Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: homoseksualizm ? (długie i o małpach) errata
Date: Wed, 08 Sep 2004 20:02:43 +0200
Organization: zzz
Lines: 38
Message-ID: <chnhhh$c08$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <chli34$t1n$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: qc115.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1094666627 12296 217.99.12.115 (8 Sep 2004 18:03:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Sep 2004 18:03:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:286955
Ukryj nagłówki
vonBraun; <4...@n...onet.pl> :
Siem wtrącę.
> Tak więc
> jeśli nawet pismo/czytanie zajęło nam trochę mózgu
> to dlaczego nie miałoby go zwolnić jeśli
> przez długi czas nie podejmuje się takich (pismo/czytanie)
> czynności.
>
> Nie mam natomiast żadnych dowodów na wtórną utratę
> funkcji mowy u osoby raz jej wyuczonej inną niż
> uszkodzenie struktur mózgu za mowę odpowiedzialnych.
Za czytanie, pisanie i mówienie odpowiadają inne "ośrodki", a często
inne poziomy warunkowania [nauka czytanie nie jest kojarzona u ludzi
zbyt radosnie ;)] - czyli do porównywania owych zdolności trzeba je
sprowadzić do wspólnego mianownika wyznaczanego przez poziom opanowania
mowy. Nie możesz oczekiwać, że człowiek, który ma problemy z motoryką
ręki i jego litery to tak naprawdę zestaw kilku cech nie uogólni ich
szybko [po zaprzestaniu pisania] - w tym momencie utrata zdolności
pisania jest raczej dowodem na:
- zaprzestanie pisania po nauce;
- zbyt małym zbiorze cech motorycznych [opanowania sztuki] pisania, a
tym samym zbyt duża łatwość "uogólniania" - a pochodną zbyt małej liczby
cech motorycznych [czyli bazgrania] jest zbyt mała liczba rozpoznanych
cech "wzrokowych" itd.
Czyli de facto - spieprzenie nauki takiej osoby oraz brak ćwiczeń
"odświeżających" i rozszerzających. Jeżeli już chcesz porównywać, to weź
8 [???] latka i wpakuj go na 10 lat do klatki - a później sprawdź, czy
nie utracił "zdolności mowy".
Flyer - nie jestem specjalistą
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101
|