Re: inne klopotliwe pytanie:ile zarabiasz?

From: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: inne klopotliwe pytanie:ile zarabiasz?
Date: Thu, 14 Feb 2002 19:41:28 +0100

Alex Jańczak napisał(a) w wiadomości: ...
[ciach]

>Niestety, przy szukaniu pracy często na pierwszej rozmowie pytają
>"a jaka płaca by Pana/Panią satysfakcjonowała". Jeśli nie masz
>pojęcia, to możesz powiedzieć za dużo lub za mało... i tej pracy
>już nie dostaniesz.

Nonsens. W normalnej firmie (a w popieprzonej nie chciałabym pracować) albo
komuś pasujesz, albo nie, a jeśli tak - nie ma większego znaczenia, ile
powiesz. (Znaczenie ma to tylko wtedy, kiedy masz dwóch kandydatów
identycznych pod każdym względem z wyjątkiem oczekiwanych zarobków, ale to
chyba nie jest częsty przypadek?)

Jak powiesz za mało, to się ucieszą, że będą mieli dobrego pracownika za pół
darmo, jak za dużo - zaproponują ile mogą dać i albo się dogadacie, albo
nie.

Coś podobnego zdarzyło się mnie - rzuciłam prawie 2 x więcej, niż oni
początkowo chcieli mi dać, odpowiedziałam, że mnie to nie interesuje, za dwa
dni było już lepiej, za cztery całkiem znośnie, a po tygodniu dobiliśmy
targu. ;-) Muszę przyznać - nie byłam desperado i noża na gardle nie miałam,
mogłam więc się targować.

JoP

--
j...@m...pl j...@u...com.pl