Re: ireneuszowi krzemińskiemu się nawróciło

From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ireneuszowi krzemińskiemu się nawróciło
Date: Mon, 9 Nov 2009 14:02:45 +0100

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:hd8nfc$iiq$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
> To Lepper dla wyksztalcencow.
> Polityka zostala sprowadzona przez wladze na bardzo prymitywne instynkty.
> Bo to jest wygodne - lepiej miec za soba bezmyslny, slepy,
> nakrecony tlum niz kogos kto mysli, zastanawia sie.
> --------------
>
> Ale to szerszy temat. Coraz silniejsze media oraz techniki manipulacji
> medianej
> zmierzaja ku temu zeby ludzi oglupic i tak dzieje sie na calym swiecie.
> Jedyne swiatelko widac w internecie.
> Sa fora czy publicysci od ktorych mozna sie czegos dowiedziec.

Zgadzam się- za wyjątkiem tego:

[...]

Mam głębokie przekonanie, że masz rację co do zjawiska- ale jestem także
przekonany, że źle określasz jego przyczyny. Owszem- teraz to zaczęło
galopować- władze już chyba z żadnym łajdactwem się nie kryją (vide afera
hazardowa)- uzasadniając je jedynie: "tamci też mają swoje za uszami".
Jednak całe to zepsucie elit było już widoczne co najmniej 20 lat temu.
Oglądałeś Bergman'a "Jajo węża"? To coś takiego: wąż w jajku- jeszcze się
nie narodził. Jednak już przez pergaminową skorupkę mozna dostrzec w pełni
ukształtowanego gada. On się narodzi, będzie rósł- i stawał się coraz
gorszy. Kto mądry- ten go zobaczy już w jajku. A co go napędza? Po
Powstaniu Listopadowym zaborcy na ziemi radomskiej powołali rząd polski
(nieoficjalnie)- złożony z samych Polaków, ale najgorszych łajdaków.
Rządzili jak sam Pan Bóg: bili monetę- taką, jaką potrzebowali w takich
ilościach, jak im było wygodnie, brali kredyty nie spłacając ich, etc. Jak w
końcu zaborcy przysłali tam swojego namiestnika, żeby zrobił porządek-
ludzie oczywiście przywitali go z radością i ulgą. I o to chodziło. Tak
Duchu, historia, która była tragedią- powtórzy się jako farsa. Recydywa
czasów saskich już za nami- teraz jest farsa czasów stanisławowskich. Do 1
grudnia. Cieszmy się więc chociaż ostatnim w naszej historii Świętem
Niepodległości

serdecznie pozdrawiam

Chiron