jak czyścić lakierki

1. Data: 2002-10-22 12:58:02

Temat: jak czyścić lakierki
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
kupiłam sobie piękne kozaki z lakierowanej skóry. sprzedawczyni powiedziała,
że czyści się je smarując tłustym kremem (np. dermosanem) i poleruje, ale
szewc powiedział, żeby się nie wygłupiać, tylko czyścić czarną pastą (taką z
gąbką) i przetrzeć szmatką, żeby się błyszczały.
jak myślicie? jak konserwować lakierki?

1. Data: 2002-10-22 14:21:55

Temat: Re: jak czyścić lakierki
Od: Bunia <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

> [...]
> szewc powiedział, żeby się nie wygłupiać, tylko czyścić czarną pastą (taką z
> gąbką) i przetrzeć szmatką, żeby się błyszczały.

Powiem z dowsiadzczenia:

Do lakierowanej skory w zadnym wypadku past nablyszczajacych, tych z
gabka, plynnych. Efekt bedzie taki, ze popekaja w zgieciach i
nadawac sie beda tylko na smietnik. Wlasnie tak stracilam buty za
mase pieniedzy.
Pastuje sie je tradycyjna pasta z plaskiego, okraglego pudelka,
zadnych kremow kosmetycznych ani nic z tych rzeczy.

Pozdrawiam

Bunia, ktora uwielbia lakierowane lub polerowane buty ze skory.

1. Data: 2002-10-22 14:50:56

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bunia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Do lakierowanej skory w zadnym wypadku past nablyszczajacych, tych z
> gabka, plynnych.

Ja co prawda lakierkow od czasu pierwszej komuni na nogach nie mialem, ale
jesli mozna zabrac glos...

Pasty "plynne", te niby nablyszczajace sa do d... i uzywajac ich mozna sobie
tylko zniszczyc obuwie - to fakt.
Ale nie kazda pasta "z gabka" to pasta plynna, np. KIWI robi tez pasty w
formie kremu w tubie zakonczonej gabka i sa to bardzo dobre pasty, nie
majace absolutnie nic wspolnego z tymi plynnymi.

J.

1. Data: 2002-10-22 16:02:44

Od: "Krzysztof Kudłacik" <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Oct 2002 14:58:02 +0200, zosia wrote:

> kupiłam sobie piękne kozaki z lakierowanej skóry. sprzedawczyni powiedziała,
> że czyści się je smarując tłustym kremem
> jak myślicie? jak konserwować lakierki?

Stawiam na tłusty krem.

--
Polska Strona programu The Bat! http://thebat.pl
Autorskie Recenzje Filmowe http://camera.art.pl

1. Data: 2002-10-22 16:21:11

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Kudłacik" <u...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Stawiam na tłusty krem.

a ja na pianke w sprayu (specjalny do lakierkow) mozna kupic w sklepie
obuwniczym , mysle, ze dostepny owniwz w Polsce
Ilona

1. Data: 2002-10-22 16:34:06

Temat: Odp: jak czyścić lakierki
Od: "Sth" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Józer zosia zrzucił jesiennie taki liść: ;o)

> [...]
(taką z
> gąbką) i przetrzeć szmatką, żeby się błyszczały.

Hmm... Kiedyś to się czyściło tak jak białą skórę - mlekiem, myślę, że
łaciate 3,2% będzie niezłe, a żeby je natłuścić możesz stosować
parafinę, która bardzo dobrze impregnuje skórę, potem tylko miękka
szmatka.

--
,
rgs <',)_/// Nad rzeczką opodal krzaczka,

O fryzjerze-partaczu ...
[OT] Gdzie w Krakowie....
Sposób na nowe buty
Tisane