imbir w ziemi/Trys

1. Data: 2006-09-17 23:31:26

Temat: imbir w ziemi/Trys
Od: "Barbara" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczor ..

Kiedys pisalas Krysiu, ze wsadzilas imbir do ziemi no i puscil on zielone..
Mam pytania:
czy to zielone daje sie zamiast klacza i czy ono bedzie posaidalo jakis
aromat..??
jaka powinna byc ziemia do tego klacza .. piaszczysta, torfowa, glinaista.. ????
jak gleboka doniczka ???

Przyznam, ze szukalam uczciwie, w ksiazkach i w sieci.. ale nie udalo mi sie
znalezc warunkow minimalnych ..

A moze ktos jeszcze eksperymentowal z klaczami imbiru sadzonymi do ziemi ??

Pozdrowka serdeczne
Barbara

2. Data: 2006-09-18 08:22:25

Temat: Re: imbir w ziemi/Trys
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara <b...@o...pl> napisał(a):

> Kiedys pisalas Krysiu, ze wsadzilas imbir do ziemi no i puscil on zielone..
> Mam pytania:

/.../

> Przyznam, ze szukalam uczciwie, w ksiazkach i w sieci.. ale nie udalo mi
sie
> znalezc warunkow minimalnych ..

Nie jestem Krysią, ale skoro pytanie poszło na forum:

Troszkę słabo szukałaś. Nie chcę przyznawać się do tego, że nie umiem
wklejać linków, ale o imbirze jest np. na www.biology.pl i na forum
ogrodniczym. A kłącze to kłącze, a nie pędy.

A w dodatku imbir całkiem ładnie kwitnie...

Ania

3. Data: 2006-09-18 09:12:09

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara napisał(a):
> [...]
> Mam pytania:
> czy to zielone daje sie zamiast klacza i czy ono bedzie posaidalo jakis

Przyprawą jest tylko kłącze.

> jaka powinna byc ziemia do tego klacza .. piaszczysta, torfowa, glinaista.. ????
> jak gleboka doniczka ???

Naturalnie rosnie na bagnach.

> Przyznam, ze szukalam uczciwie, w ksiazkach i w sieci.. ale nie udalo mi sie
> znalezc warunkow minimalnych ..

Kwiaciarstwo, podrecznik dla techników ogrodniczych.
http://www.lapshin.org/club/x-imbir.htm

> A moze ktos jeszcze eksperymentowal z klaczami imbiru sadzonymi do ziemi ??

Znajdziesz w dobrych kwiaciarniach:
http://www.heilkraeuter.at/images_hkr/Ingwer.jpg
http://www.theherbaladvisor.com/Images/ginger.jpg
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-09-18 09:34:59

Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara napisał(a):

> A moze ktos jeszcze eksperymentowal z klaczami imbiru sadzonymi do ziemi ??

Ja eksperymentowałem. Rosły, ale nigdy mi nie zakwitły. Nie są
efektowne, a pędy nie mają żadnego zastosowania kulinarnego. nie pachną
i są bez smaku.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

5. Data: 2006-09-18 14:01:10

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:
> [...]
> znalezc warunkow minimalnych ..
>
> A moze ktos jeszcze eksperymentowal z klaczami imbiru sadzonymi do ziemi ??

Napewno w japonii uzywa sie pedow do przybrania.
Powiem szczerze, ze jakos nigdy ich nie jadlem ale sadze, ze moga byc
rowniez jedzone.
Pozdr.,
Shrek

6. Data: 2006-09-18 18:26:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Sep 2006 01:31:26 +0200, "Barbara" <b...@o...pl>
wrote:

> [...]
>znalezc warunkow minimalnych ..
>
>A moze ktos jeszcze eksperymentowal z klaczami imbiru sadzonymi do ziemi ??

Ten kawalek klacza imbiru, z takim paczkiem, to siedzail na
wierzchu ziemi wlasciwie, jak zaczal pusczac pedy to go troche
przysypalam....a ziemia...hhhmmmm, to bylo to, co w doniczce ze
standardowymi kwiatkami domowymi....wyroslo strasznie dlugie, w
ogole nie pohamowania, to zaczelam odcinac kawalki takich dlugich
chudych lisci i dorzucalam do dusonych rzeczy, bo pachnialo
imbirem. Mniej inetensywnie, o ile pamietam, ale pachnialo.
Sadzic tak na powaznie to jakos mi sie nigdy nie chcialo ..jak z
czosnkiem, wiadomo, ze jak sie za to powaznie zabiore to nic i!

pierz
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2006-09-18 18:27:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Sep 2006 11:34:59 +0200, Kyllyan <m...@w...pl>
wrote:

>Ja eksperymentowałem. Rosły, ale nigdy mi nie zakwitły. Nie są
>efektowne, a pędy nie mają żadnego zastosowania kulinarnego. nie pachną
>i są bez smaku.

a moj anwet pachnial, nie pamietam czy musial byc dlugi czy
nie...ogolnie to bylo takie sobie chyba

pierz, bez pamieci
K.T. - starannie opakowana

dynia-co proponujecie?