jabłoń

1. Data: 2003-10-10 07:15:27

Temat: jabłoń
Od: "babz" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam male pytanko kiedy nalezy przycinac jablon teraz jesienia czy na wiosne
??

2. Data: 2003-10-10 08:08:26

Temat: Re: jabłoń
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

babz wrote:
> witam
> mam male pytanko kiedy nalezy przycinac jablon teraz jesienia czy na wiosne
> ??
Drzewa owocowe, za wyjątkiem wiśni i czereśni, tnie się wiosną.
W razie potrzeby cięcie uzupełniające wykonuje się latem.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2003-10-10 10:21:56

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk wrote:
> Drzewa owocowe, za wyjątkiem wiśni i czereśni, tnie się wiosną.

E tam. Jak wygodniej byle byly bez lisci i pogoda byla odpowiednia
(niemrozna i niedeszczowa). Literatura podaje roznie - jedni pisza
wiosna, jedni jesienia, a ja najbardziej wierze tym, ktorzy podaja, ze
mozna i wiosna i jesienia, byle w okresie bezlistnym. Z praktyki widze,
ze to nie ma jakiegos wiekszego (zauwazalnego) znaczenia.

> W razie potrzeby cięcie uzupełniające wykonuje się latem.

Tak jest - polecam.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

4. Data: 2003-10-10 11:21:44

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:

> [...]
> mozna i wiosna i jesienia, byle w okresie bezlistnym. Z praktyki widze,
> ze to nie ma jakiegos wiekszego (zauwazalnego) znaczenia.

Przynaję się bez bicia. Nigdy nie przycinałam jesienią (za wyjątkiem
nowo posadzonych drzewek). Nie wiem jakie będą efekty. W poradnikach,
które mam podają wiosnę. I tego się trzymam.
Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2003-10-10 11:39:55

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Przynaję się bez bicia. Nigdy nie przycinałam jesienią (za wyjątkiem
> nowo posadzonych drzewek). Nie wiem jakie będą efekty. W poradnikach,
> które mam podają wiosnę. I tego się trzymam.
Ja tne zwykle pozna zima (jesli jest ladnie to np od lutego). Nie wiem co
madre ksiazki ale wydaje mi sie ze wtedy jest mniejsze zagrozenie infekcjami
grzybowymi i wirusowymi i sadze ze lepiej ciac juz po tych najwiekszych
mrozach
> Pozdrawiam
> Bea

Tomek

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

6. Data: 2003-10-10 12:04:08

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski wrote:
> [...]

Też jestem tego zdania.
Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2003-10-10 12:29:00

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski <t...@i...pl> wrote:
> [...]

Tak robią badylarze po Grójcem!
Luty i marzec - tną najwięcej.
Ja też tak robię i zaczynam mieć ładne jabłuszka, a nie parszywe kwasiory.
Moon

8. Data: 2003-10-10 12:36:29

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Ja też tak robię i zaczynam mieć ładne jabłuszka, a nie parszywe kwasiory.
Przyznaje ze jestem spod Grojca i dawno temu w tym pieknym miescie chodzilem
do ogolniaka. Szkoda tylko ze nie jestem badylarzem :-)
> Moon

Tomek

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

9. Data: 2003-10-10 17:16:05

Temat: Odp: jabłoń
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Drzewa owocowe, za wyjątkiem wiśni i czereśni, tnie się wiosną.
> W razie potrzeby cięcie uzupełniające wykonuje się latem.
Przy czym w sadach przemyslowych tnie sie zima, gdy nie ma mrozu. Dlaczego?
Bo wtedy est duzo wolnego czasu na takie zabiegi.

Elfir

10. Data: 2003-10-10 22:53:52

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski <t...@i...pl> wrote:
> [...]

szkoda, miałbyś ładną hacjendę ukrytą wśród sadów...
z daleka od ócz Urzędu Skarbowego, hehe:)

Moon

krokusy jesienne
Swieto drzew
Swieto drzew