jajecznica

11. Data: 2006-02-23 10:14:54

Temat: Re: jajecznica
Od: "Voltek" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agata kałuża" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dtcf2s$b0v$1@atlantis.news.tpi.pl...
> składniki:
> jajka,margaryna,sól
>
> na rozgrzaną patelnie dać margarynę.gdy się roztopi dać jajka ile kto
> lubi.mieszac łyzką aby nie przyssało się do patelni w czasie mieszania
> posolić i po chwili jedzenie gotowe
> smacznego

Tak! Na to czekalem! Uratowalas mi zycie. Nie wiedzialem co podac gosciom na
dzisiejszych urodzinach, ale naszczescie znalazl sie przepis na jajecznice -
jeszcze raz ci dziekuje.

12. Data: 2006-05-30 12:44:25

Od: Ka5ka_ <a...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

agata kałuża napisał(a):
> [...]
>
> na rozgrzaną patelnie dać margarynę.gdy się roztopi dać jajka ile kto
> lubi.mieszac łyzką aby nie przyssało się do patelni w czasie mieszania

Ojojoj... Taka jajecznica? Błe.
Nie dość, że nie na margarynie się robi [już olej lepszy, chociaż masło,
albo smalec, to już całkiem inna bajka], to z tym mieszaniem też nie
jest taka prosta sprawa.

Ja to robię w ten sposób:
1. Wbijam jajka na patelnię tak, żeby żółtka nie pękły
2. Odrobina soli
3. Mieszam delikatnie, ale tak, żeby białka się ścięły, a żółtka nie
rozlały się
4. Gdy białka są dostatecznie ścięte, dość szybko mieszam energicznie
całość, aby "rozbełtać" żółtka, ale nie doprowadzić do tego, żeby za
bardzo wyschły
5. Na koniec posypać świeżo zmielonym pieprzem do smaku i aromatu.

Taka jajecznica nie jest sucha i nie ma "glutów" nieusmażonego białka.
Moim zdaniem pyszna.

Oczywiście pyszne są także jajecznice z dodatkami takimi jak boczek,
kiełbasa, cebula, pomidory i inne rzeczy :)

Jajecznica zrobiona z rozbełtanych wcześniej z odrobiną mleka jaj jest z
kolei bardzo puszysta i delikatna - również polecam, ale nie wolno
przesadzić z ilością mleka, bo będzie "podchodziła wodą" i można użyć
nieco mniej i "lekkiego" tłuszczu. [Zresztą tego wariantu nie próbowałam
na smalcu].

Pozdrawiam i życzę smacznego

13. Data: 2006-05-30 12:59:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ka5ka_" <a...@-...pl> wrote in message
agata kałuża napisał(a):
> [...]

przesadzić z ilością mleka, bo będzie "podchodziła wodą" i można użyć
nieco mniej i "lekkiego" tłuszczu. [Zresztą tego wariantu nie próbowałam

Troszkę oleju lub smalcu, nie od rzeczy będzie boczek wędzony lub
surowy, albo słonina - pokrojone w kostkę i usmażone do gotowości, słonina
ostatecznie może być do skwarków. Na to cebulę posiekaną, lekko posolić i
odrobinkę pieprzu i udusić, aż będzie gotowa, ale nie skarmelizować. Wylać
na to wybite jajka (wybijac po jednym do szklanki, powąchać i ogladnąć i te
dobre wlewać do miseczki, z której wylejemy na patelenkę) Mieszać rzadko,
aby ścięła się w duże kawałki, znacznie smaczniejsza taka, niż mocno
wymieszana.
Drugi wariant - gdy można, otto droga sąsiadko, kupić pomidory, ale
nasze ze smakiem - pokroić na cebulę i poddusić, aż będą gotowe i dopiero
zalać jajkami. W takim układzie można do prawie gotowej cebuli wsypać
papryki mielonej słodkiej i trochę ostrej, lekko podgrzewać, aż tłuszcz się
zaróżowi, w tym momencie wsypać pomidory i szybko zamieszać, by papryka i
wyciąg z niej nie skarmelizowały (zbrązowiały)...
Do tego proponuję chleb własnego wypieku, pszenno - żytni z dodatkiem
nasion czarnuszki (nigela nigela).

Smacznego

14. Data: 2006-05-30 13:19:01

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jajecznica zrobiona z rozbełtanych wcześniej z odrobiną mleka jaj jest z
> kolei bardzo puszysta i delikatna

To jest omlet....

Ludzie, to juz doszło do tego, że w domu nie uczą jak jajecznice zrobić? Dla
mnie szok....

Pozdrawiam,
Akulka

15. Data: 2006-05-30 13:53:34

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-05-30 15:19:01 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Akulka* skreślił te oto słowa:

> To jest omlet....

Omlet to raczej taki plackowato-nalesnikowaty w kształcie, a nie
jajecznicowaty.

> Ludzie, to juz doszło do tego, że w domu nie uczą jak jajecznice zrobić? Dla
> mnie szok....

Ja tam nie wiem, ale ja już rozne przepsiy na omlety widziałam, i nie w
kazdym wystepowało mleko.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

16. Data: 2006-05-30 14:03:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message

> To jest omlet....
>
> Ludzie, to juz doszło do tego, że w domu nie uczą jak jajecznice zrobić?
> [...]

Witaj miła Akulko!

W zasadzie jajecznica z mlekiem lub śmietaną, a do omletu dodaje się mąki...

17. Data: 2006-05-30 15:10:33

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista schrieb:

> "Akulka" <s...@g...pl> wrote in message

> Witaj miła Akulko!
>
> W zasadzie jajecznica z mlekiem lub śmietaną, a do omletu dodaje się
> mąki...
do omletu nie daje się mąki. Z mąką są naleśniki albo grzybek. Ale w
końcu omlet przyszedł do Polski z Niemiec (fuj!), a do Niemiec z Francji
(jeszcze jedno fuj), więc nie musisz się na tym znać.
Najprostszy omlet to usmażone rozbełtane jajka. Różni się od jajecznicy
tym, że na patelni nie jest już mieszane.

Waldek

18. Data: 2006-05-30 15:45:33

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> To jest omlet....

To nie jest omlet. Omlet byłby, gdyby go smażyc na sposób omletowy. A tak
sie przyrządza jajecznice na maśle.

Acha, na 3 jaja wystarcza około 1 łyzki mleka i ciut soli I nie bełtać na
jednolita masę, tylko tak trochę. Na patelnię rogrzać masło, wlać jaja i
delikacie łyzka zdejmować od dna to, co tam zgęstnieje.

Bardzo aromatyczna i delikatna jajecznica.

> Ludzie, to juz doszło do tego, że w domu nie uczą jak jajecznice zrobić?
> Dla
> mnie szok....

A to już tak jest... Coraz więcej młodych nie umie sobie nawet sniadania
zrobić, poza daniem z mikrofali.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

19. Data: 2006-05-30 16:39:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@c...de> wrote in message

> [...]
> Najprostszy omlet to usmażone rozbełtane jajka. Różni się od jajecznicy
> tym, że na patelni nie jest już mieszane.

He..he, ex catedra... Daj sobie siana. Ja znam omlety z łyżeczką (od
herbaty) mąki...

20. Data: 2006-05-30 18:19:02

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote: