instalacja 3 fazowa: co to?

21. Data: 2006-02-15 08:28:51

Temat: Re: instalacja 3 fazowa: co to?
Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Córka kilka razy już go testowała, potem już się jej
> odechciało.

W sensie, że dobrowolnie i wiedząc na co się decyduje ( =:-O ), czy zbyt
młoda, żeby wiedzieć takie rzeczy?

MS

22. Data: 2006-02-15 08:49:55

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> A prąd potrzebny do uruchomienia bezpiecznika różnicowo-prądowego
> przepływający przez klatkę piersiową małego dziecka nie wyrządzi sporo
szkód?

Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
by... chować przed dziećmi pilota do TV z bateriami :-)

--
___________________________________________MAT______
__

23. Data: 2006-02-15 08:54:34

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze dodaj ze masz 100 letnie mieszkanie w przedwojennej kamienicy z
> instalacją TN-C.

Ja tak mam. Instalacja 3-żyłowa na jednej różnicówce 0,3A w budynku z
roku 1905. Brak wyłączeń "nie w pore". świetnie działa. Wiek budynku tu nie
ma nic do rzeczy.
--
___________________________________________MAT______
__

24. Data: 2006-02-15 09:08:24

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
> by... chować przed dziećmi pilota do TV z bateriami :-)

230V przemiennego ma wieksze umiejetnosci przenikania przez cialo niz 1,5V
stalego... wiec nawet te 300mA może nabruździć, jeśli popłynie odpowiednio
długo.

MS

25. Data: 2006-02-15 09:09:56

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/15/2006 9:49 AM, Łagoda napisał(a):

> Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
> by... chować przed dziećmi pilota do TV z bateriami :-)

Jest drobna różnica pomiędzy 0,3A / 3V, a 0,3A / 240V.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

26. Data: 2006-02-15 09:10:24

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd mam wiedzieć jakie myśli kłębiły się w 2 letnim łebku ?

kurdziel... :D
ale żeby zaraz samobójcze?
a może pomyslała "sprawdźmy skuteczność ochrony przeciwporażeniowej,
realizowanej w instalacji elektrycznej naszego domu z użyciem wyłącznika
różnicowoprądowego"?

MS

27. Data: 2006-02-15 09:47:57

Temat: Re: instalacja 3 fazowa. Prąd, a skutki dla człowieka
Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał(a):

> Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
> by... chować przed dziećmi pilota do TV z bateriami :-)

Prąd ~ [mA] Skutki dla człowieka
0,3 - 0,4 odczuwalny przepływ prądu w miejscu zetknięcia z elektrodą
0,7 - 1,2 prąd wyraźnie daje się odczuć
1,2 - 1,6 łaskotanie i swędzenie ręki
1,6 - 2,2 cierpnięcie dłoni
2,2 - 2,8 cierpnięcie przegubów
2,8 - 3,5 lekkie usztywnienie rąk
3,4 - 4,5 silne usztywnienie rąk, ból w przedramieniu aż do łokcia
4,0 - 6,0 skurcze dłoni, przedramienia, ramion
6,0 - 9,0 pomimo skurczu ramion i dłoni można się jeszcze uwolnić od
elektrod
10,0 - 25,0 uwolnienie się od elektrod na skutek skurczu bardzo trudne lub
niemożliwe,
prąd nie powoduje groźnych następstw, jeśli czas nie przekroczy 15-20 sec.

25,0 - 60,0 silne i bardzo bolesne skurcze mięśni rąk i klatki piersiowej,
możliwość arytmii serca

60,0 - 100,0 prawdopodobieństwo nierównej pracy komór i przedsionków serca
konieczna natychmiastowa pomoc lekarza
powyżej 300,0 zatrzymanie normalnej pracy serca !

Proszę zwrócić uwagę na to, że mowa jest o miliamperach. 0,3A = 300mA

28. Data: 2006-02-15 14:04:21

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łagoda napisał(a):

> Ja tak mam. Instalacja 3-żyłowa na jednej różnicówce 0,3A w budynku z

czyli 300mA, chyba ze miales na mysli 30mA, ale to wtedy bedzie taki
zapis 0,03A

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

29. Data: 2006-02-15 14:55:52

Od: bryko <n...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Feb 2006 09:49:55 +0100, Łagoda napisał(a):

> szkód?
>
> Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
> by... chować przed dziećmi pilota do TV z bateriami :-)

0,03A (30mA) - to 10 x mniej niż napisałeś. Da się to poczuć ale krzywdy
raczej nie zrobi (poza oczywistym strachem)
bryko

bryko#tlen{kropka}pl

30. Data: 2006-02-15 15:29:58

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bryko <n...@s...nospam> napisał(a):

> Różnicówka wyłącza przy 0,3A... Jakby to miało zabić dziecko, to trzeba
>
> 0,03A (30mA) - to 10 x mniej niż napisałeś. Da się to poczuć ale krzywdy
> raczej nie zrobi (poza oczywistym strachem)
Przecież wyraźnie cytuję gościa, który pisze 0.3, a nie 0,03A.
Ale 0,03 też zabija. Zabezpieczenie różnicowe o czułości 0,03A nie chroni
przed śmiertelnym porażeniem (zakładając, że cały prąd popłynie przez
człowieka)

Zalanie mieszkania ...... be"z"szczelna administracja
wózkownia - proszę o porad
Samozamykacz - co z nim?
piec DEFRO
jak napisać reklamację w sprawie CO (mieszkanie - podzielniki) ?