jak dlugo przechowywane sa karty chorobowe?

1. Data: 2009-04-01 17:59:34

Temat: jak dlugo przechowywane sa karty chorobowe?
Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak myslicie, czy jest szansa wydobyc karte choroby sprzed 18 lat?

2. Data: 2009-04-03 13:23:33

Temat: Re: jak dlugo przechowywane sa karty chorobowe?
Od: Piotr <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m. pisze:
> jak myslicie, czy jest szansa wydobyc karte choroby sprzed 18 lat?

kiedyś było chyba 15 lat teraz jest 25 ale mogę się mylić

3. Data: 2009-04-03 20:22:51

Od: " " <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Art. 18 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej
określa tę kwestię w sposób następujący:

Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres 20 lat, licząc od końca
roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
1) dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia
ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc
od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
2) zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta,
które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
3) skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez
okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zrealizowano
świadczenie będące przedmiotem skierowania lub zlecenia.

4. Data: 2009-04-04 05:46:47

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pacjenta,
> które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku
> kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;

a ta ustawa dotyczy tezrpywatnych placowek? bo wlasnie w prywatnej placowce
powiedziano mi, ze nie maja juz mojego rtg zeba z 2003 r.

5. Data: 2009-04-04 12:58:33

Od: " " <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma dawno placówek "prywatnych" i "państwowych", teraz wszystko jest albo
publiczne (dawniej państwowe) albo niepubliczne (daniej prywatne).
Ustawa dotyczy zakładów opieki zdrowotnej bez względu na to czy są to SPZOZ
(samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej) czy NZOZ (niepubliczne
zakłady opieki zdrowotnej). Istotne że NZOZ mogą podpisywać umowy z NFZ i
świdczyć usługi bezpłatnie.
Polecam zapoznanie się z ustawą.
Jeśli ZOZ nie chce wydać dokumentacji medycznej proszę o interwencje w NFZ u
rzecznika praw pacjenta lub w Ministerstwie Zdrowia.

6. Data: 2009-04-04 19:35:01

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> NFZ u
> rzecznika praw pacjenta lub w Ministerstwie Zdrowia.

bardzo dziekuje!

7. Data: 2009-04-07 05:22:53

Od: "Zbigniew" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A co jeżeli zakład medyczny niepubliczny zostanie zlikwidowany (upadłość).
Będzie dokumentacja czy nie i gdzie?

ciągłe uczucie ciepła/rozpalenia
Ucisk pod lewym żebrem
gronkowiec na basenie w Łodzi