irysów cd

1. Data: 2005-03-30 21:07:38

Temat: irysów cd
Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie irysy kwitną o tej porze w ogrodzie? Ma to ok.12cm razem z kwiatem
dwa liście jak żdżbła trawy, kwiat bardzo delikatny.Rośnie w jednym
miejscu ponad 15 lat i ani myśli sie rozmnożyć. Nie umiem go wygooglować.
Nawet nie pamietam,skad go mam :))

Pozdrawiam, Lilka

2. Data: 2005-03-30 21:30:33

Temat: Re: irysów cd
Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwa liście jak żdżbła trawy, kwiat bardzo delikatny.Rośnie w jednym
> miejscu ponad 15 lat i ani myśli sie rozmnożyć. Nie umiem go wygooglować.

Zapomniałam dodać,że nie przypomina mi żadnego kosaćca zyłkowanego
te co widziałam na zdjęciach mają kwiaty bardziej masywne.

Pozdrawiam. Lilka

3. Data: 2005-03-30 21:35:39

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dwa liście jak żdżbła trawy, kwiat bardzo delikatny.Rośnie w jednym
> miejscu ponad 15 lat i ani myśli sie rozmnożyć. Nie umiem go wygooglować.

Jest to pewnie Iris reticulata (Kosaciec żyłkowy)
właśnie u mnie kwitnie.:-)

Pozdrawiam TeresaR

4. Data: 2005-03-31 08:02:38

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl>
> Jest to pewnie Iris reticulata (Kosaciec żyłkowy)
> właśnie u mnie kwitnie.:-)

Kosaciec żyłkowany, siatkowany
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=122
tyle, że te na zdjęciu są bardzo zadbane.
;-)))

5. Data: 2005-03-31 08:10:52

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl>

W tym czasie na lekkiej glebie powinien był być wykopany 3-5 razy i
rozmnozony z cebulek przybyszowych.
Na glebach ciężkich wykopuje się co roku po kwitnieniu a sadzi we
wrześniu-październiku.

> Zapomniałam dodać,że nie przypomina mi żadnego kosaćca zyłkowanego
> te co widziałam na zdjęciach mają kwiaty bardziej masywne.

Bo one są podrasowane i na full wypasione.
;-)
a tak wyglądają te prawdziwe
http://home.att.net/~nnthom266/image/reticulata.jpg
--
Pozdrawiam, Jerzy

6. Data: 2005-03-31 08:22:29

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=122
> tyle, że te na zdjęciu są bardzo zadbane.

Odbieram to jako złośliwość ;-), bo zdjęcie jest stare i paskudne. Ale cóż,
ja tu pracuję sama i za darmo ;-)).
To Ty tam zaglądasz?

Pozostaję w zadziwieniu, Maria

7. Data: 2005-03-31 08:32:13

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl>
=pisz&id=122

> Odbieram to jako złośliwość ;-), bo zdjęcie jest stare i paskudne.

I bądź tu człowieku miły :-(((

> Ale cóż, ja tu pracuję sama i za darmo ;-)).

Powiedz to tym z taBazy.

> To Ty tam zaglądasz?

Jakoś fioletowe strony same zapadają mi w pamieci ;-)

> Pozostaję w zadziwieniu, Maria

Już chyba możesz przestać się dziwić, to było jedyne zdjęcie na stronie
polskojęzycznej więc siłą rzeczy wpadłem popatrzeć ;-)))
miło tam u ciebie, mimo wszystko widać, że miejsce zadbane.
--
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2005-03-31 09:23:10

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I bądź tu człowieku miły :-(((

Ojej, się nie gniewaj. Skąd mogę wiedzieć co u Ciebie znaczy bycie miłym?
:-)

> Powiedz to tym z taBazy.

Sadzisz, że nie wiedzą?

> Jakoś fioletowe strony same zapadają mi w pamieci ;-)

No, to tu się spotkaliśmy :-))

> Już chyba możesz przestać się dziwić, to było jedyne zdjęcie na stronie
> polskojęzycznej więc siłą rzeczy wpadłem popatrzeć ;-)))
> miło tam u ciebie, mimo wszystko widać, że miejsce zadbane.

Poznaję, że to komplement ;-). Dzięki, staram się jak mogę, poprawiam,
dodaję, wymieniłam większość zdjęć, ale jeszcze nie wszystkie, bo dodaję
wciąż nowe rośliny. Teraz zamierzam dodać podstronę z pnączami, bo właśnie
kwitnie jaśmin nagokwiatowy :). Tylko dzień wciąż za krótki.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2005-03-31 09:27:14

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na glebach ciężkich wykopuje się co roku po kwitnieniu a sadzi we
> wrześniu-październiku.

> Bo one są podrasowane i na full wypasione.

Dzięki.Chyba masz rację.To jest irys żyłkowany zabiedzony.
Nowa odmiana :))
Mój jest ciemny fiolet,prawie bordowy.

Pozdrawiam, Lilka

10. Data: 2005-03-31 09:39:28

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wciąż nowe rośliny. Teraz zamierzam dodać podstronę z pnączami, bo właśnie
> kwitnie jaśmin nagokwiatowy :). Tylko dzień wciąż za krótki.

Ja też bardzo lubie zaglądać na te stronę.Dodaj pnącza, koniecznie :))

Pozdrawiam, Lilka

drzewka zaszczepione
Lovcice szkółka
OZDOBY OBRAZKI haft krzyżykowy