jaja wielkanocne

1. Data: 2002-03-15 13:32:24

Temat: jaja wielkanocne
Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich amatorow kuchnii:))
Czy ktos zna naturalne sposoby farbowania jajek (poza lupkami z cebuli
oczywiscie ;)
pzdr Zua

1. Data: 2002-03-15 15:20:15

Temat: Re: jaja wielkanocne
Od: "Magda" <m...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuza <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6sst6$837$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> Witam wszystkich amatorow kuchnii:))
> Czy ktos zna naturalne sposoby farbowania jajek (poza lupkami z cebuli
> oczywiscie ;)

a moze tak wygotować jaja w utartych buraczkach?

Magda

1. Data: 2002-03-15 15:53:15

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Sok z marchwi, szczawiu, szpinaku, papryki itd.
> pozdr. Jerzy
>
> I w tym jak się wygotuje jaja to już będą kolorowe??
Dorunia

1. Data: 2002-03-15 15:54:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-18 09:53:41

Od: "tomek" <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a moze tak wygotować jaja w utartych buraczkach?

Moja babcia gotowała jaja w jakiś zbożu ozimym.
Ale w którym konkretnie to nie wiem, może nie ma to znaczenia?
Jaja będą (jak sie domyślacie ;o))) zielone.
Do wyboru są: pszenica ozima, żyto lub pszenżyto.
Ale w dużym mieści dość trudno o taki farbnik.
Pozdrowienia Urszula ;o)))

1. Data: 2002-03-18 20:59:41

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuza" <k...@i...pl> wrote:

>Witam wszystkich amatorow kuchnii:))
>Czy ktos zna naturalne sposoby farbowania jajek (poza lupkami z cebuli
>oczywiscie ;)

goralka w telewizji gotowala jajka w ciemnej esencji
hernacianej z domieszka spirytusu (chyba) i te jajka w skorupkach wyszly
czarne jak smola...ponoc na Slasku maja takie zwyczaje....kolor
byl zabojczy....

AgataW.

1. Data: 2002-03-19 10:17:43

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaja będą (jak sie domyślacie ;o))) zielone.
> Do wyboru są: pszenica ozima, żyto lub pszenżyto.
> Ale w dużym mieści dość trudno o taki farbnik.

Kiedys probowalam i nic z tego koloru nie wyszlo.
Jakies proporcje ktos by mogl zapodac, bom ciekawa albo jakis chytry sposob na
gotowanie?

--
Pozdrawiam GosiaH

1. Data: 2002-03-20 08:34:47

Od: "Zuza" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Znalazlam takie sposoby naturalnego farbowania jajek:
Brązowy - łupinki z kilku cebul zagotuj w niewielkiej ilości wody razem z
jajkami, zostaw w wodzie do ostygnięcia.
Żółty - do wody wsyp przyprawę curry i zagotuj w niej jajka na małym ogniu.
Zostaw w wodzie do ostygnięcia.
Fioletowy - poszatkowaną czerwoną kapustę zagotuj z jajkami w małej ilości
wody i zostaw do ostygnięcia.
pzdr Zua

1. Data: 2002-03-20 22:44:24

Od: "ingusia" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> goralka w telewizji gotowala jajka w ciemnej esencji

> czarne jak smola...ponoc na Slasku maja takie

Agato ! goralka na Slasku???
<i>

1. Data: 2002-03-23 13:44:56

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ingusia" <i...@i...pl> wrote:

>Agato ! goralka na Slasku???

...no nie bardzo...ale czarne były....(jak wegielki :)
AgataW

Przepis na ciasto "Cappucino" -zna ktos?
Brizol na grzance z ananasem
Jeszcze raz w sprawie sznycla :)
Placek kawowy z orzechami - w ramach mojej rehabilitacji :))
fasola