imperata cylindrica 'Red Baron'

1. Data: 2003-08-10 12:18:40

Temat: imperata cylindrica 'Red Baron'
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

ta bardzo ladna trawka ( bordowa) to moj ostatni nabytek
w polskojezycznym internecie nic o niej nie znalazlem
:)
po angielsku i w innych jezykach jest troche
ale nie bardzo moge zrozumiec co tam jest napisane
:)
najbardziej mnie interesuje czy ma ona szanse u nas przezimowac w gruncie
pisza
ze jest to roslinka dla stref 5-9
:)
no i czy woli ona bardzie wapienne czy tez wrecz przeciwnie
a moze jest jej wszystko jedno
?
no i jak z podlewaniem
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2003-08-10 13:26:08

Temat: Re: imperata cylindrica 'Red Baron'
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> ze jest to roslinka dla stref 5-9
> :)
> no i czy woli ona bardzie wapienne czy tez wrecz przeciwnie

Wg dostepnej mi literatury, ma rosnąć w miekscu nasłonecznionym, ale w ziemi
żyznej i wilgotnej (o pH ani słowa). Aczkolwiek po zadomowieniu się jest
również mało wrażliwa na suszę, używa jej się w zieleni miejskiej (nie u
nas!) jako rośliny okywowej. Wolno się rozłami płytkimi rozłogami.
Przesadzać i rozmnażać wiosną. Strefa 6, czyli teoretycznie przemarzać nie
powinna. Zobaczymy po zimie, ja też mam ją pierwszy rok. Kolor końcówek
bordowy, choć na zdjęciach, które oglądałam, jest raczej cynobrowy. Może
jesienią...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-10 14:14:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinna. Zobaczymy po zimie, ja też mam ją pierwszy rok. Kolor końcówek
> bordowy, choć na zdjęciach, które oglądałam, jest raczej cynobrowy. Może
:)
bardzo dziekuje Basiu
:)
gwoli ciekawosci
na jaki kolor masz nadzieje
?
na tych zdjeciach
ktore ogladalem wszedzie (dla mnie) byly tylko bordowe
:)

4. Data: 2003-08-10 14:20:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Mam nadzieję na jakiś "odblaskowy" czerwony.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-08-10 17:55:14

Temat: Odp: imperata cylindrica 'Red Baron'
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bh5hqt$nsf$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

> powinna. Zobaczymy po zimie, ja też mam ją pierwszy rok. Kolor końcówek
> bordowy, choć na zdjęciach, które oglądałam, jest raczej cynobrowy. Może

Moja przeżyła tę zimę, ale w czasie największych mrozów było u nas
kilkanaście cm śniegu. Nie wiem jakby się sprawowała bez okrycia.
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-08-10 19:23:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Moja przeżyła tę zimę, ale w czasie największych mrozów było u nas
> kilkanaście cm śniegu. Nie wiem jakby się sprawowała bez okrycia.
> --
:)
masz ja drugi rok
jej uroda polega coprawda na tych pieknie przebarwiajacych sie lisciach
ale nigdzie nie znalazlem jak wyglada ona kwitnac
:)
czy zdazyla juz ona u Ciebie kwitnac
?

7. Data: 2003-08-10 19:58:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy zdazyla juz ona u Ciebie kwitnac
> ?

Ponoć zakwita bardzo rzadko:-)

Zakwitła u mnie za to obiedka szerokolistna i ma bardzo ładne te kłosy.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-08-10 20:16:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zakwitła u mnie za to obiedka szerokolistna i ma bardzo ładne te kłosy.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Powiedzcie lepiej ile kosztuje kępa trawy ozdobnej?
Nie mam zielonego pojęcia?

Pozdrawia tabakowo boletus

9. Data: 2003-08-10 20:41:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Zakwitła u mnie za to obiedka szerokolistna i ma bardzo ładne te kłosy.
:)
pamietaj o zebraniu nasion i o mnie
?

10. Data: 2003-08-10 20:41:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Może

> Mam nadzieję na jakiś "odblaskowy" czerwony.
:)
ten bordowy kolor ladnie kontrastuje z zielenia mlodych lisci
a oczojebliwa czerwien
hehe
ale Ty Basiu masz wymagania
:)