hydrofor

1. Data: 2006-05-24 10:52:11

Temat: hydrofor
Od: "fil" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pobieram wodę ze studni po przez hydrofor. Jest to urzadzenie starego
typu czyli osobno pompa z silnikiem i wielki baniak. Dość często
załącza mi sie hydrofor. Podobno należy wypuscić troche wody z
baniaka, żeby było wiecej powietrza. Czy to prawda?
Jeżeli tak to ile tej wody wypuscić i jak to sprawdzić.

2. Data: 2006-05-24 12:10:18

Temat: Re: hydrofor
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

fil wrote:
> [...]
> baniaka, żeby było wiecej powietrza. Czy to prawda?
> Jeżeli tak to ile tej wody wypuscić i jak to sprawdzić.

Nie wypuścić wody, tylko dopompować powietrza, od wypuszczenia
wody powietrze samo się w zbiorniku nie zmaterializuje.
Powinieneś mieć gdzieś (zwykle przy wodowskazie) taki zaworek,
jak przy kole od roweru/samochodu, można to powietrze dopompować
zwykłą pompką jak do pompowania kół. Pompuj ile wlezie (czyli
dłuuuugo), tego powietrza do hydroforu musi wejść sporo.
A jesli chcesz to zrobić dobrze, to:
- wyłącz pompę
- spuść całkowicie wodę z hydroforu
- zakręć wszystkie zawory
- napompuj pusty hudrofor powietrzem aż do 0.5-1 atmosfery na
manometrze
- włącz pompę
Jeśli masz przepuszczający zawór zwrotny na pompie i mimo
długiego pompowania ciśnienie nie narasta, to powyższe trzeba
wykonać przy hydroforze opróżnionym jedynie częściowo, tak żeby
na dnie było trochę wody jeszcze.

J.

3. Data: 2006-05-24 13:49:24

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
> fil wrote:

Mialem wlasnie odpisac, ale Jarek P. zrobil to tak dokladnie,
ze pozostaje mi tylko dopisac:

popieram ;-)

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2006-05-25 11:38:11

Od: "HENRICH" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszce jeden patent na tkz. poduszkę powietrzną w zbiorniku.
Fachowcy wkładaja do srodka dętkę od koła samochodowego lub od piłki nożnej
pompuja do rozmiar 1/3 zbiornika i smiga 3-4 lata zależy od jakości gumy.

5. Data: 2006-05-26 15:49:44

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HENRICH" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Fachowcy wkładaja do srodka dętkę od koła samochodowego lub od piłki
> nożnej pompuja do rozmiar 1/3 zbiornika i smiga 3-4 lata zależy od jakości

jak pijesz tą wodę to smacznego;-( Nie daj Boże takich fachowców.

Jaka lodówka max 80cm wysokości
pralka glebokosc 40cm
BRW biurko reklamacja
Cyklinowanie - Zielona Gora