informavja

1. Data: 2008-08-06 21:13:33

Temat: informavja
Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa tygodnie temu w Spale odbylo sie szkolenie dla instruktorow Fundacji
Aktywnej Rehabilitacji, ktore potwierdzilo duze zapotrzebowanie srodowiska
na wiedze dotyczaca problemow seksualnych osob po urazie rdzenia kregowego.

Prosze wybaczyc, ale jesli ktos wyraza poglady nieprawdziwe, jako ekspert
zajmujacy sie dana dziedzina mam prawo i obowiazek korygowac te twierdzenia.
Wiele stwierdzen, poczawszy od jednego z pierwszych iz problemy seksualne
osobn niepelnosprawnych sa takie same jak populacji generalnej jest
nieprawdziwe (np problem dysrefleksji).
Oczywiscie, mozna przyjac to, czego np oczekuja studenci, ze w zasadzie
wykladowca...nie powinien oceniac. Czlowiek ma JAKIS poglkad na rozwiazanie
postawionego problemu i za dowolne rozwiazanie powinien otrzymac
zaliczenie...
Brak pokory i dazenia do mozliwie najlepszej rzetelnosci przekazywanych
informacji zaczyna byc standardem zycia spolecznego w Polsce.
A jesli nie ma sie argumentow merytorycznych siega sie po "argumenty"
rynsztokowe, np wiazanie wypowiedzi zawodowych z zyciem prywatnym.
Interesuje dla mnie bylo to, ze nikt tego nie potepil, ba nawet nie
zainteresowal sie czy pisane informacje o zyciu osobistym sa prawdziwe czy
moze sa manipulacja.
Biernosc, a nawet przyklaskiwanie adresatom tych slow jednozacznie swiadczy
o poziomie etycznym osob bioracych udzial w tamtej "dyskusji".
Nie mowiaac juz o predykcji ocen na podstawie moich zainteresowan
kulturowych (np kultura zydowska).

Potwierdza to takze opinie Prof. Magdaleny Srody, ktora twierdzi, ze poziom
kultury naszych rodakow nie jest zadawalajacy.

dr n. med. Dariusz Radomski

2. Data: 2008-08-06 21:49:23

Temat: Re: informavja
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-08-2008 o 23:13:33 dr Dariusz Radomski
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> srodowiska
> na wiedze dotyczaca problemow seksualnych osob po urazie rdzenia

Jak widzę wciąż ignoruje pan to, co chcemy wszyscy panu powiedzieć. Szkoda.

Problemy osób z rozszczepem rdzenia NIE SĄ problemem osób
niepełnosprawnych jako takich, bo ja choć jestem człowiekiem o znacznym
stopniu kalectwa tych problemów nie mam.

Podobnie problemy osób niewidomych nie są problemami osób z rozszczepem.

I od tego zaczęła się rozmowa.

Skoro więc Pan wraca do początków, to informuję pana, że to, co zostało
powiedziane panu na początku, to było to i tylko to - że nie ma czegoś
takiego jak "problemy osób niepełnosprawnych" w jakiejkolwiek dziedzinie,
gdyż nie ma czegoś takiego jak jednorodna pod jakimś względem grupa osób
niepełnosprawnych.

Ponieważ jednak upierał się pan i upiera by podkreślać swoje zasługi na
polu naukowym, to spotkało pana to, co pana spotkało, a to dlatego, że
swoimi tytułami i zasługami naukowymi może pan błyszczeć na uczelni czy na
konferencji naukowej, a nie tutaj. Tutaj możemy sobie porozmawiać, może
pan o różnych rzeczach opowiedzieć, ale w momencie, gdy będzie chciał pan
podkreślać swoją wyższość, co namiętnie pan robi, dostanie pan kopniaka
prosto w ten potworny kompleks, który zmusza pana do podpisywania się
tytułami naukowymi na grupach dyskusyjnych.

I to chyba na tyle.

--
Pozdrawiam Adam Pietrasiewicz -
http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi

3. Data: 2008-08-07 06:35:16

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz pisze:

> [...]
> pan kopniaka prosto w ten potworny kompleks, który zmusza pana do
> podpisywania się tytułami naukowymi na grupach dyskusyjnych.

i niema tu nic do rzeczy kultura zydowska czy jakakolwiek inna.

pozdrawiam
SlawcioD

4. Data: 2008-08-07 08:59:19

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sie, 23:13, "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
> wykladowca...nie powinien oceniac. Czlowiek ma JAKIS poglkad na rozwiazanie
> postawionego problemu i za dowolne rozwiazanie powinien otrzymac

Nauka nigdy łatwo nie miała, Galileusz był propagatorem teorii
heliocentrycznej zmarł w 1642 r, dopiero w 1992 r. Kościół uznał, że
niesłusznie potępiono uczonego i w tym roku papież Jan Paweł II zniósł
wyrok inkwizycji nałożony na Galileusza...
Galileusz uważany był za naukowego pieniacza ale czy nie miał racji...
Pozdr. Piotr

5. Data: 2008-08-07 10:10:56

Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Panowie,.

Nie widzze zadnego uzasadnienia by ktokolwiek uczyl mnie poslugiwania sie
stopniami naukowymi. Jezeli wypowiadam sie jako ekspert uzywam ich, jesli
jako osoba prywatna - nie. To oczywista zasada!
W wypowiedzi jest zrobione zalozenie, ktore nie jest bezwglednie prawdziwe.
Po pierwsze, nie ma obecnie twardych danych aby udownonic tak duze
zroznicowanie, o jakim Pan pisze. Opiera sie Pan o SWOJE doswiadczenie i
stereotypy, ktore w swietle nauki NIE SA dowodami,

Ponadto kategoryzacje uwarunkowan fukcjonowania psychoseksualnego osob
niepelnosprawnych mozna robic na etapie analizy a nie zbierania danych.
Gdyby Pan uwaznie przeczytal opis projektu, zauwazylby Pan zdefiniowane
kryteria wlaczenia do badania.

dr n. med. Dariusz Radomski

6. Data: 2008-08-07 10:22:26

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> niesłusznie potępiono uczonego i w tym roku papież Jan Paweł II zniósł
> wyrok inkwizycji nałożony na Galileusza...

A jaki to był wyrok? Bo to jak zwykle przy użyciu słowa "Inkwizyjcja" brzmi
złowrogo, więc może trzebaby przytoczyć, co?

> Galileusz uważany był za naukowego pieniacza ale czy nie miał racji...

Czy mozna z tego wnioskować, że naukowiec-pieniacz zawsze ma rację?

--
Adam

7. Data: 2008-08-07 16:37:27

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dr Dariusz Radomski pisze:
> [...]
> niepelnosprawnych mozna robic na etapie analizy a nie zbierania danych.
> Gdyby Pan uwaznie przeczytal opis projektu, zauwazylby Pan zdefiniowane

Nie mogl Pan, Panie Dariuszu odrazu tak odpisac? uniknelibysmy tych
osobistych wycieczek, wymiany nieuprzejmosci i generalnego "uszambienia"
grupy, a dyskusja bylaby bardziej merytoryczna i zjadliwa dla oka.

pozdrawiam
SlawcioD

ps. taka uwaga techniczna, jakby mogl Pan cytowac w odpowiedzi fragmenty
tekstu do ktorych sie Pan odnosi. poprawilo by to czytelnosc Pana
wypowiedzi.

8. Data: 2008-08-07 17:28:22

Od: "Adam.O" <s...@n...px> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:g7f8c8$m1d$...@n...onet.pl,
SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> ps. taka uwaga techniczna, jakby mogl Pan cytowac w odpowiedzi
> fragmenty tekstu do ktorych sie Pan odnosi. poprawilo by to
> czytelnosc Pana wypowiedzi.

Podpisuję się pod powyższą prośbą, jednak kładąc nacisk na słowo
"fragmenty".

Pozdrawiam
Adam

9. Data: 2008-08-10 09:48:54