ile zuzywacie wody? [ankieta]

21. Data: 2006-01-19 18:46:35

Temat: Re: ile zuzywacie wody? [ankieta]
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jan 2006 18:05:32 +0100 I had a dream that ania <a...@e...pl>
wrote:
>ja mam fajna wanne bo straaaaasznie dlugo trzyma wrzatek - ale wanne
>napelniam srednio co dwa dni, tak to codziennie szybki prysznic min 2 razy
>dziennie
>garnki? mycie oszczedne i srednio co 2 dni - bo nie gotuje, a jak juz cos to
>malutko

To jest mycie oszczędne? Oszczędnie to mam ja, który w wannie ostatnio kąpał
się jakieś 3 lata temu, i to będąc w gościach ;)
U siebie tylko prysznic, w dodatku letni :)

--
Grzegorz Janoszka

22. Data: 2006-01-19 18:48:29

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jan 2006 17:13:31 +0100 I had a dream that medea <e...@p...fm>
wrote:
>Ciekawe, ile zuzywacie prądu?
>Ja się na rachunku nie wyznaję, na tych kW itd. W każdym razie u nas
>miesięcznie wychodzi około 140zł. Ciekawe, czy komputer ma duży udział w
>zużyciu prądu, bo u nas chodzi niemalże non stop w ciągu dnia. Jak jest
>u Was?

Opłata za prąd składa się z opłaty stałej zależnej od czasu i opłaty zmiennej
zależnej od zużytej energii elektrycznej mierzonej w kWh.
Strasznie dużo płacisz. Ja przez długi czas miałem koło 37 zł miesięcznie,
teraz przeskoczyłem nad 50 zł, a i tak uważam, że to dużo ;)

--
Grzegorz Janoszka

23. Data: 2006-01-19 19:59:47

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" napisał:

> Strasznie dużo płacisz. Ja przez długi czas miałem koło 37 zł miesięcznie,
> teraz przeskoczyłem nad 50 zł, a i tak uważam, że to dużo ;)

37 albo 50 to wtedy, kiedy nie masz lodówki i nie korzystasz prawie z
komputera. W innym przypadku to niemożliwe.

Pietrek

24. Data: 2006-01-19 20:17:36

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Strasznie dużo płacisz. Ja przez długi czas miałem koło 37 zł miesięcznie,
> teraz przeskoczyłem nad 50 zł, a i tak uważam, że to dużo ;)

Nawet mnie nie denerwuj, ja już sąsiadów o pajęczarstwo o mało
posądziłam ;-), ale niestety, tak musi być :-(.

Ewa

25. Data: 2006-01-19 21:04:45

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...

> [...]
> Strasznie dużo płacisz. Ja przez długi czas miałem koło 37 zł miesięcznie,
> teraz przeskoczyłem nad 50 zł, a i tak uważam, że to dużo ;)

A szkła w kibelku też używasz, bo że chodzisz spać z kurami to pewne? ;-)
Poniżej 100 zł to miałem, jak dom był przez większą cześć miesiąca pusty,
lodówka, alarm, światła automatyczne, tv, video i inne takie na stałe
włączone same zeżrą 100zł.
150-200 zł to standard.
A do pytaczki, komputer, zależy jaki, taki PIV to ok. 400 W z monitorem LCD
czyli tyle co cztery żarówki 100W, można policzyć:
16h x 30 x 400/1000 = ~200kWh/miesiąc czyli ok. 80pln, jak nie pracuje na
siebie to dużo.

--
ZZ@private

26. Data: 2006-01-19 21:05:59

Od: "Jerzy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Strasznie dużo płacisz. Ja przez długi czas miałem koło 37 zł miesięcznie,
> teraz przeskoczyłem nad 50 zł, a i tak uważam, że to dużo ;)

Strasznie uprościłeś ten rachunek i zafałszowałeś fakty.
Spojrzyj dokładnie na każdym rachunku są wymienione wszystkie pozycje i
powinny być 4.
Akurat opłaty stałe to margines rzędu 4 - 5 zł/mies a pozostałe 2 zmienne są
pochodnymi zużycia.
Te Twoje 50 zł dałoby się przeliczyć w zależności od regionu w którym
mieszkasz na jakieś 120- 130 kWh.
Gratuluję zatem oszczędności bo ja nie potrafię zejść poniżej 250 kWh co
kosztuje mnie ok 110 zł miesięcznie
a nie używam energii do celów grzewczych. Najpoważniejsze źródło ciepła to
komputer który zwykle
ma na procesorze ok 45 st C.
Jerzy Stanisław

27. Data: 2006-01-19 21:23:02

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli tyle co cztery żarówki 100W, można policzyć:
> 16h x 30 x 400/1000 = ~200kWh/miesiąc czyli ok. 80pln, jak nie pracuje na

Ale to tylkoi wylaczniejesli jest obciazony calyc zas na 100% i nie wiem co
jeszcze... ;-)

Pzodrawiam
Jasiek

28. Data: 2006-01-19 21:55:36

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LCD
>
> Ale to tylkoi wylaczniejesli jest obciazony calyc zas na 100% i nie wiem
> co
> jeszcze... ;-)

Prząjąłem 16h/dobę.
Zailacz komputera to ok. 400W max, sam procesor tyle nie potrzeuje, ale te
wszystkie wentylatorki to żrą jak głupie(teraz to juz dają wyjce na
pamięciach, chyba nie chcę pamięci 800MHz ;).
Monitor jak nie pracuje ma ok. 100-120W, zapewne jeszcze jest modem, czasem
drukarka, zapewne głośniki, zbiera się tego towaru, tylko pozornie znaczek
Energy Star ma jakieś znaczenie :-)

--
ZZ@private

29. Data: 2006-01-19 22:43:57

Od: LeszekTG <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jan 2006 18:05:32 +0100, ania napisał(a):

> a wode mam kosmicznie droga razem ze sciekami wychodzi 6,59 zl za
> metr sz.

ja w zeszlym roku placilem 8,57 zl/m3, w tym roku jest jakas podwyzka ale
nie chce mi sie szukac o tej porze ile jest tej podwyzki...
(miasto powiatowe na gornym slasku)
Leszek

30. Data: 2006-01-19 23:21:07

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkie wentylatorki to żrą jak głupie(teraz to juz dają wyjce na
> pamięciach, chyba nie chcę pamięci 800MHz ;).

???? Rubin na "stenbaju" ? ;-)
LCD podczas pracy pobieraja ok 40-50 W. w ten sposob oszczedzilismy w firmie
na 250 komputerach kuuuupepieniedzy przy wymianie z CRT na LCD.

> zapewne jeszcze jest modem, czasem
> drukarka, zapewne głośniki, zbiera się tego towaru, tylko pozornie znaczek
> Energy Star ma jakieś znaczenie :-)

Podczas oczekiwania sprzety biora 1-3 W (srednio 1,5-2W).

ojojojoj...nie moge sie zgodzic... mierzylem prad pobirany przez komputer
Athlon 2500+ + 1 GB ram + 6x dyski + naped optyczny + 3 sieciowki i
wychodzilo podczas zwyklej pracy (jako serwe) ok 23-26 PLN/miesiac... wez do
reki miernik cegowy i zmierz jaki prad pobiera Ci caly komputer... potem sie
wypowiadaj... kurcze jak nie lubie sytuacji gdy wprowadza sie innych w blad,
piszac niesprawdzone rzeczy... :(((

Aha i to jest przy uruchomionym ompie 24/dobe

Pzodrawiam
Jasiek

Odkurzacz Romix cyklonowy - opinie?
MOTOROLA V3 I INNE KOMÓRKI ZA GROSZE!