[jak] Zabic drzewo ?

21. Data: 2004-06-30 21:15:21

Temat: Re: [jak] Zabic drzewo ?
Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
news:cbv9hf$pgl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ja bym była za hortensją pnącą ... piękne z niej stworzenie ... ;-)

sumujac wątek:
takie roślikni pnące wynotowałem:
- cytryniec
- bluszcz Hedera
- bluszcz zielony
- dzikie wino
- glicynia
- kokornak
- hortensja pnąca

--
-Crimson-

22. Data: 2004-06-30 22:08:50

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> sumujac wątek:
> takie roślikni pnące wynotowałem:
> - cytryniec
Nie mam zdania.

> - bluszcz Hedera
Klasyczne połączenie, wdzęczne i zimotrwałe.

> - bluszcz zielony
To chyba to samo co wyżej ;-)

> - dzikie wino
Rośnie bardzo mocno i szybko, może pochłonąć drzewo w ciagu 3 lat, może też
spowodować całkowite obumarcie "podpory" przez zaduszenie.

> - glicynia
Zbyt ciężka na drzewo i długo trzeba czekać aż zakwitnie, choć niewątpliwie
piękna. Czy jest trująca ?

> - kokornak
Obrośnięte drzewo tym pnączem zawsze kojarzyło mi się z "człowiekiem z
lasu". Ogromne ma liście, chyba największe ze wszystkich pnączy (?)

> - hortensja pnąca
:-)

> --
> -Crimson-

Miłka

23. Data: 2004-06-30 22:39:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośnie bardzo mocno i szybko, może pochłonąć drzewo w ciagu 3 lat, może
też
> spowodować całkowite obumarcie "podpory" przez zaduszenie.

Ale bajka, mówiąc delikatnie.

> Zbyt ciężka na drzewo i długo trzeba czekać aż zakwitnie, choć
niewątpliwie
> piękna. Czy jest trująca ?

Kolejna bajka.

> Miłka

Pozdrawia na dobranoc boletus

24. Data: 2004-06-30 23:13:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:cbvfju$kfc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ale bajka, mówiąc delikatnie.

Tu sie z Boletusem calkowicie zgadzam (dziwne, nie?).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

25. Data: 2004-07-01 04:02:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

| niewątpliwie
|
| Kolejna bajka.

Nasiona są trujące:-(
Optuję za bluszczem na początek.

Pozdrawiam, Basia.

26. Data: 2004-07-01 07:37:45

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ROHEc.176471$DG4.88647@fe2.columbus.rr.com...
> "boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Tu sie z Boletusem calkowicie zgadzam (dziwne, nie?).

> [...]

Dlaczego mówisz Michale, że bajka. Wzdłuż pewnej ulicy widzę jak
podupada sad zarośnięty pięciopalczastym. Niektóre konary i drzewa są
całkowicie uschnięte a na czubkach widzę już tylko liście pnącza. Sama na
własnej skórze przekonałam się o niszczycielskiej sile dzikiej winorośli,
jak przygięła młodą gruszę sąsiada do ogrodzenia aż wreszcie się złamała
biedaczka. Jak widzę młode przyrosty mają ponad 5 m długości.
Z którą kwestią się nie zgadzasz ???

Serdecznie Miłka

27. Data: 2004-07-01 09:03:31

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> spruchnieje i cała może się zwalić pod ciężarem.Na starej śliwie miałam
> posadzone bluszcz Hedera sam wytworzył pień a mimo wszystko rozpadło sie
> awaryjnie pomyśl o podporach albo pergoli.
>

>Dodam jeszcze jedno śliwy ciężko jest się pozbyć ,.nawet jak mocno ją
przytniesz to poradzi sobie odrostami ziemnymi a uwierz mi będzie tego
dużo .

Pozdrawiam Teresa>

28. Data: 2004-07-01 12:51:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"miłka" <m...@t...pl> wrote in message news:cc0f1c$el6$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Z którą kwestią się nie zgadzasz ???

Z kwestia "zaduszenia". Pnacze moze zaslonic drzewu liscie,
przygiac wlasnym ciezarem, ale "zadusic"? Jak waz boa?

Pozdrowienia,
Michal

29. Data: 2004-07-01 13:38:41

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:JNTEc.177166$DG4.129430@fe2.columbus.rr.com...
> [...]
>
> Z kwestia "zaduszenia". Pnacze moze zaslonic drzewu liscie,
> przygiac wlasnym ciezarem, ale "zadusic"? Jak waz boa?

Oj Michale, nie jak waz boa ale jak powiedzmy czarna folia, co to nie
przepuszcza wody ani promieni slonecznych :-)

Serdecznie Miłka

30. Data: 2004-07-01 14:24:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"miłka" <m...@t...pl> wrote in message news:cc14ah$t6q$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Oj Michale, nie jak waz boa ale jak powiedzmy czarna folia, co to nie
> przepuszcza wody ani promieni slonecznych :-)

Wody nie przepuszcza? Przeciw sobie dziala? No, nie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz