interakcje? Pramolan

1. Data: 2004-02-09 13:50:35

Temat: interakcje? Pramolan
Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

To pytanie jest do lekarzy lub farmaceutów, przepraszam całą resztę
ludzi dobrej woli :)

Czy Pramolan mozna zażywać doraźnie? Mam zapisany przez lekarkę, lecz
nie dopytałam się o to - w związku ze stresową sytuacją mam problemy ze
spaniem i to na to. Nie mam ochoty na stałe używanie tego chyba silnego
(wynika z ulotki) leku. Zażywam orgametril 2x1 dziennie - nie koliduje?
Na ile dni przez zabiegiem operacyjnym, w całkowitej narkozie mam nie
brać już Pramolanu? były w ulotce ostrzeżenia, a operacja nieunikniona.
--
pzdrw, BM.

2. Data: 2004-02-09 15:13:03

Temat: Re: interakcje? Pramolan
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 Feb 2004 14:50:35 +0100, u...@d...invalid wrote:

> Czy Pramolan mozna zażywać doraźnie?

Można. Zasadniczo można.
Pytanie, czy nie lepiej użyć leku uspokajającego / przeciwlękowego.
Pramolan to słaby lek przeciwdepresujny, o 'dodatkowym' działaniu
uspokajającym i przeciwlękowym, może również ułatwiać zasypianie, ale
jego właściwe działanie pojawia się mniej więcej po 2 tygodniach
systematycznego przyjmowania.

To trochę tak, jakby gwoździe wbijać drewnianym młotkiem. Da się, może
to być to całkiem skuteczne, a nawet w miarę bezpieczne, ale drewniane
młotki nie są stworzone do wbijania gwoździ.

IMHO oczywiście.

> Mam zapisany przez lekarkę, lecz
> nie dopytałam się o to - w związku ze stresową sytuacją mam problemy ze
> spaniem i to na to. Nie mam ochoty na stałe używanie tego chyba silnego
> (wynika z ulotki) leku.

Pramolan to IMHO najsłabszy z dostępnych na rynku preparatów z tej
grupy.

> Zażywam orgametril 2x1 dziennie - nie koliduje?

Orgametril jako syntetyczny gestagen powinien IIRC wchodzić w pewne,
słabe interakcje z pramolanem (powinien przedłużać jego czas półtrwania
w organizmie).

> Na ile dni przez zabiegiem operacyjnym, w całkowitej narkozie mam nie
> brać już Pramolanu?

Ponieważ czas półtrwania opipramolu to do ok. 9 godzin (przy
jednoczesnym przyjmowaniu gestagenu może być dłuższy) myślę, że 48
godzin to bezpieczny odstęp. Poprawcie mnie jeśli się mylę:)
(Zastanawiam się co też jest napisane w ulotce pramolanu - chodzi o
interakcje z sympatykomimetykami?...)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-02-09 15:30:29

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

> Można. Zasadniczo można.
> Pytanie, czy nie lepiej użyć leku uspokajającego / przeciwlękowego.

Tak, ale mam zapisany ten i nie bardzo chce mi się gonic po kolejną
receptę. To może po prostu sobie łyknąć jakies tabletki ziołowe?

> [...]
> uspokajającym i przeciwlękowym, może również ułatwiać zasypianie, ale
> jego właściwe działanie pojawia się mniej więcej po 2 tygodniach

To faktycznie troszkę kula w płot... Myslałam, że to jest dobre na
moment, gdy zamiast spania się przewracam z boku na bok, doraźnie.

> Pramolan to IMHO najsłabszy z dostępnych na rynku preparatów z tej
> grupy.

:)

> Ponieważ czas półtrwania opipramolu to do ok. 9 godzin (przy
> jednoczesnym przyjmowaniu gestagenu może być dłuższy) myślę, że 48
> godzin to bezpieczny odstęp.

Dzięki :)

Poprawcie mnie jeśli się mylę:)
> (Zastanawiam się co też jest napisane w ulotce pramolanu - chodzi o
> interakcje z sympatykomimetykami?...)

Nie wiem, co to są, te sympatyko...
Nie wolno stosować razem z inhibitorami MAO, wg ulotki grozi to
fatalnymi skutkami, z mozliwością zejścia włącznie. Nasila działanie
leków stosowanych w chorobie Parkinsona i antyhistaminowych, barbiturany
zmniejszaja jego skuteczność. W ogóle - zastrzeżeń mnóstwo.

Serdecznie dziękuję za solidne wyjasnienie :)
--
BM

Awaria w kolanie :---)
Bol lopatki