...na sklerotyczna pamiec

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-24 09:42:01

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> z tego, co pamietam, to Wasze to z rodzynkami jest bardzo podobne
> do naszego z rodzynkami, co jest troche chaleczka z rodzynkami.
> na oko...na sklerotyczna pamiec

...a oba na raz są podobne do panettone

Waldek

1. Data: 2002-04-24 09:51:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>...a oba na raz s? podobne do panettone
>
>Waldek

lecz mniej aromatyczne

1. Data: 2002-04-24 11:38:07

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> schreef in bericht

> [...]
> Przeciez Margoli chodzi o rozijnen/krentenbrood. Tylko jak sie go robi?
> Wedlug mnie to jest zwykle, slodkie, drozdzowe ciasto z rodzynkami, ale

Ale ona cos o orzechach pisala !!! A w krentenbrood tego nie ma....
Chyba,ze to jakas odmiana czy cus...
Znalazlam przepis na krentenbrood,ale przetlumacze dopiero wieczo-
rem,teraz za ladna pogoda,coby przy kompie siedziec.
Do uslyszenia wieczorem-Luiza.

1. Data: 2002-04-24 11:53:31

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Znalazlam przepis na krentenbrood,ale przetlumacze dopiero wieczo-
>rem,teraz za ladna pogoda,coby przy kompie siedziec.

Aha, teraz twierdzi, ze te orzechy to tego, niekoniecznie ;) Chyba mu sie z
keksem pomyrdalo chwilowo.
To czekam na tego na k. do wieczora.

Margola

Margola

1. Data: 2002-04-24 17:44:49

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margolka Sularczyk"
<m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> Aha, teraz twierdzi, ze te orzechy to tego, niekoniecznie ;) Chyba mu sie
> keksem pomyrdalo chwilowo.
> To czekam na tego na k. do wieczora.

Margola, tys kiedys chciala, to go wklepnelam, ale dzisiaj tylko wklejam.
Nie jest wprawdzie holenderski, ale i z orzechem, i rodzynka, i pyszny jak
nie wiem co, ...................i jestem tak zmeczona, ze chyba zaraz zasne
;-))))

Pozdrowki

[ wklejam]

Przepis pochodzi z jakiejs kucharskiej gazety ( mam tylko jedna stone
:-))))) )

Na jeden chleb ok. 800 gramow

- 500g maki pszennej pelnoziarnistej
- 1 lyzeczka soli
- 1 lyzeczka cukru
- 175 ml wody
- 175 ml mleka
- 40 g drozdzy ( lub paczka suszu)
- 1 lyzeczka ziarenek kolendry
- 50 g rodzynek
- 100g orzechow wloskich

1.Make i sol wsypujemy do miski, robimy dolek do ktorego trzeba wsypac
rozkruszone drozdze, cukier i wlac letnie mleko i wode. Zarobic to z 1/3
maki, przykryc folia i zostawic na pol godziny do wyrosniecia.

Jesli uzyjemy suchych drozdzy, to mieszamy je z maka, sola i cukrem,
dolewamy wode i mleko i wyrabiamy ( mikser!!!), nastepnie wyrabiamy
porzadnie lapka, posypujemy maka i zostawiamy do rosniecia na ok. 40 minut.

1a. pozostala make zagniesc z rozczynem, posypac maka i pozostawic pod
przykryciem do wyrosniecia na ok. 40 minut.

2. Wyjac ciasto na stol ( stolnice, kto co ma :-))))) ), posypany maka i
zagniatac dodajac polamane orzechy, rodzynki( sparzone i osaczone ) i
kolendre ( ziarenka!).

3. Uformowac okragly bochenek i delikatnie ulozyc na blasze wylozonej
papierem do pieczenia ( jak nie mam papieru to posypuje blache maka ).

4. Piec w nagrzanym piekarniku - elektryczny-na 2 poziomie od dolu w temp.
200" C 50-60 minut
gazowy - 3 poziom
200"C 50 minut

Kiedys w przyplywie desperacji ( brak swiezego chleba sklepie) upieklam ten
chleb ze zwyklej pszennej maki, bez rodzynek i kolendry i wyszedl elegancko
:-)))). Gdyby nie to , ze uczestniczyl w tym moj maz, moja mama nigdy by nie
uwierzyla, ze upieklam go sama :-))). Przekonywalismy ja ok. 2 godziny, a i
tak wyszla niepewna :-)))

Pozdr.
Adiola

A tak już zupełnie na marginesie...
Prosze nie czytać!!!
Re: Roladki wieprzowe maklowicza
Olej sezamowy - do czego i jak? - pomorzecie???
Tak w temacie pizzy